fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטובות לרפאל: תוכנית ייחודית מעודדת תלמידות כיתה ט' ללמוד מדעים וטכנולוגיה

מחזור חדש של התוכנית הוותיקה נפתח בשבוע שעבר. מלוות אותה כ-100 מדעניות ומהנדסות של רפאל. במסגרת התוכנית, זוכות התלמידות לחשיפה לעולמן הסודי והמסקרן של מהנדסות ומדעניות
תוכנית למדעים וטכנולוגיה ברפאל. ערכות פעילות מאתגרות בדרכן אל התלמידות | צילום: דוברות רפאל
תוכנית למדעים וטכנולוגיה ברפאל. ערכות פעילות מאתגרות בדרכן אל התלמידות | צילום: דוברות רפאל

תוכנית למדעים וטכנולוגיה, המתמקדת בעידוד תלמידות כיתה ט' לבחור מגמה מדעית-טכנולוגית בתיכון פועלת ברפאל. התוכנית, בשמה החדש, Next Generation – RafalNG, היא אחת התוכניות הוותיקות והמשמעותיות של רפאל. התלמידות שנבחרו לתוכנית מאותרות על ידי בתי הספר, המזהה פוטנציאל והזדמנות לשנות או לחזק תפיסה של נשים במקצועות טכנולוגיים. במסגרת התוכנית התלמידות נפגשות עם מדעניות ומהנדסות מוכשרות ונחשפות לעולמות התוכן – אווירונאוטיקה, חלל וכימיה – ולסביבת העבודה היומיומית שלהן, כל אחת, פורצת דרך בתחומה. את התוכנית מלוות כ-100 מדעניות ומהנדסות של רפאל.

בתכנית משתתפות כ-400 תלמידות ב-15 פרויקטים, ב-10 רשויות מקומיות, ביניהן: קרית מוצקין, קרית ים, קרית חיים (חיפה), נהריה, קיבוץ עברון, עכו, כרמיאל וכפר ורדים.

מפגש הפתיחה של התוכנית התקיים בשבוע שעבר והיא תסתיים באפריל, מיד לאחר חג הפסח, כשהתלמידות יבחרו את המגמה שבה ימשיכו ללמוד.

ערכות הפעילות שנשלחו לתלמידות | צילום: דוברות רפאל
תוכנית למדעים וטכנולוגיה ברפאל. הערכות הפעילות שנשלחו לתלמידות | צילום: דוברות רפאל

כדי לממש את המשך התוכנית זו גם השנה, בימי מגפת הקורונה, עברו ברפאל למתכונת מקוונת, ומפגש הפתיחה התקיים בזום בהשתתפות התלמידות והוריהן. שאר המפגשים ימשיכו להתקיים גם הם באופן מקוון באמצעות ערכה ייעודית ומלאה לפעילות. הערכה מציידת כל תלמידה באלבום נשים פורצות דרך ברפאל – חשיפה לעולמן הסודי והמסקרן של חלק מהנשים – וכן שש חידות במעטפות וקופסאות, הנוגעות לכל אחד מתחומי הליבה של רפאל. מובילה של כל פרויקט תנחה את התלמידה מרחוק. לטובת מימוש התוכנית נפתחה קבוצת טלגרם והוקם אתר אינטרנט ייעודי למשתתפות. הערכות יישלחו לבתי הספר בשבוע הקרוב.

אלה, מובילה הנדסית, חטיבת מנור וטכנולוגיות: ״המטרה של התוכנית היא קודם כל לחשוף את התלמידות למגוון רחב של תחומים, כדי לעורר בהן סקרנות ולהציג להן אילו אפשרויות עומדות בפניהן. אני מאמינה שייעוד נוסף הוא לעודד את הבנות להגשים את החלומות שלהן. לחזק כל אחת לשאוף, ללמוד ולהתקדם בתחום שמעניין אותה. אנחנו משתדלות לחשוף אותן לעולמות תוכן רבים ומגוונים שרפאל עוסקת בהם וכמובן נותנות להן גם הצצה לעולם התוכן האישי שלנו ומלוות אותן בתהליך עד לבחירת המגמה. החלק הכי משמעותי מבחינתי הוא כשהבנות מביעות עניין, חותרות לשאול ורוצות להעמיק יותר בנושא שאנחנו מציגות להן".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות