fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים לילדי גן חוששים מסגירתו

"הגיע הזמן שבעיריית חיפה יפסיקו לחשוב על סגירת פינות ועל כל מיני פלסטרים שמשרתים את האינטרסים שלהם ושיתחילו לחשוב על נפשם של ילדינו"
גן דביר בקרית שמואל. צילום: באדיבות ההורים

הורים לילדים בגן דביר בשכונת קרית שמואל מאיימים כי לא ישלחו את ילדיהם לגן ילדים לאחר שנודע להם שעיריית חיפה מתכוונת לסגור את הגן ולאחד את ילדי גן דביר עם ילדי גן אחר בשכונה.

גן דביר פועל כבר כשלושים שנה והוא נחשב לאחד מהגנים הוותיקים בשכונה בעלת הציביון הדתי. כיום לומדים בו 24 ילדים ולקראת השנה הבאה כבר רשומים אליו 20 ילדים. אימא לילד בן חמש שלומד בגן, אמרה להד הקריות: "לא נותנים לנו הסבר למה רוצים לסגור את הגן. מה שנודע לי ממחלקת החינוךש ל העירייה זה שהכוונה היא להעביר את הילדים לגן אחד ואת הצוות החינוכי לגן אחר. וזה בגלל שאין רישום מספיק של ילידם בגן אליו רוצים להעביר את ילדי גן דביר".

ההורים פרסמו גילוי דעת שפרסמו ברשתות החברתיות עם ביקורת נגד העירייה: "הגיע הזמן שבעיריית חיפה יפסיקו לחשוב על סגירת פינות ועל כל מיני פלסטרים שמשרתים את האינטרסים שלהם ושיתחילו לחשוב על נפשם של ילדינו". ההורים מבקשים שהעירייה תשנה את ההחלטה: "הגיע הזמן שבעיריית חיפה יפסיקו לחשוב על סגירת פינות ועל כל מיני פלסטרים שמשרתים את האינטרסים שלהם ושיתחילו לחשוב על נפשם של ילדינו ועל התפתחותם הרגשית. הגן הוא הבית השני של הילד. לא סוגרים בית בכזאת קלות דעת. אל תסגרו את גן דביר".

משיחות עם הורים נודע כי ישנם כאלו אשר במידה ואכן ייסגר הגן, אינם מתכוונים לשלוח את הילדים לגן אליו יועברו. "לא ארשום את הילד שלי לשום גן" אומרת אחת האימהות "הוא ישב בבית עד שיקבל את הגן שלו בחזרה. לא עושים דבר כזה לילדים שנמצאים בשלב כל כך קריטי של רכישת חברים, מיומנויות חברתיות ומתכוננים לכיתה א'. זה פשוט לפגוע בהם". על פי פרסומים שונים מתכוונת עיריית חיפה לסגור כמה גני ילדים בקרית חיים ובקרית שמואל בהם: גן יקינטון, גן צדף,  גן אפיק וגן דביר.

עיריית חיפה הודיעה כי על אף רישום נמוך למספר גני ילדים בחיפה, אושרה פתיחתם בשנת הלימודים הקרובה. עיריית חיפה מבקשת להבהיר, כי תהליך מיפוי צרכי גני הילדים מתבצע מידי שנה בתהליך מקצועי סדור ובשיתוף עם משרד החינוך. עיריית חיפה פועלת לשיבוץ הילדים לגני הילדים בהתאם לבקשות ההורים והתקנים של כל גן.  במקרים, בהם ישנם גנים בעלי מיעוט נרשמים, עובר המידע לפיקוח במשרד החינוך במחוז ולמנהלות הגנים, ובמקביל מבצעת המחלקה לחינוך קדם יסודי, יחד עם מרכז הרישום העירוני, תהליך עמוק ומקיף, שמטרתו בין השאר עידוד הרישום והעלאת כמות הילדים הרשומים לגנים אלו.

יודגש, כי רק לאחר סיום תהליך מקיף ובדיקת כלל הצרכים בחינוך הרגיל, המשולב והמיוחד, נקבעת רשימת הגנים הסופית, שעתידה להיפתח בשנת הלימודים הבאה. כך למשל, לאחר בדיקת נתוני הרישום בחלק מהגנים הקטנים עלה, כי בתום תהליך עידוד הרישום, תתאפשר פתיחתם בשנה הבאה, בכפוף לבקשות שתוגשנה לוועדת העברות על פי תקנות הרישום.

למרות כל אלה, ישנם מקרים, בהם על אף קיום תהליך מקיף כאמור, לעידוד הרישום, נותרים עדיין מספר גנים, בהם מספר הנרשמים אליהם נותר נמוך מאוד וכולל ילדים בודדים בלבד. במקרים אלו פועלת העירייה כאמור על פי מיפוי צרכים עירוני כולל לאחדם עם גן נוסף או להסבתם לגנים לחינוך מיוחד. עיריית חיפה תמשיך לפעול, ככל הניתן ולעשות כל שביכולתה, על מנת לתת מענה חינוכי מיטבי וראוי לכלל ההורים והילדים, באופן כזה שיהיה לשביעות רצונם המלאה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות