fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הונאת ענק: תושבת קיבוץ יגור מואשמת בגניבה של יותר ממיליון שקלים

בכתב האישום נגד תושבת הקיבוץ נטען, כי במשך שנים הוציאה כספים במרמה מחברי קיבוץ ושלשלה אותם לכיסה. פרקליטה, עו"ד תומר נווה, מכחיש את הטענות נגדה
הונאה | צילום אילוסטרציה: freepik.com

הונאת ענק בקיבוץ יגור הגיעה לשיאה עם הגשת כתב אישום  נגד תושבת הקיבוץ, החשודה בגניבה של יותר ממיליון שקלים במשך כמה שנים. כתב האישום נגדה הוגש לבית משפט השלום בחיפה. סנגורה, עו"ד תומר נווה, מכחיש את המעשים המיוחסים לה.

קיבוץ יגור, שנוסד בשנת 1922, הוא אחד הקיבוצים הגדולים בישראל. מתגוררים בו כ-1600 תושבים. יגור נחשב לקיבוץ יציב כלכלית עם ענפי תעשייה שונים וגידולי שדה והוא אף תומך כלכלית בקיבוצים אחרים שנמצאים במצב כלכלי קשה.

החקירה נגדה תושבת הקיבוץ נפתחה לאחר שמזכיר הקיבוץ הגיש תלונה ביחידת ההונאה במחוז צפון ביולי 2017 ונגבו עדויות מעשרות מחברי הקיבוץ שטענו שנתנו לה כסף מזומן. פרשת ההונאה טלטלה את הקיבוץ וכעת הגיעה אל בית המשפט עם הגשת כתב אישום נגד תושבת הקיבוץ, 44, שהועסקה כמזכירה בענף הבניין במזכירות הקיבוץ. במסגרת עבודתה היא ריכזה את רכש העבודות הקבלניות והזמנות מספקים של ציוד סניטרי, ציוד אחזקה וכד'.

עו"ד תומר נווה | צילום: יח"צ
עו"ד תומר נווה | צילום: יח"צ

על פי כתב האישום, במשך חמש שנים בין 2017-2012, הציעה הנאשמת לחברי קיבוץ שביקשו לשפץ את בתיהם או לרכוש אביזרים שונים לבית, לבצע את הרכישה בסיועה ובמזומן מספקים שעובדים מולה. היא טענה שבתמורה לתשלום במזומן הם יקבלו הנחות משמעותיות. על פי כתב האישום, את הכסף שקיבלה מחברי הקיבוץ היא שלשלה לכיסה  ולא העבירה אותו לספקים.

כתב האישום מפרט, כי את החשבוניות שהוצאו על ידי הספקים עבור הרוכשים חברי הקיבוץ, העבירה הנאשמת לתשלום במחלקת החשבונות של הקיבוץ על מנת שהקיבוץ ישלם לספקים עבור הרכישות. בכתב האישום נטען, כי כתוצאה מכך שילם הקיבוץ יותר מ-1.2 מיליון שקלים לספקים, ואילו הנאשמת שלשלה לכיסה כמעט 600 אלף שקלים. היא מואשמת בעבירות של קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה ומרמה והפרת אמונים.

בנוסף לכך, היא מואשמת גם בעבירות מס בכך שלא דיווחה לרשויות המס על מלוא הכנסותיה שצמחו במאות אלפי שקלים כתוצאה מהתנהלותה. סעיפי האישום נגדה כוללים השמטת הכנסה, שימוש במרמה ועורמה ותחבולה.

סנגורה של הנאשמת, עו"ד תומר נווה, מכחיש מכל וכל את הטענות נגדה ומסר כי מרשתו ממתינה בקוצר רוח למשפט על מנת להוכיח את חפותה.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות