fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הודעות ווטסאפ של החייל הביאו להכרתו כנכה צה"ל

בפסק דין ייחודי השתמש בית המשפט בהודעות ששלח חייל להוכחת הפגיעה בכתפיו
רשתות חברתיות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

בית משפט השלום בחיפה נעזר בהתכתבויות וואטסאפ שניהל חייל עם אביו וחבריו, לאחר שנפצע בכתפו פעמיים במהלך משחק כדורסל בבסיס, כדי לקבוע שעל משרד הביטחון להכיר בו כנכה צה"ל.

החייל, היום כבן 25, התגייס לצה"ל לפני כשש שנים ולטענתו במהלך משחק כדורסל בבסיס נפגע פעמיים בכתפיו. בפעם הראשונה בכתף שמאל כשחייל אחר פגע בידו ובפעם השנייה כעבור כחמישה חודשים שכנחבל בכתף ימין כשחייל אחר נתקל בעוצמה בידו.

לפני כשלוש שנים ביקש החייל להכיר בו כנכה צה"ל בטענה שנותרו לו נכויות בשתי כתפיו. משרד הביטחון דחה את תביעתו בטענה שלא הוכח קשר בין משחק הכדורסל לפגיעות בכתפיים. באמצעות עו"ד איתן פלג, מומחה לתביעות נזיקין ומשרד הביטחון, הגיש החייל ערעור על ההחלטה לבית משפט השלום בחיפה וצירף חוות דעת של אורתופד מומחה.

עו"ד איתן פלג. צילום: ירון מינץ

בבית המשפט טען קצין התגמולים של משרד הביטחון כי בתיק הרפואי של החייל אין די ראיות שאכן נגרמה לחייל פריקה או תת פריקה בכתף . עו"ד פלג, הציג בבית המשפט התכתבויות וואצאפ בין החייל לאביו בלילה אחרי הפגיעה הראשונה שבה כתב החייל כי "הרופא אמר שזה פשוט נקע חזק ממש על גבול הפריקה". על פי חוות דעת האורתופד המומחה זהו מצב של "תת פריקה". השופט קיבל טענה זו ואישר את הקשר בין הפגיעה הראשונה למשחק הכדורסל.

לגבי הפגיעה בכתף השנייה, שבה החייל לא פנה כלל לטיפול רפואי ביום האירוע, קיבל השופט  את עדותו חייל נוסף שהיה עד למקרה ועדות של מפקדו שקיבלו מהחייל הודעות וואצאפ על הפגיעה בכתף ימין וכן העביר למפקדו תמונת סלפי של עצמו כשכתפו הימנית חבושה. "במקרה דנן תמונה שווה אלף מילים" כתב השופט בפסק דינו. בנוסף כתב החייל לאביו  שיש לו "כתף כואבת". יום לאחר האירוע כתב בוואצאפ למפקדו "מפה לשם כנראה שוב פרקתי את הכתף…כדורסל זה לא בשבילי".

השופט  אמיר סלאמה, עמו ישבו בהרכב ד"ר אלכס קורת, מר דוד לוקוב, קיבל את טענות המערערים שהחייל סבל מכאבים בכתפיו אחרי הפגיעות ולמרות שלא מיהר לטפול רפואי התלונן בוואצאפ  שהוא סובל מכאבים חזקים בכתפיו. השופט חייב את משרד הביטחון בתשלום הוצאות עו"ד של 7,500 שקל בנוסף לתשלום עבור חוות הדעת הרפואיות.

עתה, לאחר שבית המשפט הכיר בחייל כנכה צה"ל, הוא יוזמן לוועדה רפואית שתקבע את דרגת נכותו . "מדובר בהחלטה ראשונית  מסוגה של בית משפט להכרה בהתכתבות ווטסאפ כהוכחה לקיום אירוע בנוסף לעדויות שהובאו בפניו. מעכשיו כל החמרה שתיווצר בעתיד בכתפיו של החייל תהיה באחריות משרד הביטחון." מציין עו"ד פלג.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות