fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החל מהבוקר: 3,500 עובדי משרד הבריאות הצטרפו ל-30 בתי החולים ששובתים

3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות מצטרפים לשביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי חולים ממשלתיים בארץ. זאת על רקע עומסי עבודה חריגים ומצוקת כוח אדם מתמשכת.
שביתת עובדי מנהל והמשק בארץ | צילום: אגף הדוברות וההסתדרות
שביתת עובדי מנהל והמשק בארץ | צילום: אגף הדוברות וההסתדרות

13 אלף עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים בישראל פתחו הבוקר (ג') בשביתה. זאת על רקע עומסי עבודה חריגים ומצוקת כוח אדם מתמשכת, ובמקביל פיטורי 200 עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה. המו"מ הממושך מול משרד האוצר לפתרון הבעיות לא צלח.

השביתה תכלול את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

בתי החולים השובתים: המרכז הרפואי לגליל בנהריה, מרכז רפואי רמב"ם, שיב"א תל השומר, מרכז רפואי שמיר, מרכז רפואי הלל יפה, מרכז רפואי ברזילאי, מרכז רפואי וולפסון, מרכז רפואי פוריה, מרכז רפואי זיו, בית חולים פסיכיאטרי שער מנשה, אברבאנל, בית חולים לבריאות הנפש איתנים, מרחבים לצעירים לטיפול במוח ונפש ציונה ובאר יעקב, בית חולים פסיכיאטרי לבריאות הנפש באר שבע, בית חולים פסיכיאטרי מעלה הכרמל, בית חולים לבריאות הנפש כפר שאול, בית חולים מזור לבריאות הנפש, בית חולים גריאטרי דורות נתניה, בית חולים שיקומי פלימן, בית חולים בריאות הנפש לה השרון, בית חולים גריאטרי ראשון לציון, בית חולים גריארטי שוהם, בית חולים גריאטרי שמואל הרופא.

שביתת עובדי מנהל והמשק בארץ | צילום: אגף הדוברות וההסתדרות
שביתת עובדי מנהל והמשק בארץ | צילום: אגף הדוברות וההסתדרות

במכתב ששלח אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, הוא ציין כי "העובדים נמצאים במלחמת התשה, כשהעומס בתחום מוביל לסיכון ממשי לחיי המטופלים והעובדים בבתי החולים. העובדים נאלצים לעבוד 7 ימים בשבוע, ולהשלים בזמן המשמרת מטלות המיועדות למספר עובדים במקביל. לא נותרה לנו כל ברירה: כל רצוננו להתפרנס בכבוד ולעבוד בצורה הוגנת, להיות עובדים ולא עבדים".

עובדי המשק והמנהל מפגינים במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "עובדי המנהל והמשק גמרו להיות העובדים השקופים של מערכת הבריאות. אחרי שגילו אחריות ציבורית במשך 3 שנים ובתקופת הקורונה, כלו כל הקיצין. אני קורא לדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה למצוא את הפתרון הנכון שיביא לפתרון המשבר בהקדם".

ובנוסף, הבוקר (שלישי) 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ הצטרפו לשביתה של עובדי המנהל והמשק. זאת על רקע עומסי העבודה החריגים ומצוקת כוח אדם מתמשכת.

יו"ר הוועד הארצי של משרד הבריאות ניסים לוי: "כבר שלוש שנים שאנחנו, יחד עם בתי החולים הממשלתיים, נמצאים בדיונים מול האוצר ובבתי הדין לעבודה אך המו"מ לא מתקדם. אנחנו, העובדים השקופים, דואגים לאזרחים ולחולים אך לא מקבלים מענה תקציבי. אני קורא למשרד האוצר לקיים את מה שהובטח לנו".

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות