fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האופוזיציה בקרית אתא דורשת כינוס של מועצת העיר

העירייה: בהתאם להנחיות משרד הבריאות אסורה התקהלות ולכן לא ניתן לכנס בשלב זה את מועצת העיר. הילה רובין שלם: "ניתן גם לקיים ישיבות מועצת עיר בזום ואפשר למצוא פתרונות אחרים"
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

יו"ר האופוזיציה בקרית אתא, הילה רובין שלם, קוראת לערוך ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין. שלם מבקשת לדון בביטול תשלום הארנונה והפניית הכספים של האירועים שבוטלו לטובת העניין.

בפנייתה לראש העירייה, ציינה שלם, העומדת בראש סיעת הילה שלם והתושבים: "יש ביכולתנו לקיים ישיבות מועצת עיר גם בתקופת המשבר. אפשר להתכנס במספר חדרים בעירייה ובאמצעות מצלמות לשמור על הנחיות משרד הבריאות (כפי שעושים בכנסת). ניתן גם לקיים ישיבות מועצת עיר בזום ואפשר למצוא פתרונות אחרים, מה שבטוח אי אפשר לזנוח את התושבים ולא להתכנס ולדון בענייני העיר שלושה חודשים ברציפות בתקופת המשבר הגדול ביותר שידעה המדינה".

הילה שלם. צילום: גונן שמר
הילה רובין שלם | צילום: גונן שמר

שלם ציינה כי בחודשים מרס ואפריל לא התקיימו ישיבות מועצת עיר, ואם לא תתקיים ישיבת מועצה גם החודש (מאי), הרי שמדובר בתקופה של שלושה חודשים ללא התכנסות מועצת העיר.

בהצעה לסדר יום שצורפה לבקשה אומרת שלם, כי ניתן להפנות את התקציבים של האירועים שבוטלו לטובת ביטול או הנחה בתשלום הארנונה לתושבי העיר.

שלם כותבת: "אנו רוצים לגלגל את החיסכון התקציבי על ביטול האירועים – פסטיבל האביב, מימונה, יום העצמאות וימי הזיכרון, ובנוסף עובדים רבים יצאו לחל"ת, ולכן ניתן להקל על התושבים במתן פטור או הנחה בארנונה לתושבים בשלושת החודשים הללו. אנו רוצים לדון על כך ועל נושאים בהולים נוספים עמכם".

יצוין, כי רק לאחרונה פסק בית המשפט המחוזי, ביושבו כבית דין לעניינים מינהליים, כי קיום ישיבות מועצת עיר בהיוועדות מרחוק (זום) – אסורה. החלטת בית המשפט ניתנה בעתירה שהגישו מספר חברי מועצה בעיריית פתח תקווה נגד החלטתו של ראש העירייה לקיים ישיבת מועצה בזום. עוד יצוין, כי לצורך כינוס ישיבה שלא מן המניין יש צורך בחתימות של שליש מחברי המועצה.

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות אסורה התקהלות ולכן לא ניתן לכנס, בשלב זה, את ישיבת מועצת העיר".

בעירייה הוסיפו: "מדובר בהצעות פופוליסטיות במיוחד בתקופה זו, שכן אנו פועלים אך ורק בהתאם להוראות החוק ולהנחיות משרד הפנים ומשרד הבריאות".

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות