fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר יוליה שניידר מקרית מוצקין היא המנהלת החדשה של המעבדה המחוזית של כללית

במסגרת תפקידה, ד"ר יוליה שניידר מופקדת על ביצוע של כ-5.5 מיליון בדיקות בשנה וכ-22 אלף בדיקות קורונה בחודש. המעבדה המחוזית של כללית היא השנייה בגודלה בארץ
"המעבדה היא ההייטק של הרפואה". ד"ר יוליה שניידר | צילום: דוברות כללית
"המעבדה היא ההייטק של הרפואה". ד"ר יוליה שניידר | צילום: דוברות כללית

ד"ר יוליה שניידר, תושבת קרית מוצקין, מונתה למנהלת המעבדה המחוזית של כללית, שהיא השנייה בגודלה בארץ.

ד"ר שניידר היא בעלת תואר ראשון (בהצטיינות) במעבדנות רפואית בטכניון ובעלת תואר שני מהמחלקה לביוכימיה קלינית בפקולטה לרפואה בטכניון. את הדוקטורט שלה, מחקר בהקשר לסוכרת, עשתה בחוג לביולוגיה של האדם באוניברסיטת חיפה. היא עבדה במחלקה לביוכימיה קלינית בבית החולים רמב"ם, ומאז שנת 2005 היא בצוות המעבדה המחוזית של כללית. בשנים האחרונות היא מנהלת המעבדה האנדוקרינולוגית ומכהנת גם כיו"ר ועדת רכש ציוד אבחנתי למעבדות האנדוקרינולוגיה בכל הארץ.

כמו כן, ד"ר שניידר עברה קורסים והכשרות רבות בתחום הניהול במסגרת מרכז ההדרכה של כללית. כבוגרת מסלול מוגבר בתיכון בביולוגיה ובכימיה, השתבצה בשירות הצבאי כעובדת מעבדה רפואית והתאהבה בתחום. היא אוהבת את השילוב הנדיר בין מדע לרפואה שמתממש בתחום המעבדנות. לדבריה, יש במקצוע קדמה טכנולוגית שנמצאת כל העת בהתפתחות מואצת, ולמעשה המעבדה היא ההייטק של הרפואה, כהגדרתה. "ללא מעבדה לא ניתן כיום לתת שירותי רפואה, לאבחן ולהתאים טיפול. על אף שזה תחום הנמצא מאחורי הקלעים של הרפואה, הוא מהווה גורם מרכזי", אומרת ד"ר שניידר.

ד"ר שניידר היא אם לשתיים, ומגיל 5 התאמנה בנבחרות האולימפיות להתעמלות אמנותית, תחילה בברית המועצות ולאחר מכן בישראל והיא בעלת תעודה של מאמנת התעמלות אמנותית מטעם מכון וינגיט. היא מכורה לקריאת ספרים וחובבת בישול ועיצוב פנים.

ד"ר שניידר מחליפה בתפקיד המאתגר את ד"ר מירה ברק, שהקימה את המעבדה המחוזית וניהלה אותה במשך שנים רבות בהצלחה רבה.

רובוטים ואוטומציה מלאה

המעבדה המחוזית של כללית בנשר, שהופקדה בידיה של ד"ר שניידר, השנייה בגודלה בארץ, מנקזת אליה דגימות שנלקחות בכל רחבי מחוז חיפה והגליל המערבי, ובעזרת מכשור מתקדם ביותר מתבצעות בה מרבית הבדיקות בעזרת רובוטים ובאוטומציה מלאה, תוך הפחתה בסיכון לטעויות וקיצור משך קבלת התוצאות. חלק גדול מהתוצאות, כאשר לא נדרש זמן לצמיחת תרבית, למשל, מועברות אל הרופא ולמחשב או טלפון המטופל בתוך שעות מספר לאחר שנלקחה הדגימה. המעבדה של כללית עומדת זה שנים רבות בבדיקות האיכות המחמירות של מכון התקנים, משמשת מודל לחיקוי ולמידה של מעבדות בארץ ובחו"ל ונבחרת לבדיקת מכשור חדיש.

במעבדה מכונסות תחת קורת גג אחת מעבדות מתחומים מגוונים, כגון אנדוקרינולוגיה, כימיה, המטולוגיה, פרזיטולוגיה, מיקרוביולוגיה ועוד, כשבראש כל מעבדה כזו עומדים מנהלים בעלי תואר דוקטור ולצידם צוות מקצועי מיומן. בנוסף, תחת המעבדה המחוזית פועלים שישה מוקדי סרכזות ומעבדות דחופות הנותנות מענה למחלקות לטיפול אונקולוגי ולמיון קהילתי.

צוות המעבדה המחוזית מונה כ-100 עובדים בעלי תארים אקדמיים מתקדמים. במעבדה מתבצעות, מעבר לבדיקות השגרה, גם בדיקות ייחודיות ופורצות דרך ונערכים מחקרים רבים.

מדי יום מתנקזות למעבדה המחוזית כ-22 אלף דגימות ממרפאות כללית מכל רחבי המחוז ויוצאות ממנה כ-70 אלף תוצאות.

עם פרוץ הקורונה הוקמה במעבדה המחוזית מעבדת קורונה חדישה, שמבצעת כ-2000 בדיקות ביום באיכות גבוהה ומתבלטת בלוח הזמנים הקצר במיוחד של קבלת תשובה, בדרך כלל בו ביום.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות