fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשל העלייה במספר הפניות: כללית מרחיבה את שירות התפתחות הילד

המטרה: להנגיש את השירות ולקצר המתנות. ד"ר לילך שמר מאירי מונתה למנהלת המערך והיחידה המרחבית לנוירולוגית ילדים של כללית בחיפה וגליל מערבי ובית חולים כרמל
לתת מענה מענה בזמינות ובנגישות. ד"ר לילך שמר מאירי | צילום: דוברות כללית
לתת מענה מענה בזמינות ובנגישות. ד"ר לילך שמר מאירי | צילום: דוברות כללית

על רקע הנסיקה בפניות להתפתחות הילד, מרחיבה כללית את שירות התפתחות הילד במחוז חיפה וגליל מערבי, ובקרוב יצטרפו לשבעת המכונים הקיימים, מספר רב של שלוחות בחיפה, בקריות, בעראבה וביישובים קטנים ומרוחקים. המטרה: להנגיש את השירות ולקצר המתנות. לניהול המערך האיכותי הזה מונתה לאחרונה ד"ר לילך שמר מאירי.

ד"ר שמר מאירי סיימה לימודי רפואה בטכניון והתמחתה ברפואת ילדים בבית החולים כרמל. לאחר תקופה שבה הייתה רופאת ילדים במרפאת כללית בטירת כרמל, יצאה לתת התמחות בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד בבית החולים רמב"ם. כמו כן, היא בוגרת קורס ניהול תובנה המתקיים במרכז ההדרכה של כללית.

בתום ההתמחות השתלבה ד"ר שמר מאירי במערך הנוירו-התפתחותי במכוני התפתחות הילד בחיפה ובקרית שמריהו ובמרפאות הנוירולוגיה של כללית בקהילה ובבית חולים כרמל.

לאחר פרישתו של פרופ' נתנאל צלניק, שניהל שנים רבות את שירות התפתחות הילד בכללית, החלה ד"ר שמר מאירי לנהל את המערך נוירו-התפתחותי המשולב של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ובבית החולים כרמל. לצד ניהול המערך המרחבי, היא משמשת גם מ"מ מנהלת המכון להתפתחות הילד של כללית בחיפה. בנוסף, ד"ר שמר מאירי היא בעלת מינוי של מדריכה קלינית בטכניון ונכללה לאחרונה ברשימת הרופאים המצטיינים בדירוג של המגזין "פורבס".

ד"ר שמר מאירי, תושבת זיכרון יעקב, בת 47, נשואה + ארבעה ילדים. לדבריה, עוד בהיותה ילדה נחשפה לעולם הרפואה, כבת של אחות שעבדה משך שנים רבות בכללית ולמעשה, תמיד ידעה שתהיה רופאה. היא בחרה להתמחות ברפואת ילדים כי, בעיניה, זה תחום מרתק שמאפשר ללוות ילדים מהשלבים הראשונים של חייהם  ועד הבגרות.

הטיפ שלה להורים: לסמוך על האינטואיציות ועם זאת להיות פתוחים לקבל עזרה מבעלי מקצוע.

מערך התפתחות הילד הגדול בארץ

מערך התפתחות הילד של כללית בניהולה של ד"ר שמר מאירי הוא הגדול בארץ ועובד בו צוות רב תחומי המונה 140 איש בתחומי הטיפול השונים: רפואה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פסיכולוגיה ותזונה. כמו כן, ניתן בו שירות על ידי רופאים אורתופדים וגנטיקאים לילדים וכן תוכניות ייחודיות כגון מרפאות אכילה עבור ילדים עם קשיי התפתחות.

ד"ר שמר מאירי מדגישה, כי לאור מגמת העלייה המשמעותית בפניות לשירות התפתחות הילד – בין היתר בשל העמקת המודעות בקרב ההורים וגורמי הטיפול לצורך להקדים ולטפל בבעיות התפתחות – גדל גם האתגר של מתן מענה לצרכים הרבים.

דר שמר מאירי: "אנו פועלים לפתח את השירות ולהתאימו לרפורמה בתחום זה ולביקוש הגדל ועושים זאת על ידי הוספת שלוחות, הרחבת מגוון מכוני הסדר ומכוני קהילה, והכל כדי לתת מענה לילדים מגיל 9-0 בזמינות ונגישות טובה".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות