fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברמב"ם מאושפזת עדיין תושבת הקריות עקב התקפת הרקטות

תושבת קרית מוצקין מאושפזת במצב קשה שלאחר שלקתה בליבה בהתקפת הרקטות על הקריות. סכנת המפעלים הפטרוכימיים שוב עלתה
מערכת כיפת ברזל
מערכת כיפת ברזל (צילום: דו"צ)

בדיוק שבוע חלף מאז הרעידו אזעקות אמת את הקריות כשמטח של רקטות נורה מלבנון. בבית החולים רמב"ם בחיפה עדיין מאושפזת במצב קשה תושבת קרית מוצקין שלקתה בליבה בעקבות אירוע הירי.

ביום רביעי שעבר בסביבות השעה ארבע אחר הצהריים נשמעו אזעקות אמת ומיד לאחר מכן קולות היירוט של מערכת כיפת ברזל. שתי רקטות נחתו בשטח פתוח בשפרעם ולא גרמו לנפגעים או נזק. אולם תושבת קרית מוצקין שנכנסה ללחץ בעקבות האירוע לקתה בליבה. היא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה והיא עודנה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ לב, במצב קשה מאד, כשהיא סובלת מנזק מוחי, מורדמת ומונשמת.

אירוע הירי העלה שוב את נושא הסכנה המיוחסת למפעל הפטרוכימיים במפרץ חיפה ומכלי הדלק. במפעלים מיוצרים ומאוחסנים חומרים בעלי נפיצות ורעילות גבוהה מאוד. הם אומנם מוגנים בשיטות שונות ומתורגלים במצבי חירום עקב האיומים עליהם במלחת לבנון השנייה, אך במקרה זה היה מדובר בירי פתאומי שהגיע מדרום לבנון.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן, אמרה כי האיגוד נערך למצב חירום וכונני האיגוד ערכו סקרים של חומרים מסוכנים ורעננו את ההנחיות לגבי החזרת חומרים מסוכנים במרחב. לדבריה : "הירי על אזור מפרץ חיפה מוכיח פעם נוספת כי אסור להחזיק חומרים מסוכנים בכמויות כאלו בקרבת אוכלוסייה אזרחית וכי מדינת ישראל חייבת לקבל את ההמלצות של וועדת המנכלים ולהרחיק את הסכנה מריכוזי אוכלוסייה אך יש צורך לבצע את ההחלטה במיידי ולא להמתין עוד שנים מסוכנות לשווא. נזכיר כי עד היום לא מולאה החלטה הממשלה לקיום סקר סיכונים למצב לחימה באזור זה כאשר תושבים רבים נמצאים בסמוך לחומרים מסוכנים אשר פגיעה רקטית יכולה להביא לאירוע רב נפגעים ממשי".

בפעם הקודמת נורו רקטות על ידי ארגון חיזבאללה לעבר הקריות במלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006. הרקטות כוונו וחלקן אף פגע, במפעלים רגישים במפרץ חיפה וסמוך לקריות. חלק מהרקטות נחתו בשטחים בנויים בקריות וגרמו לנזק.

על פי הערכת המודיעין, חיזבאללה מחזיק כיום מאגר של עשרות אלפי רקטות לטווחים שונים, בין השאר רקטות המיועדות למפרץ חיפה שבו נמצאים מפעלים ביטחוניים ובסיסי צבא מבצעיים. במלחמה הבאה צפויות רקטות אלו לנחות בקריות בכמויות גדולות יותר מאשר במלחמת לבנון השנייה.

לאחר מלחמת המפרץ הראשונה, בשנת 1991, עודכנו תקנות ההתגוננות האזרחית באופן שקבע כי יש לכלול ממ"ד בכל בנייה חדשה ומאז גם לא נבנים יותר מקלטים ציבוריים. בקריות יש בנייני מגורים רבים שנבנו לפני שנות התשעים שאין בהם ממ"ד והתושבים נאלצים לסמוך על כך שיגיעו למקלטים ציבוריים לפני נחיתת הרקטה. מכיוון שאזור הקריות אינו נחשב לחלק מיישובי קו העימות נאלצים התושבים המעוניינים לבנות ממ"ד להצלת חייהם, לשלם סכומים שמתחילים במאה אלף שקלים עבור ממ"ד ומכיוון שסכום זה אינו בנמצא לרבים, הם מוותרים על האפשרות להצלת חיים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות