fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל הקורונה תשפ"א בפתח: חוזרים לשנה מאתגרת במערכת החינוך

ביום שלישי תיפתח שנת הלימודים במוסדות החינוך בקריות בהתאם למתווים של משרד החינוך, כשברקע מגפת הקורונה. כיצד נערכו הרשויות בקריות וכמה תלמידים יחלו את לימודיהם? סקירה מיוחדת
קרית ים. מחווה מרגשת לתלמידי כיתה א' | צילום: דוברות העירייה
קרית ים. מחווה מרגשת לתלמידי כיתה א' | צילום: דוברות העירייה

ביום שלישי תיפתח שנת הלימודים במוסדות החינוך בקריות בהתאם למתווים של משרד החינוך. איך תיראה שנת תשפ"א בצל הקורונה?

קרית אתא: יזמות וחדשנות טכנולוגית

10,889 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים במוסדות החינוך בקרית אתא, שבה פועלים 94 גני ילדים, שנותנים מענה ל-2381 ילדים. השנה הוקמו שני גני ילדים חדשים ובוצעו עבודות שיפוץ, תחזוקה ושדרוג בשאר הגנים בעיר. הגנים החדשים נבנים כמענה לגידול המשמעותי במספר התושבים בעיר על רקע ההתפתחות והבנייה המאסיבית של שכונות ומתחמי מגורים חדשים, הגירת תושבים לעיר, קליטת עלייה ועוד.

קרית אתא: בשנת תשפ"א ייפתח בחטיבה העליונה רוגוזין מרכז "מייקרים" חדש ליזמות וחדשנות טכנולוגית שיכלול את מיטב החידושים הטכנולוגיים, המכשור, הציוד והאמצעים המתקדמים ביותר

בקרית אתא פועלים 19 בתי ספר, מתוכם שלושה תיכונים, ארבע חטיבות ביניים ו-12 בתי ספר יסודיים. 831 ילדים יחלו השנה את לימודיהם בכיתה א'. השנה נפתח בית הספר נעם במבנה החדש לאחר שהמבנה הישן נהרס. בית הספר נעם מתפרש על שטח של  9000 מ"ר. המבנה כולל 3 קומות, כ-12 כיתות אם, חדרי ספח ולימוד עם ציוד לימודי מתקדם ומגרש ספורט חדש הכולל טריבונות צפייה. עלות בניית בית הספר כ-20 מיליון שקלים. בהמשך יבוצעו עבודות בנייה וחיזוק גם בבתי הספר ירושלים, יבנה, הצבי ישראל, אולפנית שחם, גורדון ושפרינצק.

הלימודים יחלו כסדרם ב-1 בספטמבר בהתאם למתווה משרד החינוך. עיריית קרית אתא השקיעה מאמץ רב בבניית מערכת לימודים מותאמת וחלוקת הכיתות בהתאם למתווה. כיתות החינוך המיוחד ממשיכות לפעול כרגיל.

קרית אתא. מבנה חדש לבית הספר נעם | צילום: דוברות העירייה
קרית אתא. מבנה חדש לבית הספר נעם | צילום: דוברות העירייה

בשנת תשפ"א ייפתח בחטיבה העליונה רוגוזין מרכז "מייקרים" חדש – מתחם יזמות וחדשנות טכנולוגית שיכלול את מיטב החידושים הטכנולוגיים, המכשור, הציוד והאמצעים המתקדמים ביותר. במרכז יתקיימו סדנאות שונות והוא ישרת הן את התלמידים מכל הכיתות והן את המורים בתחום המדעים והטכנולוגיה כולל ביצוע עבודות גמר והפיכת רעיונות למוצרים. בשלב הבא יקיים המרכז סדנאות גם לבתי הספר היסודיים בעיר.

בימים אלה משלימה העירייה את עבודות השיפוץ והשדרוג של גני הילדים ובתי הספר הקיימים. העבודות כוללות שיפוץ מבנים, עבודות צבע, קירוי ואיטום תיקוני שבילים, שיפוץ שירותים ומטבחים, התקנת ריצוף, מתקנים חדשים, מזגנים, גדרות, החלפה ותיקון של דלתות, משטחי בלימה, דשא סינתטי, סככות הצללה, ניקיון, הדברה ופיתוח נופי. עלות הפרויקט: כ-2.5 מיליון שקלים. במקביל בוצע סקר בטיחות בכל מוסדות החינוך בעיר וכן רישוי של מתקנים ואולמות ספורט בכל העיר.

קרית ביאליק: רפרנט קורונה בכל בית ספר

7800 תלמידים בכל שכבות הגיל יתחילו את לימודיהם ביום שלישי הקרוב. 550 מהם יעלו לכיתה א'. כל בתי הספר וגני הילדים בעיר נפתחים בהתאם למתווה משרד החינוך. בעיר ייפתחו שישה גני ילדים חדשים ובעירייה נערכים לקליטת מרכז מורים פסגה, ותחילת בנייתו של בית ספר תקשורתי על-אזורי בנאות אפק.

קרית ביאליק: הורחבו מספר הימים, בהם יוכלו ההורים להתלוות לתלמידי כיתות א' וגני הילדים תוך הקפדה על הכללים. פורסם נוהל ברור של פעולות שיש לנקוט במקרה של הדבקה ובידוד

מהעירייה נמסר: "הנחינו את בתי הספר לאפשר לכל תלמידי העיר לחוות את פתיחת שנת הלימודים תוך הקפדה על ההנחיות משרדי הבריאות והחינוך. הרחבנו את מספר הימים, בהם יוכלו ההורים להתלוות לתלמידי כיתות א' וגני הילדים תוך הקפדה על הכללים. פורסם נוהל ברור של פעולות שיש לנקוט במקרה של הדבקה ובידוד. מינינו רפרנט קורונה בכל בית ספר. כמו כן מונה ממונה קורונה באגף החינוך".

קרית חיים: למידה דיגיטלית

4557 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים תשפ"א בקרית חיים. 304 תלמידים חדשים בכיתות א' יאיישו את ארבעת בתי הספר היסודיים בקריה, בהם ילמדו בסך הכל 1906 תלמדים ועוד 954 ילדים בגני הילדים, שייהנו גם השנה מתוכניות חינוכיות ערכיות עירוניות כגון: פח כתום, תוכנית העוסקת בהפרדת פסולת; ילדים מובילים שינוי – תוכנית בנושא "צריכה מקיימת", העוסקת ביחסי הגומלין בין הסביבה והקהילה, "חיות הבר בנוף העירוני" – תוכנית העוסקת בקונפליקטים בין בני האדם לחזירי הבר והטבע העירוני ו"ספריית פיג'מה" לעידוד קריאה משותפת בבית הספר ובחיק המשפחה.

בחטיבות הביניים דגן ושקד ילמדו 937 תלמידים. 760 תלמידים ילמדו בתיכון קרית חיים.

במהלך הקיץ בוצע מיפוי מקיף של כיתות הלימוד בבתי הספר על מנת לבחון אפשרויות של לימודים בקבוצות קטנות, וכן יצירת מתווה המגדיל את מספר ימי הלמידה מתוך מבנה בית הספר עבור כל שכבת גיל ובתוך כך להפחית את מספר ימי הלמידה מרחוק.

קרית חיים: נבנתה תוכנית ייחודית עבור תלמידים בסיכון ויבוצע מעקב צמוד אחר תלמידים עם קשיים ובסכנת נשירה ויתקיימו שיחות אישיות וקבועות על ידי צוות קציני הביקור הסדיר של העירייה

כמו כן, נבנית בימים אלה תוכנית שנתית לקיום ימי העשרה מאורגנים אשר יתקיימו מחוץ למוסדות הלימוד. עשרות עוזרי הוראה חדשים ייקלטו בעירייה וישובצו כמורים ומדריכים בבתי הספר היסודיים בקרית חיים, כמענה למתווה הלמידה בקבוצות קטנות, של עד 18 תלמידים בכיתה.

עיריית חיפה, בשיתוף משרד החינוך, החלו ביישום תוכנית למידה דיגיטלית ולמידה מרחוק. בכל בתי הספר הותקנו תשתיות, הכוללות כיתות מתוקשבות, פס רחב והתקנת סיב אופטי. כמו כן, יוענקו מחשבים אישיים לתלמידים שידם אינה משגת.

תוכנית ייחודית נבנתה עבור תלמידים בסיכון ויבוצע מעקב צמוד אחר תלמידים עם קשיים ובסכנת נשירה ויתקיימו שיחות אישיות וקבועות על ידי צוות קציני הביקור הסדיר של העירייה ורכזי עוצמה.

בצל מגפת הקורונה, מוסדות החינוך בעיר יצוידו בערכות מיגון והיגיינה.

קרית ים: גן תקשורתי חדש

לאחר חופשת קיץ מאתגרת, שכללה פעילות קיץ חווייתית בגני הילדים ובבתי הספר בהובלת המתנ"ס, נערכים בעיריית קרית ים לשנת הלימודים תשפ"א ברוח השגרה החדשה.

את שנת הלימודים בקרית ים יפתחו 6925 תלמידים. לכיתה א' יגיעו 453 תלמידים, לבתי הספר היסודיים – 2723 תלמידים, לחטיבת הביניים – 1170 תלמידים ולחטיבה העליונה – 1045 תלמידים. השנה נוספו כ-30 עוזרים חינוכיים באמצעות הרשות המקומית וכוח אדם נוסף באמצעות בתי הספר.

51 גני ילדים פועלים בקרית ים ובהם 1374 ילדים. השנה נפתח גן תבור – קן תקשורתי לילדים על הספקטרום האוטיסט. ארבעה גנים עברו שיפוץ: ענבל, תמר, צבר ונורית. בכל הגנים בוצע בדק בית. סייעות הגנים עברו במהלך הקיץ קורס מד״א.

קרית ים: התוכנית הפדגוגית שמה דגש על צמצום הפערים הלימודיים ועל המעברים בין קבוצות הגיל, פרסום מקצועות הבגרות, מועדי הבגרות, מיקוד הבגרויות וגמישות ניהולית ופדגוגית

ב-1 בספטמבר כל ילדי מערכת החינוך של קרית ים יגיעו למסגרות החינוך ויפגשו את המחנכים. כהכנה התקיימו מפגשים אישיים בזום עם מחנכי הכיתות.

התוכנית הפדגוגית לשנה הקרובה שמה דגש על צמצום הפערים הלימודיים ועל המעברים בין קבוצות הגיל, פרסום מקצועות הבגרות, מועדי הבגרות, מיקוד הבגרויות, גמישות ניהולית ופדגוגית וכן ביסוס הלמידה מרחוק.

מורות כיתה א' בבית הספר היסודי עלומים עשו השבוע מחווה מיוחדת לתלמידי כיתות א' בעיר, כשהגיעו לביתו של כל אחד מהתלמידים, כדי לעשות לו הכנה אישית לקראת היום המרגש.

קרית מוצקין: מנציחים את רעיית הנשיא

8590 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים הקרובה בקרית מוצקין, כשאל מערכת החינוך העירונית נוספו 11 גני ילדים חדשים. בית הספר אחדות נבנה מחדש ובית הספר ריבלין יהיה הראשון בארץ שינציח את רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין.

העירייה השקיעה מיליוני שקלים בעבודות בינוי, שיפוץ, הצטיידות, הנגשות והכשרת המוסדות.

כמעט 85 שנה לאחר שנוסד בית הספר אחדות, הראשון באזור, נחנך בסוף השנה שעברה המבנה החדשני, הבטוח והמתקדם. בית הספר אחדות נבנה מחדש באופן מתקדם לאחר שהמבנה הקודם לא עמד בתקן בפני רעידות אדמה.

קרית מוצקין. העבודות בשטח בעיצומן | צילום: דוברות העירייה
קרית מוצקין. העבודות בשטח בעיצומן | צילום: דוברות העירייה

מנכ"ל העירייה, יריב גסר, מסר לקראת פתיחת שנת הלימודים: "לא פשוט להיערך לשנה חדשה, כשברקע משבר הקורונה שפגע בכל הרשויות. חשוב להדגיש שהשנה נפתחת כסדרה גם בזכות הדחיפה של ראש העירייה אל מול משרדי הממשלה והדאגה האמיתית והכנה שלו לכל אחד מילדי העיר. אני גאה להוביל צוות עובדים נפלא שנתן מעצמו מתוך הזדהות במטרה על מנת לפתוח את השנה הזו בצורה טובה".

קרית מוצקין: בית הספר ריבלין יהיה הראשון בארץ שינציח את רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין. העירייה השקיעה מיליוני שקלים בעבודות בינוי, שיפוץ, הצטיידות, הנגשות והכשרת המוסדות

חיים צורי: "כל הקיץ פעלו צוותי הרשות סביב השעון על מנת לאפשר לילדים כניסה מיטבית לשנה החדשה. זו תהיה שנה מאתגרת בסימן משבר הקורונה העולמי. הנחיתי את אגף החינוך להעניק את כל הכלים האפשריים על מנת להתמודד עם השינויים".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות