fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל הקורונה: כללית מדווחת על עלייה בפניות לשירותי בריאות הנפש

החשש מהמחלה, הבידוד והריחוק החברתי, חוסר הוודאות, הקשיים הכלכליים וחיכוכים עם בני המשפחה נותנים את אותותיהם בימים אלה הן במבוגרים והן בילדים. כללית מציעה מענה תומך
עלייה בפניות לשירותי בריאות הנפש. ד"ר טטיאנה ז'לוז'ין | צילום: צביקה מינקוביץ
עלייה בפניות לשירותי בריאות הנפש. ד"ר טטיאנה ז'לוז'ין | צילום: צביקה מינקוביץ

מנהלת השירות הפסיכיאטרי של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, ד"ר טטיאנה ז'לוז'ין, מציינת, כי בצל נגיף הקורונה נרשמת מגמת עלייה בפניות לשירותי בריאות הנפש במבוגרים ובילדים, גם מצד אנשים שלא חוו בעבר מצוקה נפשית.

הסיבה לעלייה בפניות לשירותי בריאות הנפש, לדברי ד"ר ז'לוז'ין, היא שילוב של גורמי דחק נפשי: החשש מהמחלה, הבידוד והריחוק החברתי, חוסר הוודאות, הקשיים הכלכליים וחיכוכים עם בני המשפחה בשל שהייה ממושכת יחדיו. גם העדר סדר יום מובנה, בעיקר למי שנמצא בחל"ת או מובטל ובקרב תלמידים שזה זמן נמצאים ללא מסגרת, לא מקל על המצב. הדבר בא לידי ביטוי בחרדות, אכילה מוגברת, או לחליפין חוסר תיאבון, הפרעות שינה, קשיי ריכוז וסימנים נוספים המעידים על דחק נפשי עד כדי דיכאון המחייב טיפול.

כללית, בשיתוף משרד הבריאות, פתחה שירות טלפוני למתן סיוע ותמיכה נפשית המיועד לכל הגילאים, ברוסית, ערבית, אמהרית ואנגלית, על ידי צוותי טיפול מקצועיים ומיומנים. ניתן לקיים עד שלוש שיחות ללא תשלום וללא צורך בהפניה או אישור.

"אנשים רבים חווים בימים אלה משבר בעקבות תחושה של חוסר ודאות וקושי להתמודד עם השינויים כפועל יוצא של משבר הקורונה המתמשך זה יותר מחמישה חודשים. אנו עדים לפניות מרובות לרופאי משפחה ולחדרי מיון. בכללית רואים חשיבות רבה באפשרות לסייע לכל מי שחווים מצוקה על רקע משבר הקורונה, גם למי שבימים שבשגרה לא הרגישו צורך לפנות לעזרה", אומר ד"ר ירדן לוינסקי, יועץ פסיכיאטריה לחטיבת הקהילה בכללית.

שימו לב לשינוי בהתנהגות

סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית ארצית בכללית, מוסיפה: "יש לשים לב לשינוי התנהגות בתקופה זו בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים. שינויים בדפוסי שינה, אכילה, ביטויי כעס או צמצום אינטראקציות חברתיות. אלה עלולים להעיד על מצוקה ולהוות סימן אזהרה. ידוע ששיתוף ופנייה לעזרה יכולים להקל על תחושת הבדידות. כמו כן, בעזרת סיוע מקצועי ממוקד התערבות במשבר, אפשר להגביר את החוסן הנפשי ולשפר את יכולת ההתמודדות עם המצב. לא צריך לחכות למשבר גדול. גם שאלות ותחושות של מתח, כעס או מועקה יכולות לעורר קושי נפשי ולכן חשוב להתייחס אליהן. בעזרת שירות התמיכה אפשר להקל ולקדם תגובות ופתרונות שיסייעו לשיפור ההרגשה".

איך פונים לשירות?

מתקשרים למוקד 2708*, הפועל בימי א'-ה' בשעות 20:00-07:00 ובימי ו' בשעות השעות 13:00-07:00 ומתאמים מועד לשיחת ייעוץ. המטפל או המטפלת יוצרים קשר במועד שנקבע.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות