fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במערכת החינוך בקריות מחכים לתלמידים

על פי הנחיית משרד החינוך אמורים הלימודים להתחדש בהדרגה. תמונת המצב מראה כי מרבית ההורים מעדיפים להשאיר את הילדים בבית
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן

היום אמורים תלמידים כיתות א'-ג' לחזור למערכת החינוך על פי המתווה של משרד החינוך. מדובר בקבוצות למידה קטנות תוך שמירה על הנחיות למניעת מגע בין תלמידים. אולם, משיחות עם הורים עולה כי רבים מעדיפים להשאיר את הילדים בבית מתוך חשש לבריאותם ומתוך הנחה כי מערכת החינוך לא תוכל לתפקד בשלב זה. נראה כי היום יעמדו המורים מול כיתות המונות תלמידים אחדים בלבד.

קרית אתא: העירייה הודיעה כי מערכת החינוך ערוכה לחזרה ללימודים על פי המתווה של משרד החינוך. כיתות א'-ג' מוכנות לקבל את התלמידים והעיריה מוכנה לטפל בכל בעייה אם תתעורר. כל בית ספר עבר ניקוי יסודי וקיבל ערכת חיטוי. בית הספר התיכון ככל הידוע בשעה זו, לא ייפתח. גורם בעירייה הביע פליאה על העיתוי של החזרה ללימודים ללא הכנה מספקת והוסיף כי הוא מבין את ההורים אשר יעדיפו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר. במהלך השבוע יוחלט בעירייה כיצד להמשיך להפעיל את מערכת החינוך העירונית.

אורט ביאליק. צילום: דורון גולן

קרית ביאליק: תלמידי כיתות י״א – י״ב באורט קרית ביאליק לא יחזרו היום, ראשון, ללימודים. ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, תוקף בחריפות את ההחלטה על חזרה ללימודים. "מדיניות השליפות, להחליט ערב כניסת השבת על חזרה ללימודים מבלי שאיפשרו לנו להכין את בית הספר התיכון, לנקות ולקצף את הכיתות שהיו סגורות למעלה מחודש, מבלי לרכוש את כל הציוד ההיגייני הדרוש לכך, זה דבר חסר אחריות ואנחנו נחדש את הלימודים בתיכון אצילנו רק לאחר שבית הספר יוכשר וינוקה כפי שצריך, בתחילת השבוע". בתי הספר היסודייים ערוכים לקבל את תלמידי א'-ג' על פי המתווה של משרד החינוך, אולם על פי המתרחש בקבוצות של הורי התלמידים נראה כי רוב גדול של הורים מעדיף להשאיר את הילדים בבית.

אורט מוצקין. צילום: דורון גולן
אורט מוצקין. צילום: דורון גולן

קרית מוצקין חוזרת ללימודים מחר  ובהדרגה. עיריית קרית מוצקין נערכת לחזרה הדרגתית ללימודים בהתאם להחלטת משרד ראש הממשלה והמתווה של משרד החינוך. "אנו רואים חשיבות רבה בחזרה לשגרה על פי ההנחיות של משרד הבריאות ונדאג לקיימן כדי לשמור על בריאות תלמידינו" אמר ראש העירייה, חיים צורי "במהלך השבוע האחרון נערכנו לחזרה ללימודים, ולמרות החששות שעולים, אני סמוך ובטוח שזו ההחלטה הנכונה. נפעל כדי לשמור על בריאות התלמידים על פי ההנחיות המפורטות של משרד הבריאות וניערך להמשך חזרה לפעילות מלאה".

תלמידי כיתות א' עד ג' ישובו ללימודים היום (ראשון) בבתי הספר היסודיים בעיר. הלימודים יתקיימו בין השעות 8:00 עד 12:45. הצהרונים ומעונות היום בשלב זה לא חוזרים לפעילות. המועדוניות ישובו לפעול במהלך השבוע ועל כך תצא הודעה להורים. כיתות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים: כיתות א' עד ג' ילמדו כל הכיתה יחד. כיתות ד' עד ו' ילמדו על פי המתווה הקודם בקבוצות של עד 3 תלמידים

תלמידי התיכון, י"א-י"ב, ישובו ללימודים במהלך השבוע. עדכון מפורט יותר יימסר במהלך השבוע על ידי הנהלת בית הספר לתלמידים. כיתות ד' עד י' ממשיכות בשלב זה כרגיל בלמידה מרחוק מהבית על פי מערכת הלימודים של בתי הספר

על פי התכנון, גני הילדים ישובו לפעילות מלאה ביום ראשון הבא. גני החינוך המיוחד ימשיכו את הלימודים על פי המתווה הקודם בקבוצות של עד 3 ילדים. כל בתי הספר בקרית מוצקין עברו ניקיון יסודי לקראת החזרה ללימודים על פי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות.

כמו כן, על פי נוהל משרד החינוך, כל תלמיד שיגיע לבית הספר יצטייד בהצהרת בריאות. לא ייכנס בשערי בתי הספר תלמיד ללא אישור על הצהרת בריאות והנושא נמצא באחריות ההורים. לפרטים נוספים בנושא יש לפנות להנהלת בית הספר.

קרית ים: בעקבות החלטת וועדת השרים לענייני קורונה יתחדשו הלימודים במערכת החינוך בקרית ים בהתאם למתכונת הבאה: היום יחזרו ללימודים  כיתות א'-ג'; בכל בתי הספר היסודיים בעיר וכן תלמידי החינוך המיוחד. תלמידי כיתות יא – יב', יחזרו ללימודים בקבוצות קטנות במיקוד היבחנות לבגרות. החזרה תחל במהלך השבוע הקרוב באופן הדרגתי. ביום ראשון תחל ההתארגנות בתי הספר. הודעה על מועד תחילת הלימודים ומערכת השעות המתוכננת תועבר לתלמידים על ידי מחנכיהם.

הלימודים בגנים (גיל 3-6) – יחודשו רק ב-10 במאי. תלמידי כיתות ד'-י' – היעד לחזרתם הוא במהלך חודש מאי ולא יאוחר מה-1 ביוני. בכל שאלה ולברורים נוספים ניתן לפנות לעירייה באמצעות המוקד העירוני 106 מוקד הווטסאפ 0545632098 וכן באגף החינוך בטלפון 8789770/1

חיפה, כולל קרית חיים וקרית שמואל. הלימודים בחיפה עדיין לא מתחדשים היום בכיתות א-ג. צוותי ההוראה וההנהלה יגיעו היום לבתי הספר וייערכו סיורים עם ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך כדי לוודא שהכיתות ובתי הספר  ערוכים ומוכנים לקליטת התלמידים בהתאם לדרישות משרד הבריאות באופן מלא. התלמידים יחזרו ללימודים בהמשך השבוע לאחר שתיבחן מוכנות המערכת ושבריאות התלמידים והצוות החינוכי מובטחת, על פי כל הקריטריונים הנדרשים. גם הלימודים בכיתות י"א-י"ב יתחדשו בהמשך השבוע, רק לאחר שבתי הספר התיכוניים יעמדו בכל הקריטריונים. תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו ללמוד כמתוכנן.

אלה ההחלטות שהתקבלו בערב שבת בתום ישיבת הערכת מצב בראשות ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, מחזיקת תיק החינוך, סיגל ציוני ובהשתתפות בכירי מינהל החינוך. עיריית חיפה נערכה בשבועות האחרונים באופן מלא להחזרת התלמידים ללימודים, אולם ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות שהתקבלו מאוחר אינן מאפשרות את פתיחת בתי הספר היום.

ראש עיריית חיפה, ד"ר קליש רותם: "עיריית חיפה תפעל במשנה זהירות ובאחריות לילדים ולמשפחותיהם, ותוודא לפני הכל שמערכות החינוך אכן מוכנות ומסוגלות לנהל את החזרה לכותלי בתי הספר באופן זהיר ומסודר. אחרי הסגר בבית משך שבועות רבים, עוד יום או יומיים לא שווים הרס של משמעת שנשמרה שבועות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות