fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גל חום קיצוני: במד"א מזהירים מפני מכות חום, התייבשות ושכחת ילדים ברכב

גל חום קיצוני ישרור השבוע בכל אזורי הארץ. הוא צפוי לטפס באזורים מסוימים עד לטמפרטורות של 48 מעלות. במד"א מזכירים כי ארבעה ילדים כבר מצאו את מותם הקיץ לאחר שנשכחו ברכב
גל חום קיצוני ישרור השבוע בכל אזורי הארץ | צילום: shutterstock
גל חום קיצוני ישרור השבוע בכל אזורי הארץ | צילום: shutterstock

גל חום קיצוני ישרור השבוע בכל אזורי הארץ. הוא צפוי לטפס באזורים מסוימים עד לטמפרטורות של 48 מעלות, עלול להיות מסוכן בעיקר לאוכלוסיות בסיכון, לקשישים וכן לילדים. במהלך הקיץ הנוכחי ארבעה פעוטות מתו לאחר שנשכחו בכלי רכב נעולים. במד"א ערוכים לגל החום ומבקשים מהציבור לנהוג ביתר זהירות ואחריות ולפעול על פי מדריך ההנחיות, על מנת לסיים את גל החום באופן בטוח ומוגן. יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים, יש להימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום, רצוי להימצא במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן וזאת, כל אלה בנוסף לציות להנחיות הקורונה – שמירת מרחק, שימוש במסכה ואיסור התקהלות.

במד"א מבקשים לשים דגש מיוחד על נושא שכחת ילדים במכונית, כדי למנוע אסונות.

הציבור מתבקש לגלות ערנות

במיוחד בימים אלה, כשהתלמידים חוזרים לגני הילדים ובתי הספר, במד"א שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות, ויש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור.

כמו כן, במד"א מבקשים מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום ולהזעיק אותם בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי הרכב, ללא השגחת מבוגר. במד"א מזכירים כי במהלך גל החום הקודם, שפקד את ישראל בחודש מאי האחרון, נרשמו כ-2000 פניות למד"א על רקע החום הקיצוני, במהלכו נפטרו שני מטופלים ממכת החום ו-13 נוספים נפגעו באורח קשה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשיאו של הקיץ, כשגל חום כבד בדרכו אלינו, אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות ולנקוט ביתר זהירות על מנת לסיים את הקיץ בשלום וללא נפגעים נוספים. אנו מבקשים לגלות שכנות טובה, לגלות אחריות ולדפוק פעם ביום בדלת של שכנים הנמצאים באוכלוסיית סיכון ומתגוררים בגפם. כמו כן, יש להפעיל כל אמצעי הניתן, על מנת שלא להשאיר ילד ברכב לבדו. בנוסף, יש כמובן לנהוג על פי הנחיות הקורונה ולשמור על זהירות, על מנת לסיים את עונת הקיץ בשלום".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות