fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר שלח שאלון חיסון קורונה לתלמידים

הורים לתלמידים בקרית ביאליק גילו כי ילדיהם שלומדים בתיכון אורט בעיר צריכים לענות על שאלון חיסון נגד קורונה
נדחתה הצעת רשת עתיד. אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

הרוחות סוערות בקרב הורים לתלמידים בתיכון אורט קרית ביאליק וגם בקרב תושבי העיר, לאחר שהתברר כי בית הספר שלח לתלמידים שאלון הנוגע לחיסון נגד קורונה. השאלון נשלח לטלפונים הניידים של התלמידים, ללא ידיעת ההורים. תלמיד שלא יענה על השאלון יוגדרה כלא מחוסן.

מי שהעלה את הנושא הוא תושב העיר, בועז אברבך, אב לתלמיד בשכבת י"ב. אברבך  אמר להד קריות כי גילה על השאלון שנשלח לתלמידים אתמול, שני, בלילה. "פניתי למורה ושאלתי באיזו סמכות זה נעשה והיא אמרה לפנות להנהלה. פניתי למנכ"ל אורט ביאליק שאמר שיענה לי בהמשך היום".

אברבך מוסיף "הפנייה לקטין ללא ידיעת הוריו היא לא לגיטימית, זו הפחדה של התלמידים. זה מידע אישי שלא צריך לשתף עם אנשים שלא מכירים. זה טופס לא מאובטח ואני לא יודע למי זה יגיע ומי יראה אותו".

שאלון חיסון אורט ביאליק. צילום מסך

אברבך העלה את הנושא בקבוצת הפייסבוק "תושבי קרית ביאליק" ועד מהרה הוצף הפוסט שלו בתגובות רבות וכמובן גם וויכוחים בין תומכי החיסון נגד קורונה ובין המתנגדים.

"זה לא חוקי, לא אתי ולא מוסרי לחטט בתיק הרפואי של אדם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בקטינים. לא מובנת לי בכלל השאלה". "כל הכבוד לאורט הלוואי שכולם ישאלו את השאלה הזו דיי עם הפייק שהחיסון פוגע תלכו להתחסן". "טוב מאוד שיש בקרה של בית הספר לגבי המתחסנים , יישר כח". "זה לא עניין של אף אחד מי מתחסן ומי לא. זה מידע רפואי אישי פרטי ולא עניינו של אף אחד. שכל אחד ישמור על עצמו ולא יכריח אחרים לעשות משהו רק כי הוא עשה". "מעולה!!! וטוב שעה אחת קודם. במקום לחפש מה לא טוב תסתכלו על הטוב שבדבר, הבת שלי לא צריכה לבוא לבית הספר ולהסתכן בלהידבק כי יש כאלו חסרי אחריות ומפיצים פייק ניוז". "מצוין שבודקים. כהורה לתלמידה בכיתה י"ב וכאיש חינוך שעובד במערכת, מבחינתי אין שום בעיה שישאלו את התלמידים בכיתות יא-יב אם התחסנו. זו שאלה לגיטימית לגילאים האלה ואין פה פגיעה בסודיות רפואית". "לכל המגיבים "על איזה חיסיון רפואי", "טוב מאוד ששואלים" ובקיצור לכל המעודדים והתומכים בפניה ישירה לקטינים מציע לכם להצטרף שוב לשיעורי באזרחות של ילדיכם בתיכון כדי שתדעו את זכויותיכם ואת חובותיכם כאזרחי המדינה".  אלו רק חלק מהתגובות הרבות.

להד הקריות נודע כי תלמיד שלא יענה על השאלון יוגדר כלא מחוסן. המידע , כך נודע, מיועד לאפשר דיווח למשרד החינוך על תלמידים מאומתי קורונה ועל המגעים שלהם עם אחרים בבית הספר.

מעיריית קרית ביאליק נמסר "העירייה קוראת לבני הנוער, כמו לכל התושבים, לכו להתחסן. אין בדעתנו להתערב באוטונומיה הניהולית של מנהל בית הספר". ממשרד החינוך לא נמסרה עדיין התייחסות לנושא.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות