fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחירות לכנסת ה-23. חשש משמועות על קורונה

אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב פרושים בקלפיות ברחבי הארץ. היערכות מיוחדת לפגיעה בבחירות בגלל נגיף הקורונה
היערכות המשטרה ליום הבחירות. צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל נערכת  לאפשרות כי לאורך היום, יופצו שמועות ודיסאינפורמציה הנוגעת למהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ. על רקע היערכות מדינת ישראל והטיפול בנגיף הקורונה, גם במהלך יום הבחירות משטרת ישראל תסייע ככל שיידרש למשרד הבריאות, לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים במלאכה, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות.

בהקשר זה,  פונה המשטרה לציבור להישמע אך ורק להנחיות ועדכונים שיועברו על ידי הגורמים הרשמיים המוסמכים לכך ולא להישמע לפרסומים בלתי רשמיים המופצים ברשתות החברתיות מטעם גורמים שונים ועל אחריותם, בהם פרסומים שייתכן ויכילו מידע שגוי ומגמתי המטעה את הציבור.

במסגרת היערכות המשטרה, הוקם באגף החקירות והמודיעין דסק ארצי בו ישבו כלל נציגי החקירות, המודיעין, הסיגנט והמז״פ. מטרת הדסק תהיה לייצר תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות ברחבי הארץ בהתאם לתרחישים השונים, וגם לצורך מענה לאפשרות כי במהלך היום יופצו הודעות כוזבות שאין בהן ממש וכל מטרתן לגרום לבהלה ולאי- סדרים ביום הבחירות.

המשטרה הודיעה כי לא תאפשר הפרת הסדר  הציבורי ועבירות על חוק הבחירות ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו. כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין.

במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, החל משעות הבוקר המוקדמות, יפעלו למעלה מ-18 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים שיכללו: כ-10,840 קלפיות הפרוסות במעל ל-4,100 ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת המשטרה בכדי לתת מענה הולם גם לאירועי השגרה ולמאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד מחר את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון. שוטרי התנועה והסיור יתפרסו ברחבי הארץ בכדי לפעול להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל. המשטרה קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להוראות השוטרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות