fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהלת הקורונה: עשרות תלמידים מקרית חיים ישהו בבידוד

בהלת הקורונה הגיעה לקריות: 60 תלמידים, חמישה מורים ומאבטח שטיילו ביום רביעי שעבר בגן הלאומי מצדה ושהו בקרבת התיירים מדרום קוריאה שחלו בנגיף הקורונה, ישהו בבידוד עד 26 בחודש
קורונה בתיכון קרית חיים. בית ההספר נסגר ליומיים | צילום: דורון גולן
קורונה בתיכון קרית חיים. בית ההספר נסגר ליומיים | צילום: דורון גולן

בהלת הקורונה הגיעה לקריות. הערב, שבת, נודע, כי עשרות תלמידים מכיתות ט' מחטיבת הביניים בתיכון קרית חיים שהו ליד התיירים מדרום קוריאה שחלו בקורונה. מדובר בתלמידים שהיו בטיול בגן הלאומי מצדה ביום רביעי שעבר, 12 בפברואר. התלמידים ומלוויהם ישהו בבידוד עד 26 בחודש.

היום התקבל עדכון מדרום קוריאה בדבר תשעה תיירים ששהו בישראל בין התאריכים 15-8 בפברואר ואובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתם לדרום קוריאה.

הנחיות משרד הבריאות

בעקבות הדיווח ערך משרד הבריאות בדיקה היכן שהו התיירים בישראל ומי בא עימם במגע.

משרד הבריאות הנחה את הציבור כי כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה ישהה בבידוד בית למשך 14 ימים ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. כמו כן, אם מתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

להנחיות משרד הבריאות.

הערב התברר, כי ביום רביעי שעבר טיילו תלמידים מחטיבת הביניים בקרית חיים במצדה. גם הם שהו לצד חברי המשלחת מדרום קוריאה. מדובר ב-60 תלמידים, חמישה מורים ובמאבטח. נכון לעכשיו אין בקרב התלמידים, המורים והמאבטח תסמינים כלשהם. התלמידים ומלוויהם ישהו בבידוד.

מכתב להורים

במכתב ששלחה מנהלת בית הספר חני גרינברג להורי התלמידים נאמר, כי מרגע הפרסום בתקשורת, הנהלת בית הספר מקיימת דיונים רציפים. ההנהלה מקבלת הנחיות מקצועיות ממשרד הבריאות, משרד החינוך ועירית חיפה.

"לתלמידים ולמורים שמתבקשים להיכנס לבידוד ולהישאר בביתם, אנו נתקשר בשעות הקרובות. תלמידים ומורים אלו יקבלו ליווי של הצוות החינוכי הייעוצי והשירות הפסיכולוגי חינוכי של עיריית חיפה. נחכה בסבלנות את מספר הימים הבודדים שהתלמידים והמורים של ט'2 + ט'4 מתבקשים להישאר בביתם. אנחנו מאמינים שבעוד מספר ימים נחזור כולנו לשגרה בטוחה ובריאה".

מנהלת חטיבת הביניים עפרה טנדלר יצרה קשר עם משרד הבריאות והביאה לידיעת המשרד את הפרטים על השהות המשותפת של תלמידי בית הספר וצוות המורים עם המשלחת מדרום קוריאה. עד כה עודכנו המורים וההורים וניתנה להם תמונה מסודרת על האירוע.

החל ממחר, ראשון, יועבר לתלמידים שבבידוד כל החומר הלימודי הנדרש באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של בית הספר. הפיקוח של משרד החינוך, הייעוץ החינוכי והשירות הפסיכולוגי העירוני נכנסו לתמונה, והם ילוו את בית הספר בימים הקרובים.

במשרד החינוך נערכים

מערכת החינוך נערכה בתקופה האחרונה לאפשרות שבה תלמידים ייאלצו לשהות בבידוד בביתם, לאור חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה.  אי לכך נפתח קו חם  למתן תשובות לשאלות שעולות מהשטח. בהתאם להחלטת משרד הבריאות, התלמידים ומלוויהם ישהו בבידוד בביתם.

ממשרד החינוך נמסר: "הוצאנו באופן מיידי שורה של פעולות, כדי להבטיח שהבידוד יהיה פיזי בלבד – ובשום אופן לא בידוד חברתי, טיפולי, לימודי או חינוכי, כדי להיערך לאפשרות שבה תלמידים או אנשי חינוך נוספים ייחשפו לנגיף.

"משרד החינוך פותח קו פתוח לשיחות עם הורים ותלמידים בטל': 1800-25-00-25 או 073-3931122. הקו יאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי-ייעוצי. הקו ייתן מענה רגשי להתמודדות עם המצב והוא יחל לפעול ממחר (ראשון) בין השעות 19:00-08:00.

"שר החינוך, מנכ"ל המשרד ומנהל המחוז  עומדים בקשר רציף ותמידי עם משרד הבריאות ומעדכנים את המערכת בהתאם. משרד החינוך מעביר למוסדות החינוך הנחיות ברורות כיצד לפעול ומה לעשות, בליווי צמוד של המחוזות, וזאת כדי למנוע כל חשיפה אפשרית לנגיף, ולקיים שגרת לימודים מלאה ותקינה, בכל תרחיש אפשרי".

קו פתוח של עיריית חיפה

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה נמצאת בקשר ובתיאום מלא מול משרד הבריאות והחינוך ופועלת על פי הוראותיהם בנושא הטיפול בתלמידי קריית חיים שנמצאים בבידוד עד יום רביעי. ככל שיהיו הנחיות לציבור, אלה יפורסמו בדף העירייה.

"ראש העירייה, ד"ר עינת קליש רותם, שוחחה הערב עם הגורמים המקצועיים במשרד החינוך ובעירייה, העומדים בקשר ישיר עם משרד הבריאות. צוותי העירייה יעניקו לתלמידים, להוריהם ולצוות החינוכי ליווי מלא, ככל שיידרש.

לשאלות נוספות פתחה העירייה קו פתוח לתלמידים ולבני משפחותיהם במספר: 04-8356530/1/2/3

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות