fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אריאל גרבויס מקרית ים: "התאכזבתי כשגיליתי שנדבקתי בנגיף"

לאריאל גרבויס מקרית ים, חולה מספר 105, מנהל האקדמיה לריקודים סלוניים מכבי קאסה דאנס, יש מסר: "האחריות שלי היא להרגיע את את הסובבים שלי והאנשים שאני מכיר, שיידעו שמה שאני מרגיש זה הרבה פחות משפעת"
שומרים על מצב הרוח. אריאל גרבויס מקרית ים, חולה 105 | צילום: עצמי

מאחורי רשימת המספרים הגדלה מדי יום של הנדבקים בנגיף הקורונה, נמצאים פרצופים ושמות, אנשים שבן רגע חייהם השתנו. אחד מהם הוא אריאל גרבויס מקרית ים, בן 35, נשוי לפולינה ואבא לאיתן ויהונתן. רבים מכירים את גרבויס ואשתו בתור מנהלי האקדמיה מכבי קאסה דאנס לריקודים סלוניים בקרית ים, אחרים יזהו אותו בתור חולה 105 בנגיף הקורונה.

גרבויס, המאושפז ברמב"ם, מספר בראיון ל"הד הקריות" על הרגעים בהם גילה כי נדבק בנגיף.

"הוזמנתי לשפוט באליפות רומניה לריקודים סלוניים לפני כשלושה שבועות, חזרתי ללמד בארץ ומשם טסתי לשפוט בתחרות במלטה. כבר בטיסה חזרה לארץ התחלתי להרגיש לא טוב, ועם הגעתי ארצה מיד נכנסתי לבידוד. דיווחתי למשרד הבריאות על הימצאותי בבידוד כנדרש, הרגשתי צינון קל, ושלחו מישהי ממד"א לעשות לי בדיקה.

"אני קיוויתי שהבדיקות שעשיתי אתמול יצאו שליליות, לצערי הן הגיעו היום חיוביות. אני מאמין שכולם צריכים להישאר בבית, בעיקר כדי לשמור על אוכלוסיית הגיל השלישי"

"יום למחרת התקבלה התוצאה החיובית. האמת שדי התאכזבתי לגלות שנדבקתי בנגיף. גילינו על כך ביום חמישי שעבר ומאז אני עובר בדיקות כל מספר ימים. מכיוון שבבדיקות אני עדיין נמצא חיובי לנגיף, אני עדיין לא משוחרר מבית החולים".

"חשוב לי להגיד תודה לצוות הרפואי"

על שגרת היום בבית החולים רמב"ם מספר גרבויס: "מתווספים לפה כל יום אנשים חדשים. הצוות מאוד נחמד, דואגים לנו לכל מה שאנחנו צריכים. כדי לשמור על שפיות אני נמצא בקשר תמידי עם התלמידים שלי וההורים שלהם ועם המשפחה והחברים. חשוב לי להגיד מכאן תודה לצוות הרפואי שדואג לנו כמה שאפשר ומנעים את זמננו כמה שניתן".

גרבויס מקפיד להתעדכן על המצב גם מחבריו מסביב לגלובוס. "אני שומר על קשר עם קולגות מהארץ ומחו"ל, מאיטליה, צרפת, אסטוניה ורוסיה. חבר מאוד טוב מרומניה היה מאושפז עד לפני כמה ימים, מונשם במצב לא קל בעקבות מחלות רקע קודמות. החברים ברוסיה בשגרת יום רגילה ללא שינויים, והשאר נמצאים בהסגר מלא. בתחום שאנחנו עוסקים בו הכל עצר – מחנות אימונים, סמינרים, תחרויות, הכל בסטנד ביי".

"הצוות מאוד נחמד, דואגים לנו לכל מה שאנחנו צריכים". אריאל גרבויס מקרית ים
"הצוות מאוד נחמד, דואגים לנו לכל מה שאנחנו צריכים". אריאל גרבויס מקרית ים

"כל המשפחה נפגעת"

בנוסף לדאגה הבריאותית, בעודו מאושפז חושב גרבויס על השלכות משבר הקורונה על העסק המשפחתי. "אשתי ואני עוסקים באותו התחום. אנחנו הראשונים שנפגעים והאחרונים שחוזרים לשגרה. גם כשהכל יחזור לקדמותו, ההורים לא ימהרו לשלוח את ילדיהם בחזרה לחוגים או מסגרות. כל המשפחה נפגעת מזה".

"אני בקשר תמידי עם ראש העירייה שלנו דוד אבן צור שמתקשר מדי יום לשאול לשלומי. הוא שלח צוות שיחטא את הבית שלי ואת הסטודיו שלנו, מטעמו ומטעם רשת המתנ"סים. הרבה אנשים תורמים למחלקה

אך עד שהמשבר יחלוף ונחזור לשגרה, יש דאגה גדולה בציבור. לגרבויס יש מסר למודאגים: "האחריות שלי היא להרגיע את את הסובבים שלי והאנשים שאני מכיר, שיידעו שמה שאני מרגיש זה הרבה פחות משפעת. ערוצי הטלוויזיה נוטים להלחיץ, כדי שנמשיך לצפות בהם מסביב לשעון. כמובן שהדבר לא סותר את הנחיות משרד הבריאות, ועל כולם להישמע להן".

אנשים טובים באמצע הדרך

הסולידריות שהחברה הישראלית מפגינה ברגעים קשים תמיד מחממת את הלב.

גרבויס מספר על התרומות שמגיעות למחלקה ומעלות חיוך על פני החולים והצוות הרפואי: "אני בקשר תמידי עם ראש העירייה שלנו דוד אבן צור שמתקשר מדי יום לשאול לשלומי. הוא שלח צוות שיחטא את הבית שלי ואת הסטודיו שלנו, מטעמו ומטעם רשת המתנ"סים. הרבה אנשים תורמים למחלקה.

"אביעד פורמן, חבר ילדות שלי, תרם 30 מגשי פיצה למאושפזים ולצוות הרפואי. חברים נוספים וגם אנשים שאנחנו לא מכירים תורמים כל הזמן למחלקה ומחממים לנו את הלב".

גרבויס עדיין לא יודע מתי ישתחרר לביתו, אך הוא שומר על אופטימיות ומקווה שהמשבר יישכח בקרוב. "אני קיוויתי שהבדיקות שעשיתי אתמול יצאו שליליות, לצערי הן הגיעו היום חיוביות. אני מאמין שכולם צריכים להישאר בבית, בעיקר כדי לשמור על אוכלוסיית הגיל השלישי. אם כולם יישמעו להנחיות, אני מאמין שעד חודש אפריל כולנו נחזור לשגרה".

"אנשים טובים באמצע הדרך". מגשי פיצה למחלקה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות