fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אסון רעידת האדמה במרוקו: מעל ל-1000 בני אדם נהרגו (וידאו)

שעות לאחר רעידת האדמה הקטלנית בעוצמה 6.8 שהורגשה במרוקו אתמול בלילה (בין שישי לשבת) והגיעה עד פורטוגל, הרשויות המקומיות עדיין מנסות להגיע לכפרים המרוחקים, לאחר שמפולות סלעים חסמו את הכבישים. ממשרד החוץ נמסר: "לא ידוע על נפגעים או מנותקי קשר מישראל, נערכים לסייע".
אסון רעידת האדמה במרוקו | צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

מעל ל-1000 בני אדם נהרגו הלילה (בין שישי לשבת) במרוקו, באחת מרעידות האדמה הקטלניות ביותר שאירעו בעולם בשנים האחרונות. זה הדיווח שהתקבל לפי מכון הסקר הגאולוגי של ארצות הברית (USGS).

הרעש היה בעוצמה 6.8, בעומק 18.5 ק"מ והמוקד שלו – 70 ק"מ ממרקש שבדרום-מערב מרוקו.

רעידת האדמה אירעה בשעה 23:11 שעון מרוקו (1:11 בלילה שעון ישראל), והורגשה גם בשתי הערים הגדולות במדינה, קזבלנקה ורבאט – ואף בפורטוגל ובאלג'יריה. לפי משרד הפנים המרוקאי, לפחות 1,200 איש נפצעו. 19 דקות אחרי הרעש העז, הנדיר יחסית לאזור הרי האטלס, אירעה רעידת משנה בעוצמה של 4.9.

אסון רעידת האדמה במרוקו | צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

תושבים במרקש דיווחו כי מבנים קרסו בעיר העתיקה באתר מורשת עולמי של אונסק"ו, וחזיתות של מבנים רבים אחרים ניזוקו. במקום מלונות רבים בהם שוהים גם לא מעט ישראלים התמוטטו ומאות אנשים רצים ברחובות בין בניינים שקורסים במרקש.

צפו בתיעוד בו ישראלים מחפשים את קרובי משפחתם בזמן רעידת האדמה במרקש:

על פי הדיווח, מרבית ההרוגים ברעידת האדמה הם מהאזורים ההרריים הסמוכים למרקש, והרשויות וכוחות ההצלה מתקשים להגיע אליהם. תושבים מסייעים בפעולות החילוץ ובפינוי ההריסות אחרי רעידת האדמה, שהייתה לקטלנית ביותר בעולם מאז שכמעט 60 אלף איש נהרגו באסון בטורקיה לפני חצי שנה.

ממשרד החוץ נמסר כי נכון לשעה 11:00 בבוקר לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעידת האדמה: "משרד החוץ, המחלקה לישראלים בחו"ל ומרכז מצב כמו גם הנציגות הישראלית ברבאט עוקבים אחר ההתפתחויות וממשיכים לפעול ליצירת קשר עם כלל הישראלים הנמצאים במדינה ולוודא את שלומם".

שר החוץ אלי כהן הנחה לבחון מול הרשויות במרוקו אפשרויות להגשת סיוע הומניטרי והוצאת משלחת חילוץ בהתאם לצורך.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "הנחה את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור". ראש הממשלה מסר עוד כי "עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות