fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנשים רק עכשיו מתחילים להבין את גודל המכה שנחתה עליהם"

ירון אמסלם שב ופתח את חנות הבגדים שלו זיפר במרכז קרית אתא, אבל קונים כמעט שאין. חנותו השנייה בקניון שער הצפון עדיין סגורה. חוזרים לשגרה? כתבה נוספת בסדרה
"לא רוצים לשלם לעצמאים". ירון אמסלם | צילום: ניצן שלם
"לא רוצים לשלם לעצמאים". ירון אמסלם | צילום: ניצן שלם

ירון אמסלם הוא הבעלים של חנות הבגדים זיפר במרכז קרית אתא ובקניון שער הצפון. פגשנו אותו בחנותו שנפתחה מחדש במרכז קרית אתא, אך המצב ממש לא חזר לקדמותו.

"הבשורה שעלינו לסגור את החנות באמצע חודש מרס נפלה עלינו כרעם ביום בהיר", אומר אמסלם, "אנחנו פועלים כבר 20 שנה, ומצב כזה מעולם לא היה. אפילו במלחמת לבנון השנייה לא קרה שכל המדינה וכל המשק הושבתו. עכשיו זכינו לפתוח את החנות, אבל לא כולם הפנימו שהם יכולים להתחיל לחזור לשגרה, הרחובות כאן עדיין ריקים. אנשים רק עכשיו מתחילים להבין את גודל המכה שנחתה עליהם, לא כולם קיבלו את תשלומי החל"ת לעומת החיובים בכרטיסי האשראי שעדיין ממשיכים לרדת". 

החנות של ירון אמסלם בקניון שער הצפון נותרה סגורה, כל העובדים שלו עדיין בחל"ת, והשגרה עוד לא נראית באופק.

הגיעו לי אפס שקלים

"לא קיבלנו שום פיצויים, אני אחד מאלה שהגיעו להם אפס שקלים בפעימה הראשונה מהמדינה, וככל הנראה כך גם יהיה בפעימה השנייה. הוצאתי שלושה עובדים לחל"ת שעדיין לא חזרו לעבודה. הקניון עדיין סגור ואין צפי מתי נחזור".

לאמסלם יש מה לומר לכל הפרשנים והכלכלנים שמעבירים ביקורת על בעלי העסקים. "חג הפסח הוא החג הכי חשוב בשנה בחנויות הבגדים, כיוון שזה הזמן שבו מחליפים קולקציה בין חורף לקיץ. נערכנו במיליוני שקלים, והמלאי שוכב על המדפים כרגע. פרשנים גדולים צחקו על בעלי עסקים שלא יודעים לנהל את התזרים שלהם, כלכלנים בכירים אמרו שאם עסקים לא מסוגלים לשרוד חודש וחצי, העסק לא שווה כלום ולא יודעים לטפל בו. הכלכלנים האלה לא יודעים מה זה לממן מלאי במיליונים. גם בעל עסק שהיו לו מאות אלפי שקלים בצד ליום שחור, הכסף הזה נגמר ונעלם בשנייה". 

אף אחד לא עוזר

על ההתנהלות של מקבלי ההחלטות אומר אמסלם: "הם פתחו את העסקים, לא כי הם רוצים לשחרר את המשק, אלא כי הם לא רוצים לשלם כסף לעצמאים ולשכירים שיצאו לחל"ת. בעלי העסקים הגדולים מחזיקים את המדינה קצר ודורשים פיצויים. לעומתם, אנחנו בעלי העסקים הקטנים שמריצים את הכלכלה, כי מרכזי הערים הם הכוח, נצטרך להחזיר את העובדים ללא שום פיצוי. אף אחד לא עוזר. המצב יחזור לנקודת ההתחלה מהר מאוד. אנשים לא יקפידו לחבוש מסכות, לא ישמרו על מרחק של שני מטרים, ונחזור למצב שהיינו בו בהתחלה. מה יהיה גודל הקטסטרופה? ימים יגידו". 

חוזרים לשגרה? סדרת כתבות לימי קורונה:

"הצלחנו לשרוד את החודש הזה, נקווה שלא נצטרך לשרוד גם את החודש הבא"

"המענק שקיבלנו מהמדינה לא מספיק אפילו לא לתשלום השכירות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות