fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמו של קצין צה"ל שנפל בעזה, הקימה מיזם שיסייע לחיילים להתמודד עם טראומות המלחמה

"אור כי יהל" - זהו שמו של מיזם חדש נועד להעניק טיפול נפשי לחיילי חטיבת ברק (188). המיזם הוקם על ידי מיה גזית, אמו של סרן יהל גזית ז"ל שנפל במלחמה בעזה. יו"ר עמותת ברק של החטיבה, רועי שפושניק, ששותפה למיזם: "המלחמה הביאה את הצבא עד קצה גבול היכולת שלו להעניק סיוע לנפגעים ואנו פה כדי לתת להם מענה נוסף"
להנצחת הבן הגיבור. מיה גזית עם בנה, סרן יהל גזית ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

המיזם, שמוקם בימים אלו ונקרא על שמו של סרן יהל גזית שנפל במלחמה בעזה, ייתן אפשרות לכל חייל וחיילת בחטיבה בסדיר ואף שנה לאחר השחרור לקבל טיפול נפשי. מאחורי היוזמה עומדת אמו של יהל, מיה, פסיכולוגית במקצועה, שחברה לעמותת ברק של חטיבה 188 ויחד הקימו את הפרויקט, שיוצא לדרך בימים אלו עם גיוס מתנדבים מהצד הטיפולי המקצועי, סיוע בניהול הארגוני, הקשר הישיר לגורמי המקצוע בבריאות הנפש של חטיבה 188, הפרסום אודות המיזם וגיוס המשאבים.

מטרת המיזם לאפשר לכל חייל וחיילת בשירות סדיר או בשנת הקבע הראשונה, או שנת השחרור הראשונה, להגיע לטיפול ללא תשלום. כיום חיילי צה"ל יכולים להגיע לטיפול אצל הקב"נים (קציני בריאות הנפש) ביחידות במהלך הסדיר בלבד, יש לציין כי כולם מעריכים מאוד את עבודת המערך לבריאות הנפש בצבא, מוקירים לו תודה ומטרת המיזם הנה להרחיב את האפשרויות העומדות בפני החיילים, ולהפוך את הטיפול הנפשי לזמין יותר לכלל החיילים עם כל בעיה או קושי שצץ.

הטיפול יינתן בתאום עם מערך בריאות הנפש בצבא, כשחיילים המתמודדים עם מצבים של פוסט טראומה, אובדנות, ומצבי קיצון ימשיכו לקבל את הסיוע מהקב"ן בעוד מטופלים אחרים שחווים חרדות, לחצים, בעיות בזוגיות, בעיות מול ההורים, בעיות של גיל התבגרות מאוחר,  יוכלו להיעזר במיזם. המיזם יאפשר טיפול נפשי למשך של עד שנה, ללא תשלום וכן יאפשר לחיילים משוחררים לקבל מענה עד שנה מהשחרור.

באופן מרגש מאוד התנדבו עד היום למיזם מעל למאתיים מטפלים, מהשורה הראשונה בארץ, בעלי הכשרה מוכרת (פסיכואנליטיקאים, פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים), המוכרים במשרד הבריאות ועוד היד נטויה.

המיזם יפורסם בקרוב לחיילים בעקבות המלחמה והכוונה כי ימשיך גם לאחר המלחמה וייתן מענה בכל מצוקה הקשורה בשרות הצבאי, באירועים שחוו במלחמה או פעילות מבצעית אך גם בכאלו הקשורים בתקופת החיים כמו זוגיות, קשר עם ההורים, יציאה לחיים עצמאיים ועוד.

הפרויקט הוקם לזכרו של סרן יהל גזית שנפל כסמ"פ בגדוד 53, בקרב מול מחבלים בשכונת סג'עיה בעזה. יהלי, כך סיפרו חייליו, היה קשוב מאוד לחייליו, תמך בהם, התייחס אליהם בגובה עיניים והמיזם שומר על רוחו בהתייחסותו האישית לכל חייל באשר הוא. השם שניתן למיזם, "אור כי יהל" , נלקח מספר איוב ומסמל את מטרת הפרויקט – להאיר באורו של יהלי ולתת תקוה גם ברגעים בהם קשה וחשוך. זה מסר שיהלי העביר בחייו לחייליו, וגם בשירים שכתב ויוצאים בימים אלו לאור.

המיזם "אור כי יהל" הפך להיות משהו ממשי, ביחד עם עמותת ברק, שנרתמה מהרגע הראשון לפרויקט ההנצחה של יהל גזית ז"ל, בעקבות קול קורא שפורסם הצטרפו למיזם ומיד נענו מעל 200 אנשי טיפול, שמוכנים לתת מענה של טיפולים במשך שנה עבור חיילי חטיבה 188, החטיבה שבה יהל צמח.

בנוסף במסגרת המיזם יתקיימו הדרכות לאנשי המקצוע המתנדבים וימי עיון מקצועיים שיתמקדו בטיפול נפשי בחיילים.

מטפלים המעוניינים להתנדב מוזמנים לפנות לאשת הקשר מיה גזית בטל' 052-5531825.

תורמים המעוניינים לקחת חלק במיזם מוזמנים להעביר כסף לחשבון: בנק אוצר החייל סניף 365 חשבון 233838, התרומות שיאספו יאפשרו להמשיך את הטיפולים הנפשיים מעבר לשנה הקרובה.

רועי שפושניק יו"ר עמותת ברק של חטיבה 188, שנרתמה לפרויקט ההנצחה של יהל, אמר: "המלחמה הביאה את הצבא עד קצה גבול היכולת שלו לעזור לפצועים, להרוגים ולמשפחות השכול מבחינה נפשית. העובדה שבעזרת המיזם אור כי יהל, יש לנו את היכולת לתמוך במערך הקב"ן, לסייע ולתת מענה מידי לחיילים בסדיר וגם אחרי השחרור שלהם – תעשה שינוי משמעותי בחייהם של מקבלי העזרה מהחטיבה. כחטיבה 188 וכעמותה שהוקמה בשנת 98 מצאנו שהטיפול בלוחמי יום כיפור, היה מאוחר מדי, והדבר השפיע ישירות על בעיות של פוסט טראומה שלא טופלו כמו שצריך. כעת יש לנו מענה מידי לנחיצות להעניק טיפול נפשי ללוחמים הצעירים ולמנוע בעיות פוסט טראומה בעתיד. העמותה מלווה פרויקטים של הנצחה ורווחה והמיזם לזכרו של יהל גזית ז"ל, זה בדיוק המהות של העמותה, בשבילנו זו זכות גדולה וחשוב לנו להוקיר תודה לכל משפחות השכול של חטיבה 188 ולהיות ראויים לנופלים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות