fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלו הם מצטייני עמותת אקים חיפה לשנת 2023

באירוע מרגש במיוחד נבחרות 4 עובדות ועובדים שבלטו בעבודתם בשנה החולפת. בנוסף, הוענקו אותות הוקרה לצוות מצטיין ואות "יקיר חיפה"
דוגמא ומופת. מוחמד אבו נימר עם אחד החניכים צילום: אקים חיפה

שנת 2023 הסתיימה, ובעמותת אקים חיפה, העניקו אותות הצטיינות ל-4 עובדות ועובדים שבלטו בעבודתם בשנה החולפת, צוות מצטיין ואות "יקיר חיפה", באירוע מרגש במיוחד. מיכל סגל, מנכ"לית עמותת אקים חיפה: "כארגון המושתת על כוח האדם שלו, אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק ושימור הצוות שלנו. העובדים המצטיינים רואים את מקבלות ומקבלי השירות בראש ובראשונה כבני אדם ודואגים לטיפול מותאם ומסור לצרכיהם, מתאפיינים בחשיבה יצירתית, בלויאליות ארגונית ובראש גדול. ניתנה לנו ההזדמנות לעצור לרגע מהעשייה הענפה שלנו, לומר תודה ולהוקיר את העשייה הרבה של כל העובדים המצוינים שלנו. כולם, בלי יוצא מהכלל, הם אנשים מיוחדים מאין כמותם, שמפגינים כלפי החברים הררי אכפתיות, מקצועיות, חום, מסירות ואהבה. גם בשנה הקרובה נמשיך להעניק שירותים חיוניים לאנשים עם מוגבלות ולסייע ככל שניתן על מנת לקדם את המודעות הציבורית לאנשים המיוחדים הללו. אני גאה לעמוד בראש ארגון שאלו הם אנשיו".

המצטיינת הראשונה היא אסתר גנטמן, רכזת כיתה במרכז היום, אשר קודמה לאחרונה לרכזת הדרכה במרכז. סיהאם סרחאן, מנהלת מרכז יום "גן אור": "אסתר רואה את החברים לעומק, מרגישה אותם וקשובה להם, פועלת בכבוד ואהבת אדם בצורה הכי מרגשת שיש, מייצרת קשרים חזקים עם החברים עד רמה של דמעות ובכי בימים שהיא לא נמצאת. אסתר עובדת שבאה לעבוד ולא לעבודה".

המצטיינת השנייה היא ורדה אור, רכזת דירה במערך הדיור, עליה נכתב: "ורדה היא אישה חזקה עם לב ענק, כולה נתינה ודאגה לדיירים, עובדת במסירות מלאה ונותנת תמיד מעבר למה שמצופה ממנה. אף פעם לא הרימה ידיים ותמיד נלחמת בשביל הדיירים, וידעה גם להרים דגל מתי שצריך. אנחנו בטוחים שהיא תמשיך להיות אישה נהדרת, רכזת מקצועית ואוהבת ,לתת לדיירים את המענה הכי טוב שאפשר".

המצטיינת שלישית היא רננה טוויטו, מחנכת כיתה. רנין חוראני, מנהלת בית ספר "גן אור": "רננה מגיעה עם אנרגיה שלא נגמרת, כולנו מרגישים את הנוכחות שלה בבית הספר. השנה לקחה על עצמה אתגר חד ואימצה לכיתתך תלמידים חדשים עם אתגרים שונים. למרות הקושי בהתחלה, סללה להם דרך לליבה. רננה מסתכלת על התלמידים הסיעודיים ביותר ומוצאת בתוכם את האור. היא מאוהבת במיוחד בתלמידים המאתגרים התנהגותית. שמה את עצמה בנעלי התלמידים וחושבת איך לשפר את איכות חייהם מכל בחינה. רננה לא מפחדת מאתגר, רואה את טובת תלמידיה ודורשת מכולם, צוות והורים לתת את כל כולנו עבורם, לא מפחדת להילחם עבורם".

המצטיין הרביעי הוא מוחמד אבו נימר, מדריך בהוסטל אחי אילת. שגית גבע, מנהלת מערך הדיור באקים חיפה: "מוחמד הוא איש ערכי ומיוחד. אדם בוגר, רציני, אחראי, מסור ומחויב, לדיירים ולהוסטל. אהבת האדם שלו ניכרת בעבודתו. גישתו לחברים חיובית, מכבדת וסבלנית. מוחמד מקשיב להם ונכון לתת להם את המענה הטוב והמתאים ביותר לצרכיהם. בנועם וסבלנות מוחמד מספק להם את איכות החיים והביטחון להם הם זקוקים. קורא אותם גם ללא מילים. מוחמד מהווה דוגמא, מופת והשראה ליתר הצוות".

בנוסף, לראשונה אי פעם, הוענק גם אות הצטיינות מיוחד למחלקה שלמה – צוות דירת הגדוד העברי 66, במערך הדיור של העמותה. בנימוקים, נכתב: "הצוות הצליח לייצר בדירה איזון ולספק לדיירים את המענה הטוב ביותר. הצוות הצליח לבנות לדיירים שגרת יום טובה וסדר עבודה קבוע, עשה צעדים גדולים לקידומם, הכניס תוכן ורגיעה לחייהם, בזכות שיתוף פעולה מדהים".

ולבסוף, העניקו יו"ר אקים חיפה איתן שטיאסני ומנכ"לית אקים חיפה מיכל סגל, את אות יקיר אקים חיפה ליעקב אשרוביץ, אשר למעלה מ-40 שנה פעל בהתנדבות יומיומית לטובת קידום מקבלי השירות בעמותה ולקידום העמותה עצמה. "צוות העובדים ידע, כי יעקב עומד לרשותם כאוזן קשבת לכל בעיה, קטנה כגדולה. תמיד קשוב לכולם – משפחות, דיירים וצוות. גם לאנשים זרים ברחוב שזיהה כאנשים עם מוגבלות ודאג שיתייחסו אליהם כנדרש. כל זה מעיד על הלב הענק שלו. במהלך השנים לקח תחת חסותו, כאפוטרופוס, את דבל'ה היקר. הדבר נראה כמובן מאליו לאור היכרותו עם הוריו, אך כשאנו מביטים מהצד ברור לנו שיש כאן מעשה יוצא דופן. דב'לה יקר לו כאילו היה בנו. אנו מאחלים לכל מקבלי השירות שלנו אפוטרופוס כמוהו, הרואה אדם מולו, מתייחס אליו בגובה העיניים ודואג לכל רווחתו", אמרה סגל במעמד האירוע.

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, מעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להובילם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. תוכניות העמותה מזה 70 שנה ומעלה לחינוך וטיפול שינתה את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחתם, באזור חיפה והצפון. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, גני ילדים, מרכזי יום לבוגרים, מועדונים חברתים לילדים ובוגרים ופעילויות נוספות, שמובילות לביטוי עצמי, בחירה חופשית ומימוש יכולותיו של האדם בקהילה בה הוא חי כאזרח התורם לחברה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות