fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 21 שנים נגמלה מעישון דווקא בימי סגר הקורונה

הצד החיובי של הנגיף: אשת הייטק שנהגה לבנות את לוח הטיסות שלה, כך שתוכל לעשן לעיתים קרובות, נגמלה מעישון בליווי טלפוני של מומחית כללית
סדנאות הגמילה מעישון חודשו בכללית. ענת ספרוני אליהו | צילום: דוברות כללית
סדנאות הגמילה מעישון חודשו בכללית. ענת ספרוני אליהו | צילום: דוברות כללית

אשת הייטק שהייתה מעשנת כבדה ואשר לוח הטיסות שלה נבנה כדי שתוכל לעשן זכתה, ככל הנראה, לעוד שנות חיים דווקא בימי סגר הקורונה. היא נגמלה מעישון בשירות גמילה טלפוני שהפעילה המחלקה לקידום בריאות של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

לענת ספרוני אליהו, מנהלת המחלקה לקידום בריאות במחוז חיפה וגליל מערבי, שהפעילה קו גמילה טלפוני בימי קורונה, הגיעה לפני כחודשיים וחצי פנייה מיוחדת במינה. הפונה הייתה אשת הייטק שמרבה לטוס ברחבי העולם. היא סיפרה לענת שהיא מעשנת זה 21 שנים, מספר חפיסות ביום וכי היא כה מכורה, שהיא מעדיפה לקטוע טיסות ארוכות בעצירת ביניים, רק כדי שתוכל לצאת ולעשן. כבר קרה, לדבריה, שכדי שתוכל לצאת ולעשן עברה פעם נוספת את כל מסלול הבידוק הביטחוני.

סגר הקורונה שהשאיר אותה בביתה בארץ והדיבורים על כך שמי שמעשן נמצא בסיכון גבוה לסיבוכים, העמיד אותה במצב חדש: היה עליה להיגמל מהטיסות והיא ראתה בכך הזדמנות להיגמל גם מהסיגריות ועל כן פנתה לקו הגמילה מעישון של כללית.

ספרוני אליהו ליוותה אותה בשיחות, נתנה טיפים להתמודדות עם העישון הרגשי והמליצה לה להיעזר בתכשירי הגמילה, שמי שמשתלב בתוכנית הגמילה של כללית זכאי לקבל בהשתתפות עצמית בלבד. בתום שישה מפגשים טלפוניים דיווחה האישה כי הפסיקה לעשן ועתה נותר רק להמשיך ולתחזק את השינוי. ההרגשה, היא מספרת, מעולה. "תחושה של שליטה עצמית במקום התלות הבלתי נגמרת בעשן הסיגריה. הרופא שלי שבמשך שנים הזהיר אותי מפני הנזקים שאני גורמת לבריאותי. אני ממש מרוצה וכך גם פקיד הבנק, כי זו הוצאה גדולה של מאות שקלים בחודש שנחסכת עתה. שירות הגמילה הזה של כללית ממש מופלא".

במהלך תקופת הסגר ליווה מרחוק צוות המחלקה לקידום בריאות של כללית בחיפה וגליל מערבי, בהובלתה של ענת ספרוני אליהו, יותר מ-100 נגמלים מעישון.

בימים אלה, באופן סמלי סביב היום העולמי לגמילה מעישון, החלה כללית להפעיל מחדש במרפאותיה את סדנאות הגמילה בכפוף להנחיות התו הסגול.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות