fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

'אות החוסן' לתרומה יוצאת דופן הוענק לח"כ מיכאל ביטון על עזרתו לתושבי הצפון

חבר הכנסת מיכאל ביטון, מנע את סגירתם של מרכזי החוסן באזור הצפון ואף דאג להבטחת המשך פעילותם. על פעילות זו זכה להוקרה מרגשת. ח"כ ביטון: "בעוד שירותי הבריאות בקריסה, האיומים מגבול הצפון רק עולים. היה זה צורך אקוטי לשמר את פעילותם של מרכזי החוסן בצפון"
פעל למען תושבי הצפון. ח"כ ביטון בעת קבלת הפרס צילום: בעז פרלשטיין

מרכז משאבים, מיסודו של פרופ' מולי להד, העניק היום לראשונה את "אות החוסן", לחבר הכנסת מיכאל ביטון, על תרומתו יוצאת הדופן לחוסנה הלאומי של מדינת ישראל ובמיוחד לרווחתם של חצי מיליון תושבי קו העימות בגבול הצפון.

במהלך השנים פעל ח"כ ביטון ללא לאות על מנת להבטיח את המשך פעילותם של מרכזי החוסן בגבול הצפון. פעילותו של ח"כ ביטון החלה בהיותו השר הממונה על נושאים אזרחיים במשרד הביטחון ולא פסקה גם כשעזב את המשרד. "כיושב ראש הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל פעל במלוא המרץ על מנת שיועברו תקציבי הפעילות למרכזי החוסן בקו העימות הצפוני, ובכך מנע את סגירתם. חצי מיליון תושבי קו העימות מודים לו על כך, ואנחנו גאים להעניק לו את אות החוסן הראשון לשנת 2023 על פעילותו החשובה להבטחת החוסן הלאומי של מדינת ישראל", נימקה הוועדה את בחירתה.

כזכור, בחודש יוני האחרון, לאחר מאמץ משותף של ח"כ ביטון לצד ראשי ומנכ"לי האשכולות גליל מערבי וגליל מזרחי, ראשי רשויות בקו העימות הצפוני ושותפים במשרדי הממשלה, אושר לראשונה בהיסטוריה של צפון ישראל, מענה יציב מוכר וממומן עד סוף שנת 2025.

ח״כ מיכאל ביטון: ״אני מודה למרכז משאבים על ההכרה ועל עבודתם החשובה. לפני למעלה משנתיים כשר במשרד הביטחון, יחד עם שר הביטחון דאז בני גנץ, זיהינו את הצורך האקוטי בקיומם של המרכזים. מאז, האיומים מצפון רק גברו וכן שירותי בריאות הנפש ברפואה הציבורית נמצאים על סף קריסה. תקצוב והסדרת המרכזים עד סוף שנת 2025, ובוודאי שמניעת סגירתם הייתה צו השעה ואני שמח שעמדנו במשימה. השקעה בבריאות הנפש היא השקעה שחוסכת כסף למדינה ומונעת ממצוקה נפשית להחריף ולהיות בין היתר גם נטל על המדינה, אני מודה גם לשר הבריאות משה ארבל ולשר האוצר סמוטריץ׳ על התערבותם למען פתרון הסוגיה״.

יפתח בנבנישתי, מנכ"ל מרכז משאבים: "אנו נרגשים להכריז על 'אות החוסן' – שתפקידו להכריז ולבסס את החשיבות שרואה ממשלת ישראל לחיזוק חוסנם של פרטים, קהילות ורשויות בקו הצפון. ח"כ מיכאל ביטון הינו שותף יקר ומוערך שפעל ללא לאות עד לקבלת מענה מקצועי לנפגעי חרדה בשעת חירום ועל כך בחרנו להעניק לו השנה את אות החוסן הראשון".

מרכזי החוסן מספקים מענה לטובת שיפור ההיערכות לחירום, על ידי הכשרות ופעולות לחיזוק חוסנם של פרטים, קהילות ורשויות. מענה שדוחף לחיזוק הכוחות המקומיים, ליצירת שיתופי פעולה אזוריים בין מגזריים ובין ארגונים, בנוסף למענה מקצועי לנפגעי חרדה בשעת חירום. כל זה בהובלה המקצועית והתפעולית של צוות מרכז משאבים שזכה להפעיל את מרכזי החוסן תחת הגג התומך של אשכולות רשויות גליל מערבי ומזרחי.

מרכז משאבים (ICSPC), היוזם ומעניק את "אות החוסן", הוא חממת ידע, טיפול והכשרה בינלאומי בנושא התמודדות עם מצבי משבר, שהוקם לפני 45 שנה על ידי פרופ' מולי להד, מומחה בעל שם עולמי בתחום. המרכז ממוקם בקריית שמונה שבגבול הצפון ועוסק בין היתר בטיפול והכשרה של עובדי רשויות מקומיות, אנשי מערכת החינוך, יוצאי יחידות צה"ל בתחום החוסן האישי והקהילתי, ובתחום הטיפול בפוסט טראומה על סוגיה. משאבים הוא גם הארגון המפעיל את שני מרכזי החוסן בקו העימות הצפוני, שנותנים מענה נפשי ליותר מחצי מיליון מהתושבים המתגוררים באזור הצפון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות