fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר תקציב עיריית קרית ביאליק

מועצת העיר קרית ביאליק אישרה את תקציב העירייה לשנת 2020 והוא יעמוד על יותר מ-300 מיליון שקלים
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

מועצת העיר קרית ביאליק אישרה את תקציב העירייה לשנת 2020 על סך 338,566,000 שקלים. מהעירייה נמסר כי מדובר בתקציב מאוזן המבטא את המשך הפיתוח ותנופת העשייה  בעיר. תקציב העירייה לשנת 2020 כולל מרכיבי התייעלות פנימית תוך שמירה על רמת שירותים מוניציפאליים גבוהה התואמת את צורכי התושבים, וכל זאת ללא העלאה חריגה בחיובי הארנונה.

התקציב מייצג את היעדים והמדיניות אותם מתווה ראש העירייה, אלי דוקורסקי. העירייה משקיעה את מירב משאביה (55%) בשירותים הממלכתיים הניתנים לתושבי העיר, כגון חינוך בגני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים וחטיבה עליונה, אגודות ספורט, תנועות נוער, קונסרבטוריון ופעולות תרבות שונות.

יו"ר ועדת הכספים, חברת מועצת העיר אדווה בלמס, אמרה בתחילת הישיבה כי העירייה נמצאת בתהליך של "הידוק חגורה" אך עם זאת היא שומרת על רמת שירותים גבוהה לתושבים. יו"ר האופוזיציה העירונית, חבר מועצת העיר מהסיעה החברתית, יוסי ברבי, טען בישיבה כי התקציב אינו נכון. לדבריו מגולם בו סעיף של הכנסות של רשת אורט בסך 55 מיליון שקלים ויש להוציא סעיף זה מסך התקציב הכולל. ברבי הוסיף כי מכיוון שעיריית קרית ביאליק היא עירייה יציבה מבחינה פיננסית, יש לפעול על מנת להוזיל את תשלומי הארנונה של התושבים ולדבריו "אפשר לעשות אז". ברבי היה חבר המועצה היחיד שהתנגד לאישור התקציב במתכונתו הנוכחית.

מועצת העיר קרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

כמו כן, משקיעה העירייה בתחומי רווחה לרבות בעלי צרכים מיוחדים, עולים חדשים, עזרה למשפחות נזקקות ומועדוני קשישים. בנוסף התקציב מיועד לשירותי דת, תחום הבריאות ואיכות הסביבה. עיריית קרית ביאליק משקיעה מכספה גם בתחומים שאין חובה עליה לנהלם וברשויות מקומיות רבות אחרות תחומים אלו מנוהלים על ידי גורמי חוץ.

נכונות העירייה ליטול על עצמה את התחומים הנוספים מבטאת את חוסנה החברתי ואת איתנותה הכלכלית. ההכנסות העצמיות הצפויות לשנת 2020 הינן בשיעור של 78 אחוזים מסך כל ההכנסות והן אמורות להסתכם בסך של 265,724,000 שקלים. שיעור גביית הארנונה הצפוי מהווה 60 אחוזים מסך ההכנסות העצמיות של העירייה וכ – 47 אחוזים מסך כל הכנסות העירייה.

בעירייה טוענים כי נתונים אלו מעידים על הצלחת מאמצי הגביה שנעשו בעירייה בשנים האחרונות. החלק הארי בהוצאות התקציב הינו נושא הפעולות לתועלת הציבור, המהווה שיעור של 71 אחוזים מסך כל ההוצאות המסתכמות לסך של 241,919,000 שקלים.

מרכיב הפעולות בתקציב עיריית קרית ביאליק אחד הגבוהים בשלטון המקומי בישראל. הוצאות השכר מהוות כ – 29 אחוזים מסך כל ההוצאות והן כוללות פנסיה תקציבית שלמעשה הוצאות השכר מהוות 24 אחוזים בלבד מכלל התקציב. חלקו של מרכיב השכר מסך של תקציב העירייה הינו מהנמוכים בשלטון המקומי בישראל. פירעון מלוות מהווה שיעור של כ – 5 אחוז מסך כל ההוצאות ומסתכם ב – 16,669,000 שקלים.

עם אישור התקציב מסר דוקורסקי: "בקרית ביאליק, באופן מובהק, מרבית תקציב העירייה מופנה ישירות לפעילות למען תושבי העיר. לאור הקיצוצים הכבדים בהשתתפות הממשלה, בין השאר בשל אי אישור תקציב המדינה לשנת 2020, פגיעה במענק האיזון של עיריית קרית ביאליק וגזירות אחרות מחייבים אותנו להקפדה מרבית ושמירה על מסגרת התקציב הכוללת מדיניות של הידוק החגורה בהוצאות ומימוש מלוא פוטנציאל ההכנסות. בדרך זו נוכל להמשיך ולהנהיג את העיר להצלחה בניהול שקוף ואחראי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות