fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוקטובר הקטלני

הנתונים הסופיים של של שנת 2019 מראים על עלייה בנפגעי תאונות דרכים. חודש אוקטובר היה החודש הקטלני ביותר
תאונת דרכים ברחוב העצמאות בקרית אתא. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019 נהרגו בכבישי ישראל 355 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 318 שנהרגו בשנת 2018. מבין ההרוגים בשנת 2019: מהם 89 נהרגו כהולכי רגל, 66 רוכבי אופנוע וקטנוע, 18 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנה זו, 15 רוכבי אופניים חשמליים ושלושה רוכבי קורקינט חשמלי נהרגו בשנת 2019.

בקריות נפגעו 297 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2019. מתוך הנפגעים שני בני אדם נהרגו ו-37 נפצעו באורח קשה. בקרית אתא נפגעו 116 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2019. מתוך הנפגעים בן אדם אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה. בקרית ביאליק נפגעו 50 בני אדם בתאונות דרכים מתוך הנפגעים עשרה בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית ים נפגעו 77 בני אדם בתאונות דרכים. מתוך הנפגעים שבעה בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית מוצקין נפגעו 54 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2019. מתוך הנפגעים בן אדם אחד נהרג ושבעה נפצעו באורח קשה. בחיפה נפגעו 894 בני אדם בתאונות דרכים מתוכם שבעה בני אדם נהרגו ו- 84 נפצעו באורח קשה. מדובר בארבעה הרוגים יותר מאשר בשנת 2018 בעיר.

עוד עולה מן הנתונים כי 137 מן ההרוגים בשנה זו  נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות: 29 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2019 בתאונות דרכים, 79 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-67 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך. כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את הכסף שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס, להתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים הגבוה באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

חודש אוקטובר היה החודש הקשה ביותר בדרכים זו שנה שניה ברציפות. בחודש אוקטובר  2019 נהרגו 38 בני אדם בתאונות דרכים והוא החודש עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר בשנה זו. גם בשנת 2018 היה חודש אוקטובר עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר, בשנת 2017 היה זה חודש יוני. 78 צעירים, בני 15-24, נהרגו בדרכים בשנה שעברה, לעומת 69 שנהרגו בשנה הקודמת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות