fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זכותכם לחלום חלומות. נאפשר לכם להגיע רחוק"

בבית החינוך הניסויי רגבים בקרית חיים התקיים כנס בנושא זכויות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים
מימין לשמאל: לאה זיכרמן, רכזת מחוללי חדשנות, אילנה לוי, מנהלת רגבים ורותי רון, סגניתה | צילום: עצמי
מימין לשמאל: לאה זיכרמן, רכזת מחוללי חדשנות, אילנה לוי, מנהלת רגבים ורותי רון, סגניתה | צילום: עצמי

בבית החינוך הניסויי רגבים בקרית חיים לומדים 140 תלמידים. לפני 13 שנים פיתח בית הספר תוכנית ייחודית, תחת כנפי אגף מחקר ופיתוח ניסויים ויוזמות במשרד החינוך, של הכנת תלמידים עם צרכים מיוחדים להשתלבות בעבודה כמנוף להשתלבות בקהילה. מאז הוכר בית הספר כמרכז הפצה לכל המערכת וכיום הוא משתייך לקבוצת בתי ספר מחוללי חדשנות.

בשבוע שעבר התקיים בבית הספר כנס מיוחד בנושא זכויות לאנשים עם צרכים מיוחדים במעבר מבית הספר לקהילה. בין המברכים בפתיחת הכנס היה מנכ"ל ביה"ס הריאלי בחיפה, ד"ר יוסי בן דב, שהדגיש את התרומה של מפגשים בין אוכלוסייה רגילה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים – לשני הצדדים גם יחד. לדבריו: "המפגשים בין סוגי האוכלוסיות תורם ליצירת חברה מכילה ושוויונית". מטרת הכנס, המתקיים אחת לשלוש שנים היא לחשוף את התלמידים והוריהם לאפשרויות ולזכויות העומדות בפניהם לקראת השתלבותם בחיים בקהילה.

מנהלת בית הספר, אילנה לוי, דיברה בכנס על הזכות להגשמת חלומות והכשרת הסביבה לקבלת אנשים עם צרכים מיוחדים כשותפים שווים בקהילה. "זכותכם לחלום חלומות. אנחנו כאן לצידכם, לעזור לכם. ויחד, בעבודת צוות, בשיתוף ההורים והקהילה, נאפשר לכם להגיע רחוק. נלמד, נתנסה בעבודה, נכשיר את הסביבה ואת האנשים בקהילה להיות שותפים שווים".

רכזת התוכנית "מחוללי חדשנות" לאה זיכרמן, הדגישה את תחושת המחויבות לקיום רצף המעבר בין בית הספר לחיים עצמאיים בקהילה. "חשוב שבידי ההורים יהיו הידע והכלים להתמודדות עם הבוגר בהווה ובעתיד בתום לימודיו. ידע הוא כוח ועוצמה המאפשרים לבוגר ולהוריו לתכנן את המעבר אל הקהילה בצורה המיטבית".

בכנס השתתפו נציגים מארגונים שונים בקהילה, שהעבירו במספר מושבים מידע להורים ולתלמידים הבוגרים על זכויותיהם והאפשרויות העומדות בפניהם בעתיד. השתתפו: נציגים מהביטוח הלאומי, מהרווחה, מארגוני דיור מוגן בקהילה ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות