fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ותודה לאלילת המזל

אחרי שני הניצחונות בליגה ובגביע, הפועל חיפה מגיעה במצב רוח טוב למשחק בבאר שבע ביום שני. ניצני ההתאוששות הבשילו להצלחה במבחן התוצאה
שער ניצחון נפלא. סער פדידה | צילום: אדריאן הרבשטיין
שער ניצחון נפלא. סער פדידה | צילום: אדריאן הרבשטיין

בליגה
שני ניצחונות של 0:1, בליגה ובגביע, בזכות שתי בעיטות מחוץ לרחבה, הוציאו את הפועל חיפה מהמקום הנמוך בו הייתה. עדיין לא ניתן להכריז על יציאה מהמשבר, אבל האדומים מגיעים במצב רוח טוב למשחק החוץ בבאר שבע ביום שני. ניצני ההתאוששות של משחק ההתקפה, שבאו לידי ביטוי בהפסד להפועל חדרה, הבשילו להצלחה במבחן התוצאה בשבוע שבקלות היה יכול להפוך לתחילת הסוף של חיים סילבס בקבוצה במצב אחר.
המזל היה לצידו של סילבס בשבוע הזה. מ.ס אשדוד הייתה יכולה לעלות ליתרון ומי שמנע זאת ממנה הוא החלוץ שלה שובל גוזלן, שנגע בכדור שכנראה היה בדרך לשער בזמן שהוא היה בנבדל. כידוע, הפועל חיפה השנה מתקשה מאוד להתאושש מפיגור וסביר שהייתה קורסת גם מול אשדוד. הפועל יודעת לשמור על יתרון, אך עם ההגנה הרעועה והמאולתרת שנותרה לה, היא התקשתה למנוע מאשדוד להגיע למצבים גם לאחר שער היתרון, למזלה שני שערים נוספים נפסלו בגלל נבדל.
בגביע
גידי קאניוק שוב הוכיח שהוא נכס מול יריבות מליגות נמוכות. יכולת ההגבהה שלו תופסת יריבות נחותות לא מוכנות, והבעיטות המדויקות שלו מבחוץ הן כאלה ששוערים בליגות האלה מתקשים להתמודד איתן. הוא סידר להפועל חיפה יתרון מוקדם מול כפר קאסם, וזה הפך את החיים לקלים יותר. האדומים עוד היו צריכים לשרוד דקות של לחץ והחמיצו כמה מצבים בעצמם, אבל מול קבוצה מהלאומית בדרך כלל קל יחסית לשמור על יתרון, וכשמגיעים לאזור הדקה ה-70 פערי הכושר הגופני באים לידי ביטוי.
הפועל חיפה מוצאת את עצמה ברבע גמר הגביע מבלי לפגוש יריבה מליגת העל בדרך. מכאן הסיפור כבר יהיה מסובך יותר. רבע הגמר יהיה כמעט על טהרת קבוצות ליגת העל, אבל הגרלה טובה ו/או יום נתון יכולות לשלוח את החבורה של סילבס לחצי הגמר, ושם הכל כבר נוטה להיות פתוח יותר. הנוכחות של שחקנים שזכו בגביע לפני שנתיים תוכל לסייע במיוחד במפעל הזה, ככל שהלחץ יגבר.

המזל היה לצידו. חיים סילבס צילום: אדריאן הרבשטיין
המזל היה לצידו. חיים סילבס צילום: אדריאן הרבשטיין

סער פדידה
נחזור עכשיו לניצחון בליגה. זה היה מסוג המשחקים שיכולים לתת כיוון חדש ומחודש לכמה שחקנים חשובים. קודם כל, כמובן, סער פדידה. הכישרון הצעיר קיבל הזדמנות פה ושם בשנים האחרונות, אך סילבס היה הראשון שנתן לו צ'אנס ממושך. הוא קיבל הכי הרבה דקות מבין הצעירים, וסילבס הימר עליו כמגן ימני כשהחלה מצוקת הפציעות בהגנה. פדידה רחוק כרגע מלהיות מגן ימני לגיטימי בליגת העל, אבל גרף השיפור בין המשחק הראשון לשני היה משמעותי, והגישה שלו שכנעה את סילבס לתת לו מקום בהרכב במשחק חשוב בעמדה האהובה עליו מאחורי החלוץ.
פדידה קפץ על ההזדמנות עם משחק מצוין ונחוש (אפילו קצת אגרסיבי מדי בגלישות) ושער ניצחון נפלא. הפועל חיפשה שחקן חיזוק שיוציא אותה מהמשבר, ויכול להיות שהיא מצאה אותו אצלה בבית. לפעמים במשבר כזה, בו השחקנים הבכירים נראים שחוקים, צעירים רעבים הם הפתרון הטוב ביותר. זה לא מקרה ששער הניצחון על אשדוד הגיע בעקבות לחץ משותף וחילוץ כדור של פדידה ושניר טליאס, שני הצעירים הנמרצים. טליאס, שנכנס במקום אלי בלילתי שנפצע גם הוא, אמנם התקשה הגנתית מול יעקב בריהון, אבל הכניס עוד מהרעב הזה שהיה כל כך חסר בשבועות האחרונים.
לאחר שניצח משחק כמעט במו ידיו, פדידה צפוי לקבל עכשיו קרדיט כשחקן הרכב. אך אם הוא לא ינצל את הקרדיט, הוא יגלה כמה מהר הוא נגמר, בטח כשגילי ורמוט מחכה על הספסל. בכל מקרה, סילבס הרוויח שחקן רוטציה נוסף בשבועות האחרונים. גם אם הניסוי של פדידה כמגן לא צפוי להמשיך, יכול להיות שהוא הוכיח יכולת לשחק בעמדות אחוריות יותר מכפי ששיחק בהן עד עכשיו.
אם להיתלות באילן גבוה מאוד, אולי פדידה יצליח לעשות שינוי מהסוג של אנדראה פירלו בזמנו, מקשר התקפי שמתקשה לממש את עצמו לקשר אחורי איכותי.
דרוש חלוץ מרכזי
פרט לכישרון הצעיר, זה היה משחק טוב גם לשני הזרים במרכז השדה. פרנסיסקו ג'וניור מתחיל לחזור לעצמו, עבור קווין טאפוקו זה היה המשחק הטוב ביותר במדי הקבוצה. הוא שיחק באחריות, מסר מהר ולעומק ולרגע נראה כמו השחקן שהבטיחו. בגביע הוא כבר חזר לחוסר האחריות המוכרת, אך עושה רושם שהתקופה האחרונה תשאיר אותו בהפועל חיפה עד לסוף העונה. כאשר לירן סרדל יחזור, ועם ההצטרפות של מיקי סירושטיין שיכול לשחק בקישור האחורי, נראה שמרכז השדה של סילבס מסודר.
בגזרת הרכש הצורך העיקרי שנותר הוא של חלוץ מרכזי, מכיוון שעדן בן בסט ומהראן לאלה ממעטים מאוד לכבוש שערי שדה. למרות שגם בשאר העמדות ניכרה חולשה בשבועות האחרונים, זה קשור יותר למשבר שכולם נוטים להיכנס אליו ביחד מאשר למחסור בכישרון או בעומק. בחלון העברות תמיד ניתן לחפש מציאות בסגלים העמוקים של הקבוצות הגדולות, כפי שדור פרץ מצא את עצמו בקבוצה לפני כמה שנים, אבל זה כבר יהיה בונוס.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות