fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרוקח הוא לא עוד עובד דלפק

את יום הרוקח הבינלאומי ציינו בכללית במחווה לרוקחים. טעות לחשוב שרוקח הוא מוכר בחנות. הרוקחים הם בעלי הכשרה אקדמית ארוכה ומהווים חוליה חשובה ביותר בצוות המטפל
רונן נודלמן ואירנה מלינבסקי בבית המרקחת בזבולון | צילום: דוברות כללית
רונן נודלמן ואירנה מלינבסקי בבית המרקחת בזבולון | צילום: דוברות כללית

350 רוקחי כללית במחוז ציינו את יום הרוקח העולמי תחת הכותרת: "התרופות שלך הן המומחיות שלי". ואכן, בחוויות שהעלו לקראת האירוע סיפרו הרוקחים, כי לקוחות רבים אינם מודעים להכשרה הארוכה, אותה עובר רוקח, הנרכשת בלימודים אקדמיים תובעניים ולהיקף הידע לו הוא נדרש ולגודל האחריות הנישאת על כתפיו.

יש הטועים לחשוב שרוקח הוא עוד סוג של עובד דלפק. בפועל, רוקחים בכלל ובכללית בפרט, מהווים חוליה חשובה ביותר בצוות המטפל ובעת מתן תרופה למטופל הם בוחנים מינונים, התוויות נגד, היענות ועוד. לא אחת הם מפנים את תשומת לב הרופא לבעיות שיש להתייחס אליהן ומדריכים את המטופל באשר לנטילה נכונה של התרופה ועד כמה חשובה ההקפדה על ההנחיות.

מעבר לשירות בדלפק, רוקחי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מפעילים שירות שיזמו בעבר ועתה מיושם בכלל הארץ – מתן ייעוץ רוקחי בפגישה אישית עם מטופלים הנוטלים מספר רב של תרופות. לשם כך הוכשרו 220 רוקחים במחוז והם בודקים האם יש התוויות נגד, תופעות הלוואי, צירופי מזון מותרים או אסורים, אופן הנטילה ושמירת התרופה, כמו גם ההיענות של המטופל. בדרך זו משפרים הרוקחים את מצב החולה ומונעים נזקים אפשריים. מדובר בשירות איכותי הניתן בכללית ללא כל תשלום.

במהלך השנה כבר בוצעו בכללית במחוז חיפה וגליל מערבי כ-3000 ייעוצים, כאשר רוקחי המחוז מבצעים כרבע מכלל הייעוצים בכל הארץ. בנוסף, פועלים במחוז שישה רוקחים קליניים שהתמחו בתחומי רפואה שונים,  אשר מייעצים לרופאים בנושא הטיפול התרופתי למטופלים לא מאוזנים.

לכבוד יום הרוקח הבינלאומי יצאו חברי הנהלת מחוז חיפה וגליל מערבי, ובראשם מנהל המחוז רונן נודלמן ומנהלת הרוקחות במחוז אירנה מלינבסקי, ליותר מ-100 בתי המרקחת שמפעילה כללית ברחבי המחוז, הודו אישית לכל רוקח והעניקו שי סמלי כאות הוקרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות