fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסימפוניה החמישית

כדורגל: את כל העצבים שצברה במשחק בשבת מול הפועל כפר סבא, הוציאה מכבי חיפה ביום שני על הפועל תל אביב והוכיחה שההפסד האומלל בדקה ה-96 הוא רק מכה קלה בכנף. קונצרט של כדורגל
המשחק הכי טוב שלו העונה. מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין
המשחק הכי טוב שלו העונה. מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין

סנסציה בסמי עופר
השבוע היו לנו שני משחקים באצטדיון סמי עופר, ודווקא במה שהיה אמור להיות טיול קליל קיבלנו את אחת ההפתעות הגדולות של העונה. הפועל כפר סבא הגיעה בערך עם חצי הרכב ועם רביד גזל על הקווים, כשאפילו המאמן שלה ישב ביציע אחרי הרחקה. גזל, ששיחק בעבר במכבי, רק רצה להגיע הביתה בשלום והחנה את האוטובוס המפורסם קרוב לרחבה.

כפר סבא בכלל לא ניסתה לשחק אלא בעיקר בזבזה זמן וחיכתה לשריקת הסיום. מכבי חיפה, לעומתה, כבר רגילה לסוג כזה של משחקים, אבל לפעמים יש יום רע בכדורגל, ומכבי חיפה הייתה בהחלט ביום רע מאוד.

משחק איטי, חסר מעוף, ובעיקר לא מספיק מדויק של כל שחקני מכבי גרם לכך  שככל  שהתקדם המשחק לא נותרו לחניכיו של בלבול הרבה ברירות אלא לצאת קדימה. שרי הדביק באמנות כדור לראש של סלליך בדקה ה-92, והקשר של מכבי החמיץ מקרוב, ולפעמים זה בדיוק השפיץ של הנעל המפורסם שעליו דיבר בעבר שלמה שרף הגדול.

מכבי נהנתה מהמשחק ושיחקה בנגיעה אחת ובמהירות. לביא ושרי | צילום: אדריאן הרבשטיין
מכבי נהנתה מהמשחק ושיחקה בנגיעה אחת ובמהירות. לביא ושרי | צילום: אדריאן הרבשטיין

במקום שמכבי תבקיע שער דרמטי שייתן לה דחיפה מוראלית אדירה ובעיקר יוריד את הפער מהמקום הראשון לשתי נקודות, מכבי עוד הספיקה לחטוף שער ממתפרצת נהדרת של כפר סבא בדקה ה-96, ירדה עם ההפסד הראשון העונה לקבוצה בליגה שהיא לא מכבי תל אביב, ראתה את ההפרש עולה לחמש, ואז כשההפרש כבר צמח לשמונה נקודות אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על רעננה, ראינו מכבי חיפה אחרת לחלוטין.

 

קרנבל
מרקו בלבול החליט לפתוח עם מקסים פלקושצ'נקו בקישור והעביר את שרי לשחק בכנף. בנוסף מאבוקה חזר לעמדה הרגילה שלו בהגנה וסיינסברי החליף את חבשי. הדבר הוסיף למכבי מחץ במרכז המגרש ושחרר את שרי לנהל את המשחק של מכבי הרבה יותר קרוב לשער היריב. שרי גם יודע להיכנס למרכז, ובכך פינה את השטח על הקו למאבוקה שהפגין את המשחק הכי טוב שלו העונה. פלקושצ'נקו היה יוצא מהכלל, הכין לא מעט מצבים וגם עזר לחפות על נטע לביא, שיכול היה לצאת קדימה וללחוץ במה שכבר מזמן הפך לסימן ההיכר שלו. לביא חטף כדור 30 מטר מהשער כבר בדקה השנייה, אבל הפעם הוא גם התקדם לשער ושלח פצצה אדירה, בלתי ניתנת לעצירה, ואחרי שמאבוקה בישל לרוקאביצה את השני כבר בדקה השביעית, כל מי שהיה בסמי עופר הבין להיכן המשחק הזה הולך.

מכבי רקדה על המגרש. ארד וסייסנברי מאחורה יצאו כל הזמן והשאירו את שחקני האגף במצב של אחד על אחד, שרי נכנס למרכז ויצר יחד עם אשכנזי כל הזמן מצב של יתרון מספרי על קשרי הפועל תל אביב. מכבי נהנתה מהמשחק ושיחקה בנגיעה אחת ובמהירות.

בתקווה לחזור עם שלוש נקודות מטדי. שמחת המנצחים | צילום: אדריאן הרבשטיין
בתקווה לחזור עם שלוש נקודות מטדי. שמחת המנצחים | צילום: אדריאן הרבשטיין

השער הרביעי היה אולי השער הכי יפה העונה. לביא עבר את הלחץ במסירה לפלקושצ'נקו, שרץ קדימה וראה את רוקאביצה ברחבה. החלוץ של מכבי השאיר בנגיעה אחת קטנה לווילדסחוט שבעט בלי לעצור פנימה. שער פשוט נפלא.

במצב הזה בלבול זרק למערכה את שועה ועוואד. שועה הכין נהדר למאבוקה שמעמדה חופשית לחלוטין ברחבת היריב השאיר לשרי שחתם ב-0:5.

מכבי מנצחת בפעם הראשונה את הפועל תל אביב 0:5 במשחק אולי הכי טוב שראינו ממנה בסמי עופר מאז שהאצטדיון נפתח. פלקושצ'נקו נתן לבלבול הרבה חומר למחשבה, וביום שני הקרוב מצפה לנו משחק חם במיוחד, כשמכבי תיסע לטדי בתקווה לחזור עם שלוש נקודות כדי להמשיך במאבק על התואר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות