fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המתווך מהקריות למד: הרמאות אינה משתלמת

בית המשפט דחה תביעה של מתווך נדל"ן מקרית אתא, לאחר שהציג הסכם תיווך מזויף ובשעה שכלל לא היה בעל רישיון תיווך בעל תוקף.
מתווך | צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

הרמאות אינה משתלמת. כך למד על בשרו בימים האחרונים מתווך נדל"ן מקרית אתא, לאחר שבית המשפט דחה את תביעתו לקבלת דמי תיווך מכוח הסכם מזויף ובשעה שכלל לא היה בעל רישיון תיווך בעל תוקף.

עיקרי הסיפור: המתווך החתים לקוח, תושב האזור, שחיפש לרכוש בית מגורים בקרית אתא, על הסכמי תיווך ביחס לשלושה נכסים, שלא נרכשו על ידו בסופו של דבר. במקביל, התעניין הלקוח עצמאית בנכסים אחרים שהוצגו בפניו על ידי בעלי הבתים. אחד מנכסים אלו נשא חן בעיניו, והוא ניהל משא ומתן לרכישתו עם הבעלים. לאחר שהמשא ומתן נכשל והעסקה לא יצאה לפועל בשל המחיר הגבוה של הנכס, שיתף הלקוח את המתווך בפרטי המשא ומתן וסיפר לו על הנכס.

זמן מה לאחר מכן פנה המתווך ללקוח והציע להכיר לו מתווכת, שאותה הציג כחברתו, שקיבלה בלעדיות על נכס זה. המתווכת הציגה את הנכס בשנית בפני הלקוח והוסכם ביניהם שאם המתווכת תצליח להפחית את מחיר הנכס, ישלם לה הלקוח דמי תיווך מופחתים, שכן הנכס הוצג בפניו לראשונה שלא במסגרת עסקת תיווך.

המתווכת הצליחה להוריד את המחיר, הלקוח חתם איתה על הסכם תיווך וכן על זיכרון דברים עם הבעלים, ושילם למתווכת את דמי התיווך. שמח על כך שהעסקה הצליחה, החליט הלקוח לצ'פר גם את המתווך שהכיר בינו ובין המתווכת ונתן לו במתנה סכום של כמה אלפי שקלים. אלא שתיאבונו של המתווך התעורר, וכעת הוא דרש מהלקוח לשלם לו גם דמי תיווך בשיעור של 2 אחוז מסכום העסקה. הלקוח סירב וטען שכלל לא התקשר עם המתווך בעסקת תיווך.

בתביעה כספית שהגיש המתווך נגד הלקוח, הגיש האחרון חוות דעת גרפולוגית שקבעה שהחתימה על הסכם התיווך שהציג המתווך איננה חתימתו. בית המשפט קיבל את טענת הלקוח – שיוצג על ידי עו"ד גלי גנוני מפירמת עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס ועמית גרוס – שהסכם התיווך מפוברק, שהמתווך זייף את חתימתו ודחה את התביעה. בית המשפט אף קבע שהלקוח הצליח להוכיח שהמתווך לא היה הגורם היעיל בעסקה אלא המתווכת, ולכן ממילא המתווך אינו זכאי לדמי תיווך. עוד נקבע בפסק הדין שהמתווך לא היה בעל רישיון תיווך בזמן בו הציג בפני הלקוח נכסי מקרקעין, פעולה שבפני עצמה שוללת זכאות לדמי תיווך על פי חוק המתווכים במקרקעין (תשנ"ו – 1996).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות