fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה תפעיל בקריות פלוגה טקטית של משמר הגבול

בעקבות רצף האירועים הפליליים שאירעו בקריות, אומר מפקד תחנת זבולון, נצ"ב קובי קרני: "אנחנו יודעים להתמודד עם הדמויות המעורבות ונפגע בעסקיהם ובכל מה שנצליח לשים עליו את הידיים"
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

שורת האירועים הפליליים החמורים שאירעו בקריות בשבועות האחרונים, ובהם ניסיונות חיסול, מטעני חבלה והשלכת רימוני רסס _ הביאה את המשטרה להחלטה על הפעלה פלוגה טקטית של משמר הגבול, שתפעל במסגרת משטרת זבולון.

המאבק בעולם התחתון בקריות מתרכז בין שתי כנופיות שמוכרות היטב למשטרה: האחת מקרית ים והשנייה מקרית חיים. המאבק ביניהן ניטש כבר זמן רב סביב השליטה על שוק הפצת הסמים הקשים וסחיטת דמי חסות מעסקים ברחבי הקריות. מידע מודיעיני שיש בידי המשטרה מצביע על כך שגורמים עברייניים נוספים מאזור נהריה מנסים לקחת נתח מהכנופיות המקומיות, מה שגורם למתיחות רבה יותר בין העבריינים.

קצינים בכירים במשטרה טוענים, כי רצף האירועים הפליליים הוא אכן יוצא דופן והתרחש כשעל המשטרה מוטל עומס רב ביותר של אירועים רבי משתתפים, אזורי בילוי גדולים והכנות לאבטחת שנת הלימודים. כעת, אומרים גורמים במשטרה, הגיע הזמן לשנות את מהלך העניינים ולהפעיל לחץ בלתי מתפשר על כנופיות הפשע.

בהתייחסות ראשונה לאירועים, אומר מפקד משטרת זבולון, נצ"מ קובי קרני: "האירועים נסובים סביב דמויות שמוכרות לנו. מלבד הפעולות שאנחנו עושים בשגרה, תפסנו גם הרבה סמים ואמצעי לחימה. אנחנו יודעים להתמודד עם הדמויות המעורבות ונפגע בעסקיהם ובכל מה שנצליח לשים עליו את הידיים, על מנת להעביר מסר חד משמעי שיפסיקו את הפעילות שלהם. אנחנו לא נאפשר פגיעה באזרחים חפים מפשע. לא נאפשר לאף אחד לפגוע באזרחים ובתחושת הביטחון".

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

קרני הוסיף: "משטרת זבולון עושה הכל על מנת שהאזרחים יילכו ברחוב בבטחה וללא חשש. אנחנו עושים פעילות רבה, שלא כולה ידועה לציבור, ונעשה הכל על מנת לפגוע במישור הפלילי על פי חוק בדמויות שמנסות לפגוע בביטחון. אנחנו נגיע אל כל המעורבים, בכל מקום שהם ינסו להסתתר בו".

היחידה המרכזית היא זו שעוקבת מקרוב אחר אותם גורמים עברייניים מנהריה שמנסים לחדור לקריות ולדברי קצין בכיר המעורה בחקירות: "האנשים האלה שולחים את ה'שפוטים' שלהם, את האנשים שבתחתית ההיררכיה כדי לעשות עבורם את העבודה השחורה וגם בהם נצליח לטפל".

כיום פועל מחלק הבילוש במשטרת זבולון באופן נרחב נגד משפחות הפשע המוכרות באופן גלוי וסמוי בכל שעות היממה. "העבריינים זכו לרצף של "הצלחות" במאבקים שלהם, אבל עכשיו מדובר בכללים חדשים. ברגע שהופעל קטנוע ממולכד ליד אזרחים חפים מפשע, זה מבחינתנו חציה של כל הקווים האדומים".

בתוך כל אלה, הודיע יו"ר ועד קרית חיים, איציק פיטרמן, כי הוועד מוכן לממן את עלותה של ניידת שיטור עירוני שתסתובב בקרית חיים ותוסף ממד של הרתעה כלפי גורמים עברייניים. "אנחנו קריה קטנה ואיכותית ואסור לנו להיות במוקד הפשע בין כנופיות", אמר פיטרמן.

מעיריית חיפה נמסר: "ההצעה אינה מוכרת לעירייה. אם תתקבל כזו היא תבחן על ידי אנשי המקצוע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות