fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הזכות להתחיל מחדש

הסיפור של הלקוח שלי, א', שחיבק אותי בסיומו של דיון בבית המשפט, יכול היה להיות בקלות הסיפור של כולם
הזדמנות אמיתית להשתקם ולשוב למרקם החיים החברתי. עו"ד אביעד גלס והלקוח א' | צילום: עצמי
הזדמנות אמיתית להשתקם ולשוב למרקם החיים החברתי. עו"ד אביעד גלס והלקוח א' | צילום: עצמי

מאת: עו"ד אביעד גלס

בהיותו בן 17, אביו של א', אשר היה המפרנס העיקרי של התא המשפחתי, לקה בליבו ועבר ניתוחי לב מורכבים. בשל מצבו הרפואי הוא הפך לסיעודי והוכר כנכה בדרגת אי כושר יציבה בשיעור של 100 אחוז. בן רגע העסק שניהל אביו יצר גירעונות, ואמו, אשר נעדרה כל השכלה או הכשרה מקצועית, השתלבה לראשונה בחייה, ועל אף גילה המופלג, בעבודות ניקיון. כך, באבחת חרב, התא המשפחתי נקלע לסחרור רגשי וכלכלי.

בחלוף הזמן ובהשפעת אותם האירועים, אחיו הקטן של ', הוכר אף הוא כנכה בדרגת אי כושר יציבה בשיעור של 100 אחוז, על רקע התפתחות הפרעה רחבת היקף, וההתמודדות היומיומית הפכה קשה ומאתגרת עוד יותר.

רצף האירועים הללו הוביל את הוריו של א' להיכנס בשערי חדלות פירעון, והם הוכרזו כפושטי רגל. כך חייו של א' השתנו ללא היכר והוא נידון לחיי דלות וצנע כקורבן של נסיבות החיים.

עם הגיעו לגיל 18, חלומו להתגייס לשירות צבאי כלוחם ביחידה מובחרת נגוז, שכן, בשל הנסיבות הייחודיות, הוא היה חייב לשרת קרוב לביתו ולהירתם ככל שניתן לסייע להוריו, בין בהסעת אביו לטיפולים רפואיים ובדיקות שגרתיות ובין בפרנסת התא המשפחתי.

עם נקודת פתיחה מעין זו, בהעדר הכוונה או תמיכה כלכלית מצד הוריו, א' לא החל את חייו הבוגרים כשווה בין שווים ונותר לבדו מול העולם הגדול. א' נקלע לקשיים כלכליים אדירים בחייו, בשל הצורך לעזור להוריו ובשל החלטות שגויות שקיבל.

לימים, א' הגיש בקשה לפשיטת רגל וההליך בעניינו נוהל בעצלתיים, תוך שהוא מצוי במחדלים כבדים לחובתו בניהול ההליך.

א' הגיע למשרדי לאחר שיוצג על ידי שני משרדי עורכי דין שעוסקים בדיני חדלות פירעון ולאחר שאמר נואש מחובות שנאמדים במאות אלפי שקלים וללא כל אופק לשיקום כלכלי.

ממצאי החקירה שבוצעו מטעם בעל התפקיד בעניינו של א', כמו גם התנהלותו בהליך, העיבו מאוד על תוחלת אפשרית לסיום ההליך במתווה של תוכנית פירעון/שיקום כלכלית, והמסקנות שגובשו על ידי המנהל המיוחד ופרקליט כונס הנכסים הרשמי/הממונה על חדלות פירעון – היו לביטול ההליכים.

הטענות שהועלו הן חוסר תום לב ביצירת החובות, צבירת פיגורים בסך עשרות אלפי שקלים, הימנעות מהגשת דוחות כלכליים כנדרש ואף נשמעה טענה כי א' מנהל פעילות עסקית ללא היתר בעודו מעלים הכנסות.

על אף הקשיים והאתגרים שאפיינו את התיק הזה, לאחר שטענותיו של א' נפרשו בפני בית המשפט הנכבד, לרבות משא ומתן קדחתני שנוהל עם בעלי התפקיד, חרב ביטול הליכי פשיטת הרגל (שמשמעותה האופרטיבית שיפעול הליכי הוצאה לפועל והטלת הגבלות ועיקולים) – לא עמדה עוד על הפרק.

הודות לרגישותם של בעלי התפקיד והחלטתו של בית המשפט הנכבד, ניתנה לא'  הזדמנות אמיתית להשתקם ולשוב למרקם החיים החברתי, באמצעות גיבוש תוכנית פירעון הוגנת שמביאה לידי ביטוי את אינטרס השיקום שלו לצד החזר חובות לנושים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות