fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוועדה המקומית מבקשת להכליל את רפאל בתחומה

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות, יוסי אזריאל, פנה בנושא לשר האוצר כחלון. לדבריו, בתחום המפעל מתבצעת בנייה, שאיש אינו יודע עליה ומבלי שישולמו בגינה ההיטלים השונים
יו"ר הוועדה המקומית קריות, יוסי אזריאל | צילום: דורון גולן
יו"ר הוועדה המקומית קריות, יוסי אזריאל | צילום: דורון גולן

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות, יוסי אזריאל, דורש משר האוצר משה כחלון להתאים את מרחב התכנון של הוועדה ולהכליל בתוכו את שטח רפאל (מכון דוד). זאת בהתאם להחלטתה של ועדת הגבולות של משרד הפנים לשייך את שטח המפעל לתחום השיפוט של קרית ים. לטענת אזריאל, מתצפיות על הנעשה ברפאל, התברר כי בתחום המפעל יש לאחרונה תנופת בנייה, שאיש בוועדה אינו יודע עליה, וזו אחת הסיבות לדרישתו. "הוועדה המקומית לתכנון בנייה קריות רואה חשיבות בהלימה בין המרחב התכנוני לבין גבול השיפוט של העיר", כתב אזריאל לשר.

אם בקשתו של אזריאל תאושר, רפאל תידרש מעתה לקבל מהוועדה המקומית קריות אישור לכל בנייה שתבקש לבצע בתחומה, ובמקביל תידרש לשלם את ההיטלים השונים הכרוכים בבנייה כזו, בדומה לכל גוף המבקש לבנות בתחומי הרשות שבה הוא נמצא.

בעיריית קרית ים מעריכים, כי לפי ממדי הבניה הנצפים ברפאל בעת האחרונה, עשויים היטלים אלה להגיע לעשרות מיליוני שקלים. בעיריית קרית ים גם הביעו תמיהה על כך שמיזמי הבנייה ברפאל מפוקחים על ידי מודדים מוסמכים, בעוד שהנהלת רפאל מסרבת בכל תוקף לאפשר למודדים מוסמכים לבצע מדידות בתחום המפעל למען הסדרת היטלי הארנונה, בנימוק שלא ניתן להוציא להם אישורי ביטחון מתאימים.

מרפאל נמסר בתגובה: "ראשית, מכון דוד הוא מתקן ביטחוני ומכאן שבכל מקרה סמכויות הרישוי בתחומו נתונות לוועדת המשנה למתקנים ביטחוניים של הוועדה המחוזית. שנית, אנחנו משוכנעים שכל החלטה שיקבלו הגורמים המוסמכים לכך תעשה בצורה עניינית ואל מול שיקולים מקצועיים בלבד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות