fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם צורי תופר חליפה חדשה לרב אוחנה?

ראש עיריית קרית מוצקין שלח מכתב לרב הראשי לישראל בבקשה למנות את רב העיר הספרדי, שנאלץ לצאת לגמלאות מפאת גילו, לתפקיד "יועץ לענייני דת"
חיים צורי. צילום: דורון גולן
אין מענה לתושבים. צורי (צילום: דורון גולן)

לאחר תקופה של שקט יחסי שוב חזרה המתיחות ליחסים שבין ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, לבין הרב הראשי של העיר, הרב דוד דרוקמן. מתברר כי צורי מנסה להכין תפקיד של "יועץ לענייני דת" עבור רב העיר הספרדי, הרב יוסף אוחנה, שנמצא בגמלאות.

הרב אוחנה שימש עד לפני כחצי שנה כרב העיר הספרדי עד אשר עבר את גיל שמונים ואז הודיע משרד הדתות כי הוא מחויב לצאת לגמלאות. מאז למעשה משמש רק הרב דרוקמן כרב העיר והוא לקח עליו גם את חלקו של הרב אוחנה.

השבוע התגלה כי צורי שלח מכתב לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, וטען נגד תפקודו של הרב דרוקמן בכל הנוגע למנהל תקין. הוא נענה כי עליו לפנות למשרד לשירותי דת על מנת לקבל מענה לפנייתו. עוד מתברר כי צורי מנסה להכין תפקיד שלא היה קיים עד כה עבור הרב אוחנה "יועץ לענייני דת". במקרה זה הוא נענה שלא התקבל אישור סופי למינוי זה "וזאת בגלל מידע שהגיע למשרד לשירותי דת כלפי יכולת תפקודו של הרב אוחנה".

חיים צורי רוצה יועץ לענייני דת. המכתב מלשכת הרב הראשי לישראל
חיים צורי רוצה יועץ לענייני דת. המכתב מלשכת הרב הראשי לישראל

מינויו של אוחנה ל"יועץ לענייני דת"  עורר תמיהות בקרב פוליטיקאים בעיר שמנסים להבין מה המהות של התפקיד בעיר שמאופיינת באופן מכריע באוכלוסייה חילונית ופועלת בה גם מועצה דתית . באתר של עיריית קריית מוצקין, שבה מתגוררים כ-46 אלף תושבים רשום "למרות העובדה כי רק כ-15% מאוכלוסייתה מוגדרת כדתית, ברחבי העיר פועלים למעלה 21 בתי כנסת של העדות השונות, ולרשות הציבור המעוניין עומדים שני מקוואות טהרה… העירייה מפעילה מטעמה במסגרת מחלקת החינוך העירונית, מדור לתרבות תורנית שפעילותו מכוונת לחשיפת כלל הציבור על כל גווניו, למורשת, מנהגים, מסורת ותרבות יהודית, באמצעות: הרצאות, שעורים, חידונים בנושא מסורת ותרבות עם ישראל, אירועים מיוחדים, יעוץ בנושאים שונים, פעילויות בבית הספר ובגנים, חודש מורשת ישראל, הווי יהודי מסורתי ועוד".

צורי גם פועל כדי להעביר חלק מסמכויות של הרב דרוקמן לידיו של הרב אוחנה, על אף שהרב אוחנה כבר אינו עובד ציבור. "צורי עובד שעות נוספות מאחורי הגב" כתב הרב דרוקמן "שימו לב איך הבחור תופר משרות".

"הד הקריות" פנה לעיריית קריית מוצקין בבקשה להבין את מהות התפקיד המיועד לרב אוחנה ואת העלות הכספית הכרוכה בכך והעירייה השיבה: "זה תקופה ארוכה שהרב דרוקמן אינו מתפקד כרב העיר ולא מגיע למועצה הדתית. מאז פרישת הרב אוחנה אין מענה לתושבים בנושא רישום נישואין וכשרות רגילה לבתי עסק בתחום המזון. בשל כך, נאלצים תושבים לפנות לערים סמוכות לקבלת שירותי דת. בעקבות פניות רבות של תושבים בנושא לראש העיר ולרבנות הראשית הוצע להסדיר את הנושא באופן שבו הרב אוחנה ימשיך לתת את שירותי הדת כנדרש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות