fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האופוזיציה באתא דורשת לכנס ועדות עירוניות

חברי האופוזיציה העירונית בקרית אתא טוענים כי ועדות החובה העירוניות אינן מתכנסות כפי שנקבע בחוק. הם דורשים לכנסן בהקדם אך הסיכוי לכך קלוש
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

האופוזיציה העירונית בקרית אתא טוענת כי ועדות החובה העירוניות אינן מכונסות כפי שנקבע בחוק והיא מבקשת את כינוסן הדחוף עוד בטרם תחלוף השנה האזרחית הנוכחית.

שלושת חברי סיעת הילה שלם והתושבים מהווים למעשה את האופוזיציה העירונית במועצת העיר בקרית אתא. משכך, יש נציגים של הסיעה בוועדות עירוניות שונות בהן גם ועדות חובה אותן מחויבת הרשות המקומית להרכיב מחברי קואליציה ואופוזיציה.

בפנייתה של יו"ר הסיעה, חברת מועצת העיר הילה רובין שלם, נטען כי "הוועדה לקידום מעמד הילד בעיר היא פורום משותף לאנשי מקצוע רלוונטיים ולנציגי גופים שונים, ונועדה לשמש זירה מרכזית לדיון בנושאים שונים, בשיתוף כל הגורמים הפעילים בתחום ברשות. תפקידה לדאוג לקידום מעמד ילדים ובני נוער בעיר, להגן עליהם ולהבטיח את זכויותיהם. כן מאפשרת הוועדה את מימושו של עקרון השתתפותם של ילדים ובני נוער בהחלטות הנוגעות". עם זאת, הועדה לא כונסה כלל מתחילת הקדנציה על אף שיש לכנס אותה כל שלושה חודשים.

הילה שלם. צילום: גונן שמר
הילה רובין שלם. צילום: גונן שמר

ועדות נוספות שטרם כונסו, אליה מתייחס חבר הסיעה, רואי דוד, כך לפי האופוזיציה העירונית הן הועדה למיגור אלימות, הנצחת נרצחי טרור וועדת בטחון. "תפקידה של ועדת מיגור אלימות הינה לאסוף ולנתח נתונים הנוגעים למעשי האלימות, העבריינות והפשיעה בתחום המועצה, לבחון את התכניות הקיימות להתמודדות עם מעשים אלה ולגבש תכניות חדשות. הוועדה תגיש לאישור המועצה את תכניותיה ותעקוב אחר ביצוע התכניות המאושרות. תפקידה של הנצחת זכר נרצחי טרור הינה ליזום ולתכנן דרכי הנצחה ופעולות הנצחה לתושבי המועצה שנרצחו בעקבות פעילות טרור. תפקידה של ועדת בטחון הינה לייעץ ולסייע למשטרה בענין המשמר האזרחי" טוענת האופוזיציה.

ניר יעקובי, חבר הסיעה, מתייחס אל ועדת איכות הסביבה שכונסה פעם אחת בלבד מאז תחילת הקדנציה. עם זאת לא הוצג פרוטוקול הישיבה, לא הוצגו תוכניות ופרוייקטים, ולא הוצג מידע על איכות הסביבה. "על-פי חוק, ועדת איכות הסביבה היא ועדת חובה. החקיקה החדשה מטילה על הוועדה לאיכות הסביבה ליזום ולתכנן פעילות בתחומים הנוגעים לשמירה על איכות הסביבה, להבטיח פיתוח ושימוש "בר קיימא" של הסביבה, להגיש לאישור המועצה את תוכניותיה ולעקוב אחר ביצוען. לוועדה לאיכות הסביבה יש תפקיד חשוב במעקב אחר החדרת חוקים ותקנות, בנושאי איכות הסביבה, לעבודת המחלקות השונות ברשות המקומית" אומרת הסיעה בבקשתה לכנס את הוועדה.

מהעירייה נמסר בתגובה "כינוס הועדות נעשה באחריות יו"ר הועדות. בכל מקרה, מפתיע כי דווקא המתלוננים לא הגיעו לדיוני הועדה כשנערכו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות