fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשם הכלב בייבי: די להתעללות בבעלי חיים

הכלב בייבי הושאר קשור לטבוע בוואדי אל מג'נונה, סמוך לבית העמק, והצליח לעורר לחיים את המאבק בהתעללויות בחיות. שמו ניתן לו לאחר מותו
הכלב בייבי רגעים לפני מותו
הכלב בייבי רגעים לפני מותו

בסוף השבוע האחרון, פוסט אחד על מטייל שנתקל בכלב קשור בוואדי אל מג'נונה, סמוך לבית העמק, הצליח לגרום למתנדבים למען בעלי חיים מהגליל המערבי, לעלות על הרכב ולנסות להציל את הכלב.

אחת מהם, היא עפיפא נבואני (48) מאבו סנאן, אחת הפעילות היחידות במגזר הערבי למען בעלי חיים, אם לא היחידה. בתה היתה הראשונה להיתקל בפוסט הנוראי, בו נראה כלב קשור בלב הוואדי שבו קיפח את חייו בסוף השבוע שעבר נער בן 16 מירכא, כשמי הנחל מאיימים להטביע אותו. היא פנתה לאמה, וזו יצאה מיד לשטח.

"הוואדי מחבר בין מספר כפרים, ואני עוברת בו הרבה". מספרת נבואני בבכי. "לקח לי סך הכל 20 דקות להגיע לשם וזה הרגיש לי כמו סרט. הייתי הלם ממקרה כל כך קשה וכל כך קרוב אליי הביתה. התאספו במקום המון אנשים, אבל אף אחד לא באמת עשה משהו כדי להציל אותו. הבינו שמדובר בכלב והמשיכו הלאה. כשהגעתי למקום חיפשתי את הכלב אבל לא מצאנו אותו. צוות של כיבוי אש נכנסו לחפש בתוך הנחל ולצערי, הוציאו אותו ללא רוח חיים. מדובר במקרה סדיסטי במיוחד, השרשרת היתה מחוברת לו לעור! כנראה כשניסה להשתחרר הצוואר נקרע לו יותר. כשהוא יצא הבנו את גודל הזוועה. הוא היה גור, סך הכל בן שבעה-שמונה חודשים. אני כמעט בטוחה, שמי שעשה את זה תכנן את זה היטב. מדובר בפושע".

כבר מעל לשלושים שנה שהיא פועלת למען בעלי חיים, בשיתוף פעולה עם כל העמותות, ולנו היא אומרת השבוע שמבחינתה מדובר בשליחות של ממש.

"אני זוכרת שעוד כילדה ניסיתי להציל בעלי חיים. אצלנו אין דבר כזה שאישה תפעל ותתנדב באופן כל כך חד משמעי כלפי מטרה כזאת. לא מקובל בכלל. עושים עליי חרם כמעו בכל הסביבה שבה אני חיה. ויש הרבה מקרי התעללויות. בדיוק עכשיו התקשרו אליי לגבי כלבה שקשורה בגשם. אני מנסה להגיע לשם, ומבחינתי, אני מסכנת עצמי. כי מה אכפת למי שקשר אותה שם? מבחינתם היא כלב השמירה שלהם. אבל איזה אסון שמקרים כאלה קורים בעולם שלנו. איזה מן חברה אנחנו? ומבחינתי, מי שלא מקבל אותי ככה, לא צריך להיות לידי. אני שואבת את הכוחות מכל בעל חיים שאני מצילה. אתמול לא היתה לי את האפשרות להציל את הגור המסכן, ועם כל הקושי שעובר עליי על כך שלא הצלחתי למנוע את המוות שלו, הוא נתן לי כוח להציל אחרים. עובר עליי משהו קשה בעקבות המקרה, אבל אני אציל יותר, זה נותן לי תעוזה וכוח. לא אתחשב עוד באנשים אחרים ובמה שהם חושבים. היום יצאתי לשם שוב, ובכל הזדמנות אני אבדוק את השטח, כי מי שעשה את זה מסוגל לעשות את זה שוב. אין במגזר שלנו מודעות לנושא ולחמלה לבעלי החיים, ואני מתכוונת לארגן הפגנה מחאה. משהו השתנה בי, ואני חייבת לקחת את הפעילות שלי צעד אחד קדימה".

בעקבות המקרה, החליטו הפעילים למען בעלי החיים להעניק לכלב המסכן שם, בייבי, ולהפוך אותו לסמל המאבק בהתעללות בחיות. בנוסף, הוקמה השבוע ע"י פעילי בעלי החיים קבוצת פייסבוק בשם נלחמים למען בייבי שהוטבע באכזריות לא נתפסת, בתקווה למצוא את האשמים במוות הנורא ולהביא אותם לדין.

השבוע הגישו בעמותת "תנו לחיות לחיות" תלונה על התעללות ורצח הכלב, כשהם מודעים לכך, שיהיה מאוד קשה למצוא את האשמים במקרה המזעזע.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות