fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במשרד החינוך גם חיבוק ידידותי אסור

מנהל אורט אפק בביאליק הורשע בבית הדין למשמעת בהתנהגות שאינה הולמת והושעה מתפקידו לאחר שסגניתו התלוננה נגדו. צוותי ההוראה תומכים בו: "הוא מנהל מצוין ואדם נפלא שמעולם לא פגע באיש"
צילום אילוסטרציה: shutterstock

בית הדין למשמעת של נציבות עובדי המדינה קבע, כי למנהל בית ספר אסור בשום אופן ובשום מצב לחבק או לגעת במי מהמורות בבית הספר גם אם מדובר רק בגילוי אמפתיה או בברכת שלום. כך עולה מגזר הדין שניתן בעניינו של מנהל חטיבת הביניים אורט אפק בקרית ביאליק, יורם רוזנברג, שהורשע בחיבוק או בניסיון לחיבוק, לפי הגדרת בית הדין, של מי שהייתה סגניתו.
תזכורת: סגניתו של המנהל, יורם רוזנברג, התמודדה על ניהול בית הספר, שבו זכה בסופו של דבר רוזנברג. היא הגישה נגדו תלונה על הטרדות מיניות והוא זוכה מכל אשמה. בהמשך, פנתה המתלוננת לנציבות עובדי המדינה, וזו הרשיעה אותו בעבירות משמעת, בכך "שחיבק או ניסה לחבק את המתלוננת" וכן שהתנכל לה והתעמר בה. על רוזנברג נגזר עונש של נזיפה חמורה והקפאת דרגה למשך שנה. המתלוננת עובדת כיום כמורה בבית ספר סמוך לחיפה, ואילו רוזנברג הושעה מתפקידו עד לתום הדיונים בעניינו.
מעיון בגזר הדין עולות תהיות רבות. בית הדין קבע כי בנוגע ל"חיבוק או הניסיון לחיבוק" מדובר בהתנהגות שאינה הולמת את תפקידו של רוזנברג כעובד מדינה. "קבענו שחיבוקים או מגעים קרובים מצד מנהל בית ספר את צוות המורות, או מי מהן, אם לצורך גילוי אמפתיה, אם במהלך אירועים בבית הספר, אם במסגרת ברכת שלום במעמד של פרידה או הגעה, ואם בשל ניסיון להתגבר על רעש, מהווים התנהגות בלתי הולמת", נקבע בהחלטה. נציין, כי בית הדין מתייחס רק למנהלים גברים ולא לנשים מנהלות.

אורט אפק | צילום: עיריית קרית ביאליק

עוד עולה, כי המתלוננת לא הגיעה לבית הספר במשך תקופה ארוכה מאוד. בבית הדין היא טענה, כי במשך שנה 'עברה נגיעות' והתעמרות ובמשך שנתיים הייתה 'צריכה לאסוף את עצמה'. בית הדין קבע בעניין זה, כי המתלוננת נעדרה מבית הספר בתקופה הקריטית של פתיחת שנת הלימודים ושבה לעבודתה רק לאחר יותר משבועיים. "היעדרויותיה המרובות של המתלוננת מבית הספר מחמת שהייתה בחופשת מחלה ערערו כל סיכוי לכינון יחסי עבודה הרמוניים בין הנאשם למתלוננת", נאמר בהחלטה.
משיחות עם צוות ההוראה באורט אפק עולה, כי העובדים תומכים תמיכה מלאה ברוזנברג ומצפים לשובו לתפקיד המנהל. "כל חדר המורים והעובדים תומכים בו", אמרו השבוע מורים, "מתחילת הפרשה ידענו שמדובר בעלילה. יורם הוא מנהל מצוין ואדם נפלא שמעולם לא פגע באיש. כולם אוהבים אותו – מצוות ההוראה עד אחרון התלמידים. ההשעיה שלו פגעה בצוות המורים כי כולנו יודעים שכל מה שנטען כלפיו הוא פשוט לא נכון. מדובר בניצול ציני של חוק שנועד להגן, ובמקרה הזה נעשה בו שימוש כדי לפגוע".
מורה, שמכירה היטב את המעורבים בפרשה, אמרה ל"הד הקריות": "כל צוות ההוראה נמצא איתו בקשר גם היום. שלחנו מכתבים למשרד החינוך ולכל הגורמים האפשריים, כדי לספר את האמת. אמרו לנו שלצוות ההוראה אסור להביע עמדה פומבית של תמיכה במנהל. המורים בבית הספר פחדו להתקרב אל המתלוננת כל עוד היא עבדה בבית הספר. במקרה הזה נראה שתופעת ה-ME TOO עלתה לראש של בית הדין והם פשוט איבדו את הגבולות".
ערעור לעליון
את רוזנברג ייצגו עורכי הדין תמי אולמן, יעקב שלומוביץ' ושחף אולמן, שאמרו בבית הדין, כי המתלוננת, על אף שאינה מבצעת את תפקידה "מקבלת כסף ממשרד החינוך ואיש לא מעמיד אותה לדין".
עו"ד אולמן מסרה ל"הד הקריות": "נגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. פסק הדין קשה מאוד מאחר שהיום כל ניסיון לנגיעה או נגיעה, גם כשמדובר בחיבוק תמים בלבד, הוא אסור על פי הפסיקה. לטענתנו, זה פסק דין מרחיק לכת  שצריך לתקוף אותו בבית המשפט העליון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות