fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבעל לא יוכל לשים ידו על נכסי הקריירה של אשתו

בית הדין הרבני בחיפה דחה תביעת גבר שביקש חלק בזכויותיה הסוציאליות של אשתו בנימוק שלא נטל חלק משמעותי בניהול הבית והטיפול בילדים
צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

בית הדין הרבני האזורי בחיפה דחה את בקשתו של גבר לקבל את חלקו ב"נכסי הקריירה" ובזכויות הסוציאליות שצברה אשתו, לאחר שקבע: "כאשר בן זוג אינו מבצע אף אחת מהפונקציות המשפחתיות, לא היותו מפרנס עיקרי ולא טיפול בעבודות הבית והילדים, הרי שמלכתחילה אין חלוקה מאוזנת בין הצדדים. עיוות זה יש לתקן באמצעות הותרת כלל זכויותיה הפיננסיות ונכסי הקריירה שצברה האישה בידיה".

מדובר בבני זוג אשר עניינם מתנהל בבית הדין הרבני בחיפה, שבו תבע הבעל את חלקו בזכויות הסוציאליות ובנכסי הקריירה שצברה אשתו לאורך השנים שבהן היא עובדת. כשהגיעו הנישואים לקיצם, עתר הבעל לקבלת חלקו בזכויות הסוציאליות הרשומות על שם האישה במשרד הממשלתי שבו היא עובדת, אותם צברה במהלך הנישואים. הבעל טען, כי מיד עם היכרותם של הצדדים, עוד בטרם נישאו, הוא מימן את לימודיה. לטענתו, הוא תמך בה לאורך כל חיי הנישואים ועודד את רצונה לפתח קריירה. לדבריו, במשך נישואיהם הוא לא מצא עבודה קבועה. האישה, כך נטען, נעזרה בו בגידול וחינוך הילדים ובמשק בית, התקדמה בעבודתה, למדה לתארים וכיום היא אדריכלית בכירה המקבלת ממקום עבודתה, מלבד שכר חודשי, גם גמולים שונים בגין הכשרתה ומעמדה.

עו"ד גיא אופיר (צילום: דורון גולן)
עו"ד גיא אופיר | צילום: דורון גולן

באמצעות עו"ד גיא אופיר, טענה האשה, מהנדסת בכירה במקצועה, כי לאורך כל שנות הנישואים פרנסה את המשפחה, עבדה במשרה מלאה ובעבודות נוספות, נשאה בנטל תשלומי החזקת הדירה, מימונה ושיפוצה והיא אף ביצעה את מלוא עבודות משק הבית והטיפול בילדים. הבעל, לעומת זאת, עבד בעבודות מזדמנות מדי פעם, לא צבר זכויות פנסיוניות, לפרקים היה מובטל, ואף סירב "לנקוף אצבע" בכל הקשור לניהול משק הבית והטיפול בילדים. הלכה למעשה, הוא "רבץ בבית בחוסר מעש ושתה שתייה חריפה". האישה, באמצעות עו"ד אופיר, טענה כי הבעל הוא "אדם עצלן" שעשה תמיד את כל התרגילים האפשריים כדי לא לעבוד. באוזלת ידו, לא זו בלבד שלא תרם לה דבר, אלא שאלמלא הוא והתנהגותו הטפילית יכולה הייתה להתקדם אף יותר.

בית הדין הרבני בחיפה קבע: "העובדה שהבעל לא צבר זכויות סוציאליות כלשהן, יש בה כשלעצמה, כדי ללמד על עברו התעסוקתי ועל התנהלותו הכלכלית. גם אם הייתה לבעל תרומה מסוימת למשק הבית, היא לא הייתה שוות ערך לתרומתה של האישה, הן בספירה הביתית והן בספירה החיצונית".  כמו כן, נפסק:, "מאמצי הבעל עבור התא המשפחתי לא השתוו למאמציה של האישה. הימנעותו מלעבוד בצורה סדירה ורציפה במשך שנות הנישואים מותירה את הרושם כי הבעל בחר שלא ליטול חלק משמעותי במאמץ הנדרש לקיומו ולרווחתו של התא המשפחתי".

בית הדין הרבני בחיפה קיבל את עמדתו של עו"ד אופיר והותיר בידי האישה את כל זכויותיה הפיננסיות ונכסי הקריירה שצברה במהלך הנישואים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות