fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהלת הקורונה: הסדרים חדשים בעיריות בקריות

הרשויות המקומיות הודיעו כי לא יקבלו קהל והן מטהרות מתקנים ציבוריים למניעת התפשטות הנגיף
קורונה | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי
קורונה | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

שלושה מתושבי קרית ים, בני זוג בשנות השבעים לחייהם וגבר בן 35, מאושפזים מאז סוף השבוע במחלקת כתר בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה לאחר שחזרו מטיול בחו"ל.  החל מסוף השבוע מבצע העירייה חיטוי במוסדות ציבור שונים כחלק מהמאבק במניעת התפשטות נגיף הקורונה. החיטוי מתבצע על ידי חברת הדברה ויימשך גם בשבוע הבא.

ראש העירייה, דוד אבן צור, הודיע כי העירייה תפסיק את אכיפת חוקי החנייה בעיר עד לאחר חג הפסח כדי להקל על הציבור ובמקביל הוחלט להחמיר את האכיפה במקומות אסורים לחנייה כמו תחנות אוטובוס ומקומות המסומנים באדום-לבן. עוד הוחלט על צמצום קבלת הקהל במשרדי העירייה. אבן צור ראש קרא לתושבי העיר לעמוד איתו בקשר ישיר באמצעות רשת הווטסאפ ודף הפייסבוק שלו ולעדכן אותו בכל צורך.

בכדי לסייע לעסקים בקרית ביאליק, החליט ראש העירייה אלי דוקורסקי, לאפשר את דחיית תשלומי הארנונה לחודש מאי. כמו כן, פנה דוקורסקי לתושבי העיר בקריאה לבצע את רכישותיהם בעסקים בקרייה. יצויין כי שתיים מתושבות העיר מאושפזות במרכז הרפואי בני ציון בחיפה לאחר שאובחנו בחולות בקורונה. השתיים חזרו יחדיו מטיול בחו"ל. עוד הוחלט בקרית ביאליק כי האירועים העירוניים יבוטלו עד לאחר חג הפסח. לא יתקיימו בבתי הספר פעילויות כגון סל תרבות, טיולים והתרמות. החל מהיום, ראשון, לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה.  התושבים מתבקשים לפנות באמצעות טלפון, מייל או דף הפייסבוק של העירייה. הרשות מתחייבת כי רמת השירות לא תיפגע. בכדי לסייע למרותקי בית, קרא דוקורסקי למתנדבים לסייע בחלוקת תרופות, בישול בקהילה  וביקורי בית. כמו כן, ביקש דוקורסקי להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהימצא בבידוד עבור אלו  שמחויבים לכך. קרית ביאליק: קבלת קהל תתבצע באמצעות הטלפון, הדואר האלקטרוני, דף הפייסבוק העירוני וטפסים מקוונים באתר העירייה.

בקרית מוצקין מאז סוף השבוע מבצעת העירייה טיהור של תחנות אוטובוס בעיר. במקביל עלו שלטי חוצות ברחבי העיר: "תומכים בעסקים בעיר. קונים בעיר ומחזקים את העסקים". ראש העירייה, חיים צורי, פנה במכתב לשר הפנים שיסייע בהפחתה של כ-50 אחוזים בארנונה לעסקים . צעד שזכה לתמיכה גן מצד ארגון העסקים העצמאיים בישראל. עד כה כבר בוטלו שני אירועים אירועים מרכזיים שהיו אמורים להתרחש בסוף החודש.

עיריית חיפה: קבלת קהל תתבצע אך ורק באמצעות הטלפון או המייל. המוקדים הטלפוניים באגפי העירייה יתוגברו ושעות פעילותם בשלב זה ישארו ללא שינוי. באתר האינטרנט של העירייה ניתן למצוא את רשימת הטלפונים של כלל מוקדי השירות של העירייה, Www.haifa.muni.il

בנוסף הודיעה ראש העירייה, עינת קליש רותם, על קידום שורה של הטבות לעסקי התיירות ולעסקים הקטנים שנפגעו ממשבר נגיף הקורונה. בניהן הנחה בגובה של עד 70 אחוזים באגרות השילוט, פינוי אשפה ואגרת הוצאת שולחנות וכסאות מבית העסק, שינתנו לעסקים שנפגעו, על פי קריטריונים מסודרים. במקביל, פועלת העירייה בשני אפיקים נוספים להקל על העסקים כמו סיוע בפריסת תשלומי הארנונה ותשלומי החובה שיקלו באופן המקסימלי האפשרי על פעולות הגבייה. העירייה פנתה לשר הפנים ולשר האוצר בבקשה למתן הרשאה לעיריית חיפה לתת הנחות בארנונה לעסקים שחוו פגיעה ממשית ומשמעותית בפעילותם. לאחר קבלת אישור ממשלתי, תוכל עיריית חיפה לצאת עם שורה נוספת של הטבות כספיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות