fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אש ביער קרית אתא

שריפת ענק פרצה ביער קרית אתא ועשרות כבאים הוזעקו כדי להילחם בלהבות הענק. בשירותי הכבאות חוזרים ומזהירים מדליקות בגלל מזג האוויר היבש
שריפה ביער קרית אתא. צילום: דוברות כבאות והצלה

בשעות הערב אתמול (ראשון) הוזעקו צוותי כיבוי בפיקודו של רב רשף רמי מרום לשריפה ביער בחלק הצפוני של קרית אתא סמוך לצומת סומך.  לאחר שהתברר גודל השריפה הוזעקו למקום גם צוותי כיבוי מתחנות זבולון וחדרה.

כמו כן הופעל סיוע חוצה מחוזות והגיעו צוותים ממחוז צפון ומחוז מרכז של כבאות והצלה לישראל. טפסר משנה חזי לוי נטל את הפיקוד על השריפה הגדולה שבה פעלו סך הכל 25 צוותי כיבוי אש ו59 לוחמי אש. למרות שהושגה שליטה על האש לוחמי האש עדיין עובדים במקום לכיבוי סופי ומניעת התפשטות והתלקחות חוזרת .

בליל שישי הוזעקו חמישה צוותים של כיבוי אש לכבות שריפה שפרצה בדירת מגורים בקרית אתא וגרמה נזק כבד. מחקירה של חוקר דליקות עולה כי האש פרצה כתוצאה מנרות שבת שדלקו בסמוך לחומרים דליקים.

טייסת הכיבוי בפעולה. צילום: דוברות כבאות והצלה

ביממה האחרונה, עקב מזג האוויר השרבי, פועלת טייסת הכיבוי ללא הפסק בסיוע למאמצי הכיבוי של כוחות הכיבוי וההצלה, במטרה להשתלט על מוקדי האש  השונים ולצמצם את נזקיה. 12 מטוסי כיבוי ושני מסוקים, לוקחים חלק בפעילות האינטנסיבית של טייסת הכיבוי. במסגרת פעולות הכיבוי בוצעו כבר יותר מ-120 גיחות של מטוסי הכיבוי והמסוקים, שהתפרסו על פני כ-70 שעות טיסה, בהם הוטלו כ-345000 ליטר של מים מעורבים בחומרי כיבוי, מעכבי בעירה וקצף, לעבר מוקדי השריפות.

גם בשעה זו, ערוך המערך האווירי של משטרת ישראל בכוננות גבוהה, לאור תנאי מזג האוויר, על מנת לסייע לכוחות הכיבוי וההצלה ככל שיידרש.

לוחמי האש שבים ומזכירים את צו האיסור הדלקת אש של נציב כבאות והצלה לישראל , כמו כן מבקשים להימנע מעבודה באש גלויה כמו ריתוך וחיתוך ברזל ומטיולים בשטח בימי שרב ויובש אלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות