fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפרת ונטליה

היא: אפרת רוזנברג, מאמנת כושר * היא: נטליה בוזגלו, בעלת ליין של בגדי ים * ביחד הן החברות הכי טובות. נפגשנו איתן לשיחה על אורח חיים בריא וחלומות * ויש גם מתכון
השפעה רבה ברשתות החברתיות. אפרת רוזנברג ונטליה בוזגלו | צילום: ניצן שלם
השפעה רבה ברשתות החברתיות. אפרת רוזנברג ונטליה בוזגלו | צילום: ניצן שלם

תקופת החגים מאופיינת בזמן איכות משפחתי, חופשה ארוכה לילדים והרבה מאוד אוכל. כולנו עוברים מארוחת חג אחת לאחרת, מעדיפים לא להתעסק בקלוריות ודוחים את הדיאטה ל"אחרי החגים". אבל אפרת רוזנברג, יועצת תזונה ומאמנת כושר אישית וקבוצתית, ונטליה בוזגלו, מתאמנת מתמידה, מוכיחות שאפשר גם אחרת ומזכירות שלכל חג יש מוצאי חג. "הכל עניין של אורח חיים בריא".

את אפרת רוזנברג, 35, ונטליה בוזגלו, 27, חברות טובות, פגשתי בסטודיו להרזיה וחיטוב הגוף של רוזנברג בקרית מוצקין. נשים יפות עם שמחת חיים מידבקת. רוזנברג נולדה למשפחה מדהימה שחוותה קשיים כלכליים, לכן כבר בגיל 6 עברה לפנימייה. "תמיד עטפו אותי באהבה והעלימו ממני דברים שאני לא אמורה לראות, שמרו עליי בצמר גפן. כל החיים הראו לי שהכל טוב למרות שהיה לא פשוט, תמיד הסתכלתי על חצי הכוס המלאה. בשנות ילדותי תמיד היו עזרה ותמיכה גדולה, לכן הצורך שלי היום הוא לתת. אם מישהי באה אליי בסוף אימון ואומרת לי שזה הדבר הכי טוב שקרה לה בחיים, אני יודעת שאני נמצאת במקום הנכון".

רוזנברג נהנית להשפיע על חייהן של נשים ולהרגיש שזו התרומה שלה לעולם. "אני עוזרת לאנשים לראות את עצמם בזווית אחרת. נשים שיוצאות לעשות ספורט מרגישות שפתאום בני הבית מעריכים את הזמן שלהן והן לא מובנות מאליהן. הן מרגישות טוב יותר, והספורט יכול לעשות את זה. את זה אני מנסה להעביר הלאה, שהכל עניין של בחירה".

רוזנברג היא יועצת לאורח חיים בריא שעובדת קצת אחרת. "אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. המטרה שלי היא לקדם בריאות, להנגיש את הפעילות הגופנית והתזונה הנכונה בצורה קלילה. אני רחוקה מאוד מעולם הדיאטות, אני קשורה לעולם המוטיבציה, הכיף והספורט, ואני מקווה שזה מה שאני משדרת למתאמנות שלי".

לאחרונה הצטרפה רוזנברג לסגל המרצים בווינגייט. "אני מרצה בקורס פיטנס לחיטוב ועיצוב. זאת סגירת מעגל וגאווה ענקית בשבילי להרצות במקום שבו למדתי".

אפרת רוזנברג עם הבעל איתן והבנות טליה ואגם-אור | צילום: עצמי
אפרת רוזנברג עם הבעל איתן והבנות טליה ואגם-אור | צילום: עצמי

מחולון לקריות

נטליה בוזגלו עברה לקריות רק לפני שנה עם בעלה, אלמוג, שחקן הפועל חיפה. היא מספרת: "עברנו מחולון לקריות, לבד לגמרי, לא הכרתי פה אף אחד. לאט-לאט הכרנו אנשים מדהימים שהפכו להיות המשפחה שלנו. במרכז לא דופקים לחברים בדלת ויושבים לכוס קפה, כאן זה קורה. יש בקריות אנשים מיוחדים, לא חסר לנו כלום ואנחנו נהנים כאן מאוד. כשעברנו מיד חיפשתי מקום שאוכל להתאמן בו. תמיד אהבתי לעשות כושר, זה עושה לי טוב, ככה הגעתי לאפרת.

"ראיתי באינסטגרם תמונה שלה בחודש התשיעי ותמונה שלה אחרי ההיריון, והבנתי ששינוי כזה הוא אמיתי. הגעתי אליה לסטודיו ומאז אנחנו לא נפרדות. הצורה שרוזנברג מעבירה את השיעורים פשוט נותנת מוטיבציה להמשך היום. אני קמה כל יום בשבע בבוקר ולא מוותרת לעצמי. אפילו אלמוג בעלי לפעמים לא מבין מאיפה הכוחות שלי".

כשבוגזלו התחילה להתאמן בסטודיו של רוזנברג הן התקרבו והפכו חברות טובות. רוזנברג: "כשנטליה הגיעה אליי להתאמן הסתכלתי עליה בהערצה, ולא בגלל שם המשפחה שלה. לרוב, המתאמנות החדשות מתחילות לאט, אבל היא התחילה בכל הכוח מהרגע הראשון. ההתמדה שלה מעוררת השראה. אני שומרת על קשר טוב עם כל המתאמנות אצלי, אבל נטליה הפכה להיות חברה טובה. אנחנו אוהבות לשבת יחד לקפה ולהיפגש יחד עם הילדים".

ולא רק האימונים חיברו בין השתיים. רוזנברג מספרת: "מאחר שגדלתי בפנימייה, כל החברות שלי מפוזרות בכל הארץ. החברה הכי טובה שלי לא גרה בניין מולי. ופתאום הגיעה נטליה, שגם האנשים הקרובים אליה לא נמצאים באזור. נוצרה בינינו חברות אמיתית, כי יש בינינו כל כך הרבה במשותף, מעבר לאהבה לספורט".

אורח חיים בריא הוא שגרה עבורן ומן הסתם גם עבור בני ביתן. אפילו אלמוג בוזגלו נעזר במוטיבציה המידבקת של אשתו. "אלמוג עבר תקופה לא פשוטה של פציעה. הוא רגיל להתאמן מדי יום, אבל אפילו עבורו היו רגעים קשים של חוסר חשק. בבקרים כשהייתי קמה להתאמן לא הייתי מוותרת לו. ביחד הכל קל יותר. גם על תזונה בריאה אנחנו לא מתפשרים בבית ובנוסף יוצאים לשחק בפארקים ובמגרשים".

נטליה ואלמוג בוזגלו עם הילדים טומי ומיה | צילום: עצמי
נטליה ואלמוג בוזגלו עם הילדים טומי ומיה | צילום: עצמי

סרטונים באינסטגרם

לבוזגלו ורוזנברג יש השפעה רבה ברשתות החברתיות, והן החליטו לתעל אותה למקום חיובי. בסופו של יום אימונים הן מצלמות סרטונים לאינסטגרם שלהן ומשתפות את העוקבות שלהן, שלא משנה איפה הן נמצאות, הן יכולות להתאמן. רוזנברג: "עוקבות אחרינו נשים מכל הגילאים. אנחנו אוהבות להראות שלא הכל נוצץ ולהציג את המציאות כמו שהיא. אמנם העבודה מאתגרת, אבל היא אפשרית. אנחנו מראות תרגילים שאפשר לעשות גם בבית, לבד או עם עוד חברה. אנשים לא מבינים שספורט הוא לא רק לשם ירידה במשקל, ספורט עושים בשביל הגוף והנפש. אנחנו לא מצטלמות רק בסטודיו, אנחנו יוצאות לדשא, לפארקים וגם בבית. בכל מקום אפשר להתאמן, אין תירוצים".

וזה לא המסר היחיד שהשתיים רוצות להעביר. מעבר לאימונים ולתזונה המאוזנת, חשוב לרוזנברג שהמתאמנות שלה יאמינו בעצמן ויילכו אחרי הלב שלהן, ממש כמו שהיא עושה בעצמה. "המוטו שאני מנסה להעביר הלאה גם ללקוחות שלי, שאם תלכו אחרי הלב, אתן תצליחו. אם אתם רוצות משהו תעשו אותו באמונה שלמה, אחרת השאיפות יישארו במגירות ואנחנו נעביר את שאר החיים שלנו בחארטה. בואו נהנה ונגשים".

לבוזגלו שאיפות רבות. עם תואר ראשון בחינוך, היא עבדה בתור סייעת. לאחר שנולדה בתה השנייה, מיה, היא החליטה ללכת אחרי הלב ולעשות את מה שהיא אוהבת. "רציתי לעשות משהו בשביל עצמי. פתחתי ליין בגדי ים, Amore mia, לא בשביל הפרנסה אלא בשביל עצמי ובשביל הלקוחות. לתת לכל בחורה שמגיעה את התחושה הכי טובה בעולם. עכשיו אני חושבת על הצעד הבא. בא לי לעשות הכל מהכל, אני לא רוצה לשבת לרגע".

תוכניות לעתיד

בוזגלו מתכננת ללמוד בווינגייט ואף ייתכן שיתוף פעולה של השתיים בעתיד. היא מסבירה: "אני נושמת ספורט בוקר, צהריים וערב. זה עושה לי טוב, ההרגשה היא מטורפת. מעבר להרזיה והדיאטה, ההרגשה לאמן נראית לי מיוחדת, להשפיע על מישהי ולראות את השינוי שלקוחות עוברות זה מדהים".

"המוטו שאני מנסה להעביר הלאה גם ללקוחות שלי, שאם תלכו אחרי הלב, אתן תצליחו. אם אתם רוצות משהו תעשו אותו באמונה שלמה, אחרת השאיפות יישארו במגירות ואנחנו נעביר את שאר החיים שלנו בחארטה. בואו נהנה ונגשים"

גם לרוזנברג יש תוכניות רבות לעתיד, אחת מהן היא בעתיד קרוב במיוחד. "בשביל ילדה שגדלה בפנימייה חלום המשפחה נראה רחוק. עברנו לאחרונה למשכנות אמנים, ועבורי המעבר היה התגשמות החלום. החלום הבא זה הסטודיו החדש שלי שייפתח בעוד חודשיים במתחם כורדני עם שני אולמות. זה מאוד מרגש אותי".

מ"בעיית החגים" הן לא מתרגשות ומסבירות שהכל תלוי בנו. לרוזנברג יש טיפים מוצלחים שיכולים לשנות את כל מה שחשבנו עד היום: "תמיד אפשר לספר לעצמנו סיפורים ולהמציא תירוצים. תשנו לעצמכם את הסיפור. בחגים הרבה יותר נוח, כי יש אוכל בשפע, אנחנו לרוב מתארחים ולא צריכים להכין לעצמנו. אל תגיעו גוועים לארוחת החג, תאכלו כרגיל במהלך היום ותחליפו את ארוחת הצהריים לקלילה יותר. בערב החג אפשר לאכול למנה הראשונה דג או מרק, למנה עיקרית בשר וירקות, ואפשר לוותר על הפחמימות.

"גם כשעושים על האש, עדיף לוותר על הפיתה. והכי חשוב תשתו מים – עדיף לאכול קלוריות ולא לשתות אותם. אם אתם יוצאים לטייל עם הילדים, תמיד אפשר לארוז אוכל לדרך או לחילופין לתכנן מראש איפה אתם מתכוונים לאכול ולא לעצור ולאכול ג'אנק פוד על הדרך".

מהמטבח של אפרת: גרנולה ביתית

המצרכים: 500 גרם שיבולת שועל עבה; ½ כוס סילאן או דבש; כ-6 כפות שמן זית או 100 גרם חמאה; ¾ כוס אגוזי מלך; ¾ כוס שקדים טבעיים; 1 כוס גרעיני דלעת; ¾ כוס אגוזי לוז; ½  כפית מלח; 100 גרם זרעי פשתן; 1 כוס חמוציות ללא סוכר או צימוקים בהירים; 4 תמרים חתוכים קצוץ; 2 כפיות קינמון

אופן ההכנה: בקערה רחבה מערבבים את שיבולת השועל עם הסילאן והשמן. מוסיפים את כל האגוזים והתוספות (מלבד הפירות היבשים) אל שיבולת השועל ומערבבים היטב. משטחים הכל על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש בחום ל-170-160 מעלות בין 25 ל-30 דקות עד להשחמה והזהבה נאה של שיבולת השועל והתוספות. יש לערבב את הבלילה כל כמה דקות.

מוצאים מהתנור, מצננים, מפוררים בכפות הידיים, מוסיפים את החמוציות והצימוקים ומעבירים לצנצנת בעלת סגירה הרמטית.

אפרת רוזנברג מדגישה:  ארוחת בוקר זו, המורכבת מגרנולה שמבוססת על פתיתי שיבולת שועל, מכילה ויטמינים, סידן וברזל. היא משביעה לטווח ארוך ומכילה הרבה סיבים תזונתיים, העוזרים למערכת העיכול ואף תורמים להפחתה ברמת הכולסטרול בדם. כל התוספות, כמו האגוזים, שקדים וגרעינים, מכילים גם הם שומנים איכותיים שהגוף זקוק להם ועוד ברזל ואבץ.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות