fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחות של כללית הצילה חיי נערה שעברה אירוע מוחי

מיכל אידלמן אוחנה חלפה במקרה במקום שבו התעלפה הנערה. היא הבחינה מיד שמדובר באירוע מוחי, וגם כשבבית החולים קבעו שמדובר בתופעה נפשית, אידלמן אוחנה עמדה על שלה
לא ויתרה. מיכל אידלמן אוחנה | צילום: דוברות כללית
לא ויתרה. מיכל אידלמן אוחנה | צילום: דוברות כללית

מיכל אידלמן אוחנה, אחות מנוסה ומנהלת הסיעוד בשירותי בריאות הנפש של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הבחינה בעת שנהגה ברכבה בהתקהלות סביב נערה שהייתה מוטלת על הרצפה. האינסטינקט שלה כאחות היה להגיע מיד לעזרתה. היא עצרה את הרכב בצד וניגשה לעזור. מהאנשים שמסביב שמעה אידלמן אוחנה שהנערה נפלה לפתע והתעלפה.

בשלב הראשון דאגה אידלמן אוחנה לשנות את תנוחתה של הנערה על ידי הרמת הרגליים לזרימת דם משופרת. מאחר שהנערה הייתה בהכרה ודיברה לעניין, ניסתה אידלמן אוחנה לברר מה אירע, אך התברר שהנערה אינה זוכרת כלל את אירוע הנפילה. היא מסרה פרטים כיצד ליצור קשר עם אמה ואידלמן אוחנה ביקשה לקבל פרטים נוספים שעשויים לסייע באבחון המצב – כמו מחלות רקע ותרופות שהיא נוטלת.

עד לאותו רגע הייתה הנערה בריאה לחלוטין, ללא מחלות רקע וטיפול תרופתי. אידלמן אוחנה הזמינה אמבולנס ובמקביל המשיכה לבדוק את הנערה. היא הבחינה שנוצר עיוות בפניה והן אינן סימטריות. כאשר ביקשה ממנה לחייך החיוך היה א-סימטרי, ידה השמאלית שמוטה ולא היה ביכולתה להזיז את ידה ורגלה השמאלית. בליבה של אידלמן אוחנה קינן החשד כי מדובר באירוע מוחי. מצוות האמבולנס היא ביקשה לפנות את הנערה מיד לבית חולים ולא להתעכב בבדיקה נוספת, כי כל דקה יקרה במצב של אירוע מוחי. היא הדגישה בפני צוות האמבולנס, כי יש למסור במיון כי למרות גילה הצעיר של הנערה, יש סימנים ברורים לכך שעברה אירוע מוחי ועליה להתקבל מיד.

בבית החולים עברה הנערה בדיקת סי טי ראש, שהייתה תקינה. לכן, הצוות ייחס את התופעות לתגובה נפשית ולא לאירוע מוחי. כאשר אידלמן אוחנה שמעה זאת מאמה של הנערה, עימה יצרה קשר כדי לשאול לשלומה, היא עמדה על שלה – שאין מדובר בשיתוק על רקע פסיכיאטרי והמליצה להורים להתעקש כי יושלם הבירור בבדיקת אם אר איי.

התעקשותה של האחות המנוסה התבררה כמוצדקת, שכן בדיקת האם אר איי הראתה פגיעה מוחית. חיי הנערה בת ה-16 ניצלו הודות להתערבותה של מיכל אידלמן אוחנה, ועתה היא עתידה לעבור תהליך שיקום ממושך.

הורי הנערה: "אנו מודים מכל הלב לאחות שהצילה את בתנו. בזכותה היא הגיעה במהירות לבית החולים וקיבלה טיפול מציל חיים. מדהים שהיא אבחנה ברגע הראשון בשטח מה שהרופאים בבית החולים לא הצליחו במשך יומיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות