fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוכנית המתאר של קרית ים מאושרת וחתומה

יעדי התוכנית לשנת 2035: כ-13 אלף דירות נוספות, כ-160 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה, שטחים לתיירות והדגשת ייחודה של העיר כמוקד נופש ופנאי של כל הקריות
עותק מתוכנית המתאר המאושרת לראש העירייה דוד אבן צור | צילום: דוברות העירייה
עותק מתוכנית המתאר המאושרת לראש העירייה דוד אבן צור | צילום: דוברות העירייה

מאת עו"ד אושרי שלוש

מתכננת המחוז ליאת פלד העניקה היום, שלישי, עותק מתוכנית המתאר הכוללנית המאושרת והחתומה של קרית ים לראש העירייה, דוד אבן צור, בטקס שהתקיים בעיריית קרית ים. קרית ים היא העיר הראשונה בקריות שהשלימה תוכנית מתאר, ולדברי אבן צור, מדובר ביום היסטורי. "זהו צעד נוסף במהפכת ההתחדשות העירונית של קרית ים בדרך לביסוס מעמדה של כבירת החוף של הקריות. התוכנית תביא לעיר עוד ועוד משקיעים ויזמים אשר יבנו בה מיזמים של מסחר, תיירות ותעשייה וישנו אותה לבלי היכר", אמר אבן צור.
תוכנית המתאר הוכנה ביוזמת מינהל התכנון, הוועדה המחוזית ועיריית קרית ים. עורכי התוכנית הם משרד האדריכלים נעמה מליס וצוות יועצים נרחב. שנת היעד שלה נקבעה ל-2035. יעד האוכלוסייה הוא כ-58 אלף נפש. התוכנית נותנת מענה במגוון היבטים תכנוניים. לצד פיתוח רצועת חוף הים, מוצעת התערבות במרקמים הקיימים לצורך התחדשות עירונית, חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר על ידי הוספת שטחי תעסוקה, יצירת קמפוסים ציבוריים, המחברים בין עומק העיר במזרח לרצועת החוף במערב וחיזוק מרכז העיר הקיים. התוכנית מוסיפה לעיר כ-13 אלף דירות, כ-160 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה וכן שטחים לתיירות.

מתכננת המחוז פלד מסרה, כי התוכנית מאפשרת לממש את חזון פיתוח העיר כעיר חוף איכותית, הנותנת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ומספקת מרחבים ציבוריים איכותיים, שירותי מסחר ותעסוקה ותמהיל מגורים מגוון. לדברי פלד, התוכנית תאפשר את חיזוקה של קרית ים כמוקד עירוני פעיל ותדגיש את ייחודה כמוקד נופש ופנאי של כל הקריות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות