fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אדוני הסוכן

ניבאו לו עתיד גדול בתור שחקן כדורגל, אך בשל פציעה בגיל צעיר, פרש. אבל סוכן הביטוח עידו קרן מעולם לא עזב את הכדורגל שהוא כל כך אוהב, והקים חברה לייצוג שחקנים
הכדורגל הישראלי צועד אחורה. עידו קרן | צילום: עצמי
הכדורגל הישראלי צועד אחורה. עידו קרן | צילום: עצמי

עידו קרן, 44, חלם להיות כוכב כדורגל. הוא היה על המסלול הנכון. הוא גדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה, ובגיל צעיר עבר לירוקים, וזו הייתה עונה חלומית, שבסיומה הוביל את קבוצתו לזכייה בגביע המדינה. קרן, בתפקיד מגן שמאלי, שיחק אז לצד חיים סילבס, גולן דרעי ועוד רבים וטובים. בגיל 18 הגיע השירות הצבאי, שקטע את התפתחותו המקצועית. כשהשתחרר מהצבא,חזר לשחק בהפועל עכו. עד שנפצע.

"עברתי פציעה לא פשוטה בברך", מספר קרן, "ואחרי תקופת שיקום לא קצרה, הגיעה הבשורה המרה שאילצה אותי לפרוש מכדורגל". במקביל, החל ללמוד את תחום הביטוח והשתלב בעסק המשפחתי.

עם פרישתך מהכדורגל נכנסת לענף הביטוח. איך התגלגלת שוב לכדורגל?
"מי שמכיר אותי יודע שאני גדלתי בבית שאוהב לעזור של אוהבי כדורגל. בהתחלה, חבריי הכדורגלנים, היו באים ומתייעצים איתי ברמה החברית. בזכות האנשים שהכרתי במהלך השנים, סייעתי להם למצוא קבוצות, ולאט-לאט הגיעו אליי עוד ועוד שחקני כדורגל, וראיתי שהעיסוק בזה גוזל לי זמן. אז עשיתי מעשה והחלטתי להפוך את הכדורגל למקצוע. הקמתי חברה לייצוג שחקנים, וכיום, ברוך השם, אני נחשב לאחד המובילים בתחום. המטרה שלי היא שהשחקנים שאני מייצג יתרכזו רק בתחום שהם טובים, וזה הכדורגל".

"אין באמת כדורגל בקריות. במקום להשקיע בקבוצה אחת חזקה ומאוחדת של כל הקריות שתתמודד על עלייה לליגת העל, בשיתוף עם מחלקת נוער חזקה, הכל הולך אחורה"

אילו תכונות צריך סוכן טוב?
"קודם כל אתה חייב להיות מקורב לשחקנים, למאמנים, למנהלים, ליושבי הראש ולכל מי שקשור לכדורגל. אתה חייב להיות אדם אמין, בעל מילה שאפשר לסמוך עליו במאה אחוז, וגם להיות מספיק חכם, כדי לעשות משא ומתן מוצלח עד לנקודה הרצויה. צריך לעשות התאמות כמו פאזל. כלומר: למצוא את הקבוצה המתאימה לשחקן הנכון. עוד לפני שאני מקשר שחקן לקבוצה כלשהי, אני מקיים פגישה לצורך תיאום ציפיות. סוכן טוב צריך להיות קשוב לשחקנים ולצורכיהם. דבר נוסף הוא ההבנה בתחום כדורגל".

איך אתה משלב את עסקי הכדורגל לצד המשפחה?
"אני קם מוקדם כל בוקר ועוזר לאשתי, מירי, בהתארגנויות הבוקר ופיזור הילדים במסגרות השונות. למרות הקושי והעומס שבמהלך היום, אני מנסה למצוא את הזמן להיות יותר עם הילדים. חשוב לי להיות מאוד מעורב בגידול שלהם, למרות כל העיסוקים שלי".

יש את המכנים את קרן – "פיני זהבי של הקריות". קרן צוחק ואומר: "בתקופה הקצרה שלי כסוכן שחקנים, הפכתי להיות פקטור משמעותי בליגה הלאומית, בליגות הנמוכות וגם בליגת העל. מאמנים רבים ומנהלי קבוצות פונים אליי ומבקשים את עזרתי. יש לי חלום שיום אחד אהיה בשורה אחת עם גדולי הסוכנים בארץ".

יורש העצר, נבו קרן | צילום: עצמי
יורש העצר, נבו קרן | צילום: עצמי

מיהו השחקן שהגיע אצלך הכי רחוק?
"השחקן שהגיע אצלי הכי רחוק הוא הקרחיתי, אלמוג אוחיון המוכשר, שהחתמתי אותו בהפועל חיפה ומכבי פתח תקווה מליגת העל. אלמוג אוחיון הוא כישרון עולה ובעונה האחרונה עלה ביחד עם הפועל כפר סבא לליגת העל".

עידו קרן, נשוי למירי, פלוס חמישה ילדים – ארבע בנות ובן, נבו, 11 וחצי, שמשחק העונה בעירוני קרית אתא. קרן מתגורר בגבעת טל בקרית אתא והוא בעל סוכנות ביטוח מצליחה. לפני שלוש שנים הקים את החברה "ניהול של אלופים", שמייצגת כיום מאות שחקנים.

"הפכתי להיות פקטור משמעותי בליגה הלאומית, בליגות הנמוכות וגם בליגת העל. מאמנים רבים ומנהלי קבוצות פונים אליי ומבקשים את עזרתי. יש לי חלום שיום אחד אהיה בשורה אחת עם גדולי הסוכנים בארץ"

קרן: "נבו, הבן שלי, רק בן 11 וחצי וכבר משחק כדורגל יותר משבע שנים. עד העונה האחרונה הוא שיחק במכבי חיפה, ועקב העבודה שלי נאלצתי להעבירו לעירוני קרית אתא. נבו הוא כישרון ואין לי ספק שהוא יצליח. הוא מתאמן אצל אמנון פז. הכי חשוב לי שטוב לו. אני ממליץ לכל ההורים לרשום את ילדיהם לכל פעילות ספורטיבית במקום שיישבו כל היום מול המסכים".

מה דעתך על הכדורגל הישראלי?
"זה יישמע אולי קשה מה שאני הולך לומר, אבל בהשוואה למה שקורה בעולם, זו המציאות. הכדורגל הישראלי לא מתקדם ואפילו צועד אחורה וזה מתבטא בכל ההיבטים. אין תשתיות ראויות, אין מספיק מגרשי אימון, ובכלל, כל תרבות הספורט בארץ שונה. לדעתי, הבעיה היא שורשית ומנטלית, ולא פלא שכבר 40 שנה אנחנו לא מגיעים לשום טורניר בינלאומי. כולם רוצים פה הצלחה מהירה ומחפשים קיצורי דרך. שחקן נותן עונה אחת טובה, ובעונה שלאחר מכן כבר מציג דרישות שכר כפולות ומכופלות. הכדורגל הישראלי מושתת יותר על חלומות מאשר על מציאות".

משפחת קרן בהרכב מלא | צילום: עצמי
משפחת קרן בהרכב מלא | צילום: עצמי

מה דעתך על הכדורגל בקריות?
"לדעתי, לא קיים מושג כזה. אין באמת כדורגל בקריות. מחלקות הנוער קטנות מאוד, המגרשים במצב קטסטרופלי, שלא מאפשרים אפילו לילדים להתפתח וללמוד את הענף כמו שצריך. העיריות לא מתקצבות כראוי, ובמקום להשקיע בקבוצה אחת חזקה ומאוחדת של כל הקריות שתתמודד על עלייה לליגת העל, בשיתוף עם מחלקת נוער חזקה, הכל הולך אחורה. לדעתי, לא יהיה איחוד כזה משיקולי אגו, וחבל לי שהקבוצות ימשיכו להישאר בליגות הנמוכות, ומשם לא תצא הבשורה".

בעבר גם היית הבעלים של קבוצת החופים מכבי חיפה. למה זה נגמר?
"במשך שבע שנים הייתי הבעלים של קבוצת הכדורגל חופים של מכבי חיפה וקיבלתי את ברכת הדרך מיעקב שחר. אני שמח שגרמתי לכל אוהדי מכבי חיפה לקצת נחת בפגרת הקיץ. הקבוצה עלתה לי הרבה מאוד כסף שהבאתי מהבית. הייתה לנו קבוצה אטרקטיבית עם שחקנים זרים שהבאתי מברזיל ומספרד. מימנתי גם הסעות למשחקים עבור אוהדי מכבי חיפה, מכל רחבי הארץ, בכל יום שישי, לחוף פולג בנתניה. עשיתי הכל מהלב, אבל לצערי וגם לשמחתי, אני אדם הישגי ושום דבר מלבד אליפות לא בא בחשבון. הקבוצה הייתה צריכה תקציב גדול על מנת לזכות באליפות והיה לי קשה לממן לבדי את הקבוצה לאורך זמן.

"הקבוצות האחרות זוכות לתרומות ומימון מהרבה מאוד גופים, כך שהתקציב שלהם היה גבוה פי שניים ויותר משלנו. ברגע שהבנתי שהסיכוי שלנו לזכות באליפות קלוש, החלטתי לוותר ולהקדיש את הזמן הפנוי למשפחתי. אם אמצא בעתיד אנשים שיהיו מוכנים להשתתף איתי בהקמת הקבוצה מחדש ויצליחו לגייס מקורות מימון, אשקול בהחלט לחזור לפעילות. אני מודה לארגון 'הקופים הירוקים' ולשאר האוהדים על הליווי והתמיכה לאורך כל השנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות