fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבן צור מתגייס למען דייויד בלאט

ראש עיריית קריית ים שיגר הבוקר מכתב לראש הממשלה בהצעה למנות את דיוויד בלאט לתפקיד דיפלומטי בשירות החוץ כפי שביקש המאמן לא אחת בעבר
דיוויד בלאט | צילום: נחום סגל

בעקבות פרישתו של שחקן העבר ומאמן הכדורסל דיוויד בלאט מאימון קבוצת הכדורסל היוונית אולימפיאקוס, שיגר הבוקר, שני, ראש עיריית קריית ים דוד אבן צור, מכתב לראש הממשלה, שבו הוא מציע למנות את בלאט לשגריר או קונסול רשמי של מדינת ישראל.

כותב אבן צור: "בדאגה גדולה עוקבים כולנו אחר מאבקו האישי מעורר ההשראה של מאמן הכדורסל הבינלאומי דיוויד בלאט. אין זה סוד כי הצלחותיו מצד אחד ומסירותו המדהימה למדינת ישראל מצד שני, הפכו אותו לסמל, מושא להערצה ושגריר מספר 1 למדינת ישראל בכל רחבי העולם. לא אחת שיתף בלאט את כולנו בחלומו הגדול להיות ביום מן הימים שגריר או קונסול רשמי של מדינת ישראל. בעקבות החלטתו לפרוש מאימון הקבוצה היוונית, נראה לי כי יהיה זה צעד נכון מאין כמותו להגשים את חלומו של הספורטאי, שהביא כבוד רב כל כך לכולנו ולהעניק לו מינוי מסוג זה".

רק באוגוסט האחרון הודיע בלאט, 60, כי הוא חולה בטרשת נפוצה, אך הבהיר כי בכוונתו למצוא פתרון שיאפשר לו לשמור על אורח חיים רגיל. בלאט, הנחשב לאחד מגדולי מאמני הכדורסל בישראל ובאירופה, אימן את קליבלנד קאבלירס מליגת ה-NBA במשך עונה וחצי, ובכך הפך למאמן האירופאי הראשון שאימן קבוצה בליגה זו. לפני כן נחל הצלחה גדולה כמאמן מכבי תל אביב, עימה זכה בגביע היורוליג, באליפות הליגה האדריאטית ובחמש אליפויות ושישה גביעים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות