fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רואה לכם בעיניים

הילד מתקשה בקריאה ממושכת? עוצם את אחת העיניים בזמן קריאה? מדלג על מילים או שורות? מתקשה לראות מהלוח? התשובה לשאלות אלה יכולה להיות קשורה בראייה שלו
מאיה אמויאל מאופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק | צילום: אלישבע שמילוביץ'
מאיה אמויאל מאופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק | צילום: אלישבע שמילוביץ'

השימוש הרב במסכים בעשור האחרון דורש ממערכת הראייה שלנו להיות יעילה הרבה יותר מאשר בעבר. לקות ראייה תגרום לילד שלכם לתפקד פחות טוב מאשר ילד שראייתו חדה ומתפקדת ביעילות. מאיה אמויאל מאופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק עם התשובות לכל השאלות החשובות.

על ראייה ובעיות קשב וריכוז

מאיה אמויאל, 43, אופטומטריסטית זה 16 שנים. סיימה את לימודי האופטומטריה במכללת הדסה בשנת 2003, ומאז צברה ניסיון רב בבדיקות ראייה לילדים ולמבוגרים. בשנים האחרונות היא פועלת מהקליניקה שלה אופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק כדי להכניס את תחום התרפיה הוויזואלית בגישה האופטומטרית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

בספטמבר האחרון פתחה מאיה אמויאל את הקליניקה שלה אופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק.

מאיה, בואי נתחיל מהשאלה הכי בסיסית. מהי ראייה?
"הראייה מתחילה בכל אחת מהעיניים שלנו. כל אחת מהעיניים מעבירה תמונה למוח, והמוח יוצר תמונה תלת ממדית. תפקיד האופטומטריסט הוא להביא את המטופל לראייה תלת ממדית חדה ונוחה. במקרים מיוחדים כמו פזילה ועין עצלה, האופטומטריסט יטפל בגישה שונה".

האם יש קשר בין לקות ראייה לבעיות קשב וריכוז?
"אנו מוצאים קשר הדוק בין בעיות ראייה לבעיות קשב וריכוז. מחקרים מצביעים שילדים אלו זקוקים להתאמת משקפיים לשיפור חדות הראייה שלהם באחוזים גבוהים משאר האוכלוסייה. חלקם אף סובלים מפזילה או מעין עצלה, וחלקם מתקשים להתמקד לטווח הקרוב. כאשר ילד או מבוגר אינם רואים היטב לטווח הרחוק או הקרוב, יכולת הקליטה ואיכות התפקוד שלהם יורדת בהשוואה לאלה שרואים היטב".

אילו סוגי בדיקות את מבצעת בקליניקה שלך?
"אני מבצעת בדיקות ראייה למבוגרים ולילדים החל מגיל 10. כמו כן, אני מתאימה עדשות מולטיפוקל ועדשות מגע ומבצעת אבחון מקיף של מערכת הראייה הדו-עינית".

איך מתבצעת, למשל, בדיקה ראייה של ילד?
"הגישה שלי בבדיקת ילדים היא לבצע אותה בצורה טבעית וקרובה למציאות. מאוד חשוב לראות את העיניים שלהם. כך אנו האופטומטריסטים יכולים לאתר ליקויים כמו פזילות סמויות, שימוש לא נכון ביכולת כינוס העיניים של הילד ועוד".

סיפורים מהחיים

אני משערת שזו עבודה עם המון סיפוק, שכן אין סיפוק גדול מזה שמצליחים לשפר למטופל את איכות הראייה ואיכות החיים.
"בוודאי, יש לי סיפורים מעניינים ומרגשים. לקוחה בשם מירי הגיעה עם בעיות ראייה כתוצאה משינויים מבניים ברשתית, שגורמים לכפל ראייה ולראייה לא יציבה. לאחר קבלת המשקפיים היא תיארה הטבה משמעותית בתפקוד, וכפל הראייה נעלם. עוד באותו היום, היא התקשרה וסיפרה כי היא שוב יכולה לצפות בנוחות בטלוויזיה וגם בנהיגה היא רואה טוב יותר.

"במקרה אחר, הגיעה אליי נערה (ש'), שהתלוננה על קושי בראייה מול מחשב ובמרחקים קצרים. בבדיקה נמצא שהבעיה נובעת מקואורדינציה לקויה בין שתי העיניים. במקרה זה, אבחון מלא של ראייה דו עינית היה נחוץ, כדי להתאים את אופי המרשם. ואכן, הקושי נפתר עם קבלת המשקפיים".

תרפיה ויזואלית

מלבד בדיקות ראייה, האם מבוצעים בקליניקה טיפולים נוספים?
"אני מציעה גם תרפיה ויזואלית בגישה האופטומטרית לשיפור תפקודי ראייה בשלושה היבטים: שיפור הקואורדינציה בין שתי העיניים, שיפור תפקודי הראייה המבוצעים בזמן קריאה, וכן שיפור התפיסה החזותית. שיתוף פעולה והתמדה מצד הפציינט יכולים להביא לתוצאות טובות בפרק זמן קצר. התרגילים חווייתיים ומבוצעים בקליניקה.

"כעת, למשל, אני עובדת עם ילדה הסובלת מהפרעת קשב. היא מתקשה בהבנת הוראות בכתב או בעל פה, ואמה מתארת גם תנועתיות יתר. בבדיקה נמצא צורך בתיקון קוצר ראייה וקושי בקואורדינציה בין שתי העיניים. מלבד הרכבת משקפיים, הילדה מגיעה אחת לשבוע גם לתרפיה ויזואלית.

"אנו עובדות על ביצוע יעיל של תנועות עיניים ומיקוד מדויק ומהיר של העיניים במרחקי ראייה משתנים. הטיפול מתבצע בעזרת אביזרים אופטומטריים המוודאים שבכל שלבי התרגול שתי העיניים משתתפות בתהליך, ואין דיכוי של אחת העיניים. חשוב לציין כי התרגול מבוקר ומדיד וניתן לומר בדיוק מהי רמת ההתקדמות של הילדה".

מאיה אמויאל מאופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק | צילום: אלישבע שמילוביץ'
מאיה אמויאל מאופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק | צילום: אלישבע שמילוביץ'

מכל התחומים, מדוע בחרת דווקא להתמקצע באופטומטריה?
"לפני שפניתי ללימודי אופטומטריה, התחלתי לימודי מחשבים, אלא שפחות אהבתי את החיים מול המסך. לאחר שנה פניתי ללימודי אופטומטריה, המשלבת עבודה עם אנשים עם תחום המדעים. אני מוצאת את עבודת האופטומטריסט כחשובה ומועילה".

לסיום, מה הם התסמינים המצביעים על קשיים בתפקוד הראייה?
"נורות אזהרה הן תחושות כמו עין דומעת, צורך לשפשף את העין, קושי לקרוא לאורך זמן, אותיות קופצות, דילוג על מילים או שורות וכן עצימת עין אחת בזמן קריאה או עבודה מקרוב. במקרים אלה מומלץ לפנות לאופטומטריסט מוסמך. אני מזמינה הורים שמבחינים בתופעות אלו בילדיהם להגיע לבדיקת אבחון אצל אופטומטריסט מוסמך בעל רישיון משרד הבריאות".

מחירים נוחים

אופטיקה מאיה במרכז סביניה בקרית ביאליק מציעה מבחר מסגרות משקפיים של מותגים ידועים, עדשות מגע, ועדשות מולטיפוקל מחברות שונות המיוצרות בארץ ובחו"ל.

באופטיקה מאיה תזכו לשירות מקצועי ויחס אישי וחם לכל לקוח.

אופטיקה מאיה, קרן היסוד 64, מרכז סביניה, קרית ביאליק  | טל': 04-863-1918 | פייסבוק: אופטיקה מאיה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות