fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ללא תיאום עם ועד עובדים: העובדים בעיריית כרמיאל התבשרו הבוקר על צמצום שכרם

עובדי עיריית כרמיאל קיבלו הבוקר מכתב ממנכ"לית העירייה: "ייתכן שלא תיוותר בידינו ברירה, אלא להוציא עובדים מסוימים לחופשה שנתית ביוזמת המעסיק"
בעיריית כרמיאל מצמצמים שכר. יו"ר ההסתדרות יואב קליין והעובדים | צילום: אלכס הובר
בעיריית כרמיאל מצמצמים שכר. יו"ר ההסתדרות יואב קליין והעובדים | צילום: אלכס הובר

בעיריית כרמיאל מצמצמים שכר בצל מגפת הקורונה: הבוקר, חמישי, קיבלו עובדי עיריית כרמיאל מכתב, בחתום על ידי מנכ"לית העירייה שולה מנחם. המכתב יצא בלא ידיעת ועד העובדים וללא תיאום איתו.

מן המכתב: "אנו נערכים למצב של צמצום העבודה ולהיתכנות כי ככל ותתקבלנה הנחיות על הפסקת פעילות ייתכן שלא תיוותר בידינו ברירה, אלא להוציא עובדים מסוימים לחופשה שנתית ביוזמת המעסיק.
"נא לראות במזכר זה הודעה מראש. עובדים שאין להם יתרות מספיקות, תאושר להם יתרה שלילית על חשבון מכסה עתידית – וזאת לפנים משורת הדין".

עוד כותבת מנחם: "החל מיום ראשון, 15.3.2020, כל יום עבודה יסתיים בשעה 16:00 לכולם על פי מתכונת חירום, למעט ימי ראשון, בהם נעבוד כרגיל – פיצול וקבלת קהל״.

בדברי ההסבר כותבת מנחם: "לאור התפרצות מגפת הקורונה בארץ ובעולם ולאור הנחיות משרד הבריאות המתפרסמות מדי יום, אנו מבקשים את שיתוף הפעולה שלכם ועזרתכם באשר להנחיות הבאות.
"אנו מבקשים להביא לידיעתכם שצוות החירום בראשות ראש העיר, מתכנס מדי יום בבוקר, מקבל עדכונים, מבצע הערכת מצב ומתקבלות החלטות הנוגעות על שמירת חיי התושבים ומניעת התפשטות הנגיף".

מגפת הקורונה: חומר חיטוי לידיים

שני נושאים נוספים עולים ממכתבה של המנכ"לית:
האחד – כל האירועים העירוניים ושל גופי הסמך בוטלו וניתנה הנחיה שלא לתכנן אירועים חדשים.

השני – "עובדים מקבלי קהל יצוידו בחומר חיטוי לידיים".

העובדים הופתעו מהמכתב, שכן הוא יצא ללא תיאום עם ועד העובדים. עם קבלתו, הם יצאו ממשרדיהם והתייצבו במחאה מול לשכת ראש העירייה משה קונינסקי.
העובדים ההמומים מחו על הפגיעה הצפויה בשעות העבודה ובשכרם.

יו"ר ההסתדרות במרחב יואב קליין, שהוא גם חבר קואליציה במועצת העיר, התייצב לצד העובדים בניסיון לפשר.

אחד העובדים: ״אין לנו העלאות שכר. הבונוס העיקרי שלנו מתבטא בשעות נוספות שמגדילות את השכר החודשי, אצל חלק מאיתנו זה כמה מאות שקלים ואצל אחרים זה יכול להגיע אפילו לאלפי שקלים בחודש.
"הגזירה הנוכחית תפגע בעיקר בעובדים הזוטרים״

תגובת דובר עיריית כרמיאל אלי שדה: "מדובר באי הבנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות