fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בוידאו נדיר: צבת ים מטילה בחוף נהריה

שומרי צבי הים בנהריה, קיבלו באחד הלילות הודעה על צבת ים שעלתה להטיל בשפת הים של נהריה, מיד התייצבו במקום וכל השאר בוידאו המצורף
צבת ים מטילה בחוף | מתנדבי צבי הים בנהריה צילום: תום פישר
צבת ים מטילה בחוף | מתנדבי צבי הים בנהריה צילום: תום פישר
קבוצת שומרי צבי הים בנהריה, מיסודם של רשות הטבע והגנים, אנשי הים התיכון ושומרי החוף והים-גליל מערבי, קיבלה קריאה ביום ה' קצת אחרי חצות להגיע לחוף ולהגן על צבה שעלתה להטיל. מחזה מהמם, מרגש ונדיר, שהתמזל מזלם לצפות בו.
חבר הקבוצה תום פישר: "ההטלה התבצעה במתחם האוהלים בחוף הצפוני בנהריה, הצבה בחרה לעצמה את המאהל היחיד שלא היה מושכר באותו הלילה ועלתה להטיל סמוך אליו. חששנו לגורל הביצים והגענו לוודא שהיא מסיימת את מלאכת ההטלה וחוזרת לים בבטחה".
תום מוסיף ומספר: את הקריאה העביר איציק, בחור נהדר שהתארח בחוף שהמה מחוגגים במסיבות, שיכורים, תאורה מוגזמת ומוזיקה רעשנית ומיד הבין במה מדובר והודיע למוקד רט"ג.
למחרת בבוקר הועתק הקן עם 75 הביצים שהצבה הטילה, לחוות הדגירה המוגנת בשמורת חוף בצת.
אם הצבונים היו בוקעים במקום ההטלה ולא בחווה, היו פונים למקור האור בעורף החוף, במקום לים והיו אובדים.
זו הסיבה שכל כך חשוב לאתר את הקינים ולהעתיק אותם למקום בטוח ושמור ולכן אם נתקלים בצבה מטילה או בקן ביצים לאחר הטלה, יש להתרחק, לא לייצר אור ורעש ולדווח מיד למוקד רשות הטבע והגנים 3639* או למוקד העירוני *106.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות