fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספסלי הנתינה של נהריה

לאחר שהביאה את מיזם ספסלי הנתינה ממרכז הארץ לנהריה, הלכה לעולמה תושבת העיר, רונית המטיאן כהן. משפחתה ופעילים נוספים ממשיכים לקדם את הפרויקט שכה אהבה
רונית המטיאן כהן ז"ל חונכת את הספסל הראשון בנהריה | צילום: עיריית נהריה
רונית המטיאן כהן ז"ל חונכת את הספסל הראשון בנהריה | צילום: עיריית נהריה

ספסלי נתינה הוא מיזם ארצי, חברתי, שנולד מתוך רצון לשתף ולחלוק בחינם פריטים שאיננו צריכים עוד, אך אחרים יכולים למצוא בהם שימוש,  כגון ספרים, צעצועים, בובות, משחקים וציוד לבית הספר.

בסיס הרעיון הוא יצירת מודעות למחזור וקיימות בקהילה, חיזוק ערכי הנתינה תוך יצירת קשרים בתוך הקהילה.

את המיזם והקמתו של הספסל הראשון הגתה סיניה זילברמן בת"א. 50 ספסלי נתינה פועלים כבר ברחבי הארץ, כשכל ספסל מנוהל על ידי יזם אחר.

ספסל הנתינה בעיר | צילום: רונית המטיאן כהן ז"ל, באדיבות המשפחה
ספסל הנתינה בעיר | צילום: רונית המטיאן כהן ז"ל, באדיבות המשפחה

לאחר שנחשפה למיזם ומתוך תשוקה ומודעות לנושא הקיימות, החליטה רונית המטיאן כהן, תושבת נהריה, פעילה סביבתית ובעלת אג'נדה ירוקה, להביא את פרויקט ספסלי הנתינה לעיר.

רונית ששימשה כחלק מצוות החשיבה הירוקה שהקימה עיריית נהריה, חשפה את המיזם לקבוצה, בהתלהבות ובהתרגשות גדולה.

היא נתנה את דעתה גם על פתרון אלטרנטיבי לספסל בימי החורף ושידרגה אותו כך שיתאים גם לימים גשומים. את הספסל שהפך "לבית הנתינה" הראשון הקימה ליד מתנ"ס אלי כהן ברחוב וולפסון 65. באוגוסט 2019 הושק ספסל הנתינה בהשתתפות תושבים ונציגים מהעירייה.

זמן קצר לאחר ההשקה, אובחנה רונית עם סרטן מפושט ומתקדם ונכנסה לניתוח חירום. בערב פסח 2020 נפטרה והשאירה אחריה בעל (יקיר) ו – 2 ילדים בני 6 ושנה וחצי.

לפני מותה פנתה רונית אל סיניה זילברמן ושיתפה אותה במצבה, וזו הגיעה לסיור בנהריה כדי לראות כיצד ממשיכים את המיזם בהיעדרה.

בנות משפתה של רונית, שירלי כהן ושרית לולאי טילינגר שנחשפו לפעילותה של רונית רק לאחר מותה, החליטו להמשיך את דרכה בכל הכוח, מתוך ידיעה כמה חשוב היה לה הנושא והנגשתו לציבור.

בנות המשפחה פנו לחברה למתנס"ים בנהריה ולמנכ"ל ליאור הרשמן שהחליט להמשיך ולקדם את הפרויקט ובימים אלו נערכים בחברה לחנוכת המיזם.

ראש העיר רונן מרלי ובנה של רונית | צילום: שירלי כהן
ראש העיר רונן מרלי ובנה של רונית | צילום: שירלי כהן

החברה למתנ"סים בנהריה שמה לה מטרה שליד כל מרכז קהילתי ומועדון גמלאים בעיר, יוקם  ספסל – בית נתינה אשר יהווה מוקד חברתי קהילתי וסביבו יצוינו חגים ואירועים קהילתיים שיהדקו ויצרו קשרים בתוך הקהילה .

על הבניה והעיצוב של ספסלי בית הנתינה אמונה עיריית נהריה שחרטה על דגלה את הסיסמא "נהריה חושבת ירוק".

מרים פלג ,פעילת איכות סביבה מנהריה שהתוודעה אל רונית ואל פועלה בקבוצת החשיבה המקומית לאיכות הסביבה, החליטה לא לחכות לסיום הקורונה, ביקשה וקיבלה אישור מיוחד לבנות בית נתינה נוסף. פלג גייסה לבניית הספסל את תושב העיר, הפנסיונר המוכשר מוטי שור, שניגר ויצר "ספסל בית נתינה" המוצב כיום ברחוב בלפור שבסמוך לו ממוקם מרכז מיחזור המשלים את הרעיון.

"אנשים מוזמנים לתת ולקחת, ובכך לעשות שימוש מחדש לחפצים, להמעיט בצריכה מיותרת ולמחזר" מוסיפה מרים שמימנה מכיסה את כל המיזם.

 

 

 

לעדכונים נוספים בתרבות ופנאי בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות