fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה מאי 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
להילחם או לברוח | סמנתה יאנג

לצלול למעמקי הזיכרונות

"יערה" מאת אסף עמית הוא רומן מרגש ומרתק. במרכזו גבר כן וישיר שניחן בהתבוננות מעמיקה על עצמו ועל זולתו. הוא טווה מסע רב רבדים בתת המודע שלו בעוד שבין השיטין נחשף גם עיוורונו הרגשי. אדריכל מתוסכל מעביר את חודשי ההיריון של אשתו הטרייה בחיפוש כפייתי אחר חברת נעוריו – יערה היפה והמסתורית שהופיעה בחייו לפני שמונה עשרה שנה, כשהשתקם מפציעה קשה בתאונה קטלנית, בה נהרג אביו, ויערה נתנה לו אז מבט ומגע שכה נזקק להם. כשהוא מתחקה אחר השתלשלות חייה של יערה, הוא חוזר אל מקומות ששנים רבות נמנע מהם. ובעודו צולל למעמקי הזיכרונות הכאובים וההזיות שאלה מעוררים בו, נרקמים שלושה מסלולי עלילה: יחסיהם המורכבים של הגיבור עם רעייתו שרק מבט-זר מצית בה תשוקה, ואחורה אל ימיהם כסטודנטים בירושלים; סיפור ערגתו של הגיבור אל יערה; תהפוכות חייה ואהבת נעוריהם החשאית, בצל מות אביו, פציעתו הקשה ואמו השוקעת בייאוש. בכתיבה ייחודית, מבעד תודעתו של גיבור מסוכסך, מטשטשים הגבולות שבין עלילות חיי-הגיבור בעבר ובהווה לכדיי יריעת זמן אחת רחבה שעל-פיה הוא מנווט את דרכו. כל זאת דווקא בתקופה שעליו להיות מסור לשינויים שמתרגשים על חייו עכשיו. (הוצאת איפאבליש, 140 עמודים)

יערה | מאת אסף עמית

הזדמנות אחרונה לאהבה

"בייבי, קר שם בחוץ" מאת אמילי בל הוא רומן מרגש ונפלא, קומדיה רומנטית שתחמם לכם את הלב. זהו חודש דצמבר וחג המולד הולך ומתקרב. נורה ג'ונס מתכננת לחגוג את החג עם אימה, אך האם מבריזה לה ברגע האחרון. ואז היא נזכרת בשבוע הרומנטי ביותר בחייה שהתרחש לפני עשר שנים: במהלך טיול באיטליה היא פגשה את אנדרו, בחור אירי נאה וחמוד שלומד מוזיקה. השניים נסחפו להרפתקה מסחררת חושים שבסופה, לפני שנפרדו, הבטיחו זה לזה הבטחה: אם שניהם יהיו עדיין רווקים בחג המולד בעוד עשר שנים, הם ייפגשו מתחת לשעון ברחוב גרפטון באירלנד. במהלך השנים מאבדת נורה את הקשר עם אנדרו, ואין לה מושג אם הוא יזכור את ההבטחה, אבל מצד שני גם אין לה מה להפסיד. היא נוסעת לדבלין, אל הפגישה מתחת לשעון, ומקווה לנס חג המולד. אל הנסיעה מצטרף ג'ו, חברהּ הוותיק של נורה, שגם הוא לא רוצה להעביר את החג לבדו. כעת נורה מוצאת עצמה נקרעת בין שני בחורים, שלכל אחד מהם תוכניות משלו. (מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת דני ספרים, 292 עמ')

בייבי, קר שם בחוץ | מאת אמילי בל

כשהשב"כ הפך לנרדף

"קנטאור" מאת תמיר מנדובסקי, הוא שילוב של רומן מתח פראי וסיפור אהבה קורע לב, שמעלה על נס את אתגר הגבריות הישראלית – ושברה. עלילת הספר מספרת באופן לא-מילולי לא רק את ההכרח התמידי להתכונן למלחמה, אלא דווקא מנגד – מדגישה את חוסר תשומת הלב החברתית למחיר שזה דורש. גיבור הספר הוא איתי עברון, סטודנט ביום ולוחם בשב"כ בלילה. יום לפני שהוא מתגייס לקורס ההכשרה המפרך בשב"כ, הוא פוגש סטודנטית ירושלמית בשם דנה ונוצר ביניהם קשר ראשוני ושברירי. איתי סוחב עימו חוויות משירותו הצבאי שהכתירו אותו, בעל כורחו, כגיבור, ומאז שהוא שעבר לירושלים לצורך לימודיו האקדמיים – הוא קרוע בין רוחות הרפאים שרודפות אותו משירותו הצבאי לבין כמיהתו לאהבה ולחיים נורמליים. כשחייל בעל ידע מודיעיני רב נחטף, יחידתו הירושלמית של איתי יוצאת למבצע עיקש להשבתו. איתי נשאב למרדף בצל הסכנה, שמצית בו תקווה לסגירת מעגל ולריפוי עצמי, אך מציב אתגרים חדשים בפני יחסיו עם אהובתו ומרחיק אותה ממנו. מאבקו של גיבור הספר הוא מאבקה הכפול של החברה הישראלית – מלחמת ההישרדות התמידית והחזית על השפיות. (הוצאת ידיעות ספרים, 319 עמודים)

קנטאור | מאת תמיר מנדובסקי

למגר את הטרור העולמי

הספר "האיום האחרון" הוא מותחן מרתק מאת אביחי שמידט. הטרור העולמי במגמת עלייה. האויב נמצא בכל מקום ובשום מקום. הפיגוע הבא יכול להיות מכל סוג ולהתרחש בכל מקום ובכל זמן. פצצה גרעינית ניידת במזוודה מתגלה בחדר בבית מלון בתל אביב. הפעם הפצצה עקרה. בפעם הבאה היא כבר לא תהיה, אלא אם כן תמלא מדינת ישראל את רשימת הדרישות המצורפת. לישראל אין כוונה להיענות לדרישות וההנהגה הישראלית מתכנסת במהירות כדי להחליט איך לפעול. הרעיון שהיא מאמצת בזמן הקצר שעומד לרשותה עלול להיות הרה אסון. העלילה המרתקת והבלתי שגרתית מתפתחת במוקדים רבים ומשולבים בה טיפוסים יוצאי דופן – צלם עיתונות צרפתי שאפתן, מבריחת סחורות מנאפולי, מלחין רוסי נודע, פצחן מחשבים ישראלי, מחסלים בשירות המוסד, מומחי חבלה, דיפלומטים איטלקים, וגם מחבר ספרי מתח שהוגה רעיון כל כך יוצא דופן וכל כך מטריד וקיצוני – יש אומרים שטני שעלול להשפיע על גורל האנושות כולה. אילן רותם, סופר המתח, יחד עם אלינור מורה, סוכנת המוסד ואחרים ,בתוכנית משולבת ומתואמת היטב, פועלים בעולם כולו כדי למגר אחת ולתמיד את הטרור הבינלאומי. (הוצאת "אוריון", 468 עמודים)

האיום האחרון | מאת אביחי שמידט

אהבה יכולה להפתיע

"מכתבי האהבה של מונמארטר" מאת ניקולא בארו הוא רומן רומנטי מרגש ונפלא. ז'וליאן אזולאי הוא סופר צרפתי המתמחה בקומדיות רומנטיות. כשאשתו האהובה אלן מתה בגיל 33 בלבד, הוא נשאר לבד עם בנם הקטן ארתור ושוקע באֵבל עמוק. אבל אלן הייתה אישה פיקחית. לפני מותה ביקשה מבעלה שיבטיח לכתוב לה 33 מכתבים, אחד לכל שנה בחייה. חצי שנה אחרי הלוויה מתחיל לבסוף ז'וליאן לעשות זאת, ולהפתעתו מוצא בכתיבת המכתבים נחמה מסוימת. את המכתבים טומן ז'וליאן בתא סודי בתוך המצבה, הנמצאת בבית העלמין המפורסם של מונמארטר בפריז. אבל יום אחד הוא מגלה שמכתביו נעלמו. האם החליטה אהבת חייו לשלוח לו אות מהעולם הבא? למרות שז'וליאן לא מאמין שהחיים יחזרו אי פעם להאיר לו פנים, משהו נפלא עומד לקרות. דרך הרחובות הצרים של פריז, על פני הביסטרו עם חזית העץ האדומה ברחוב גבריאל, ועד לבית הקברות של מונמארטר עם מלאכי האבן היפים, אנחנו מגלים יחד עם ז'וליאן שניסים יכולים לקרות, ויותר מכך – אהבה יכולה להפתיע במקומות הכי לא צפויים. (מצרפתית: שלומית כנען, הוצאת כנרת זמורה, 220 עמודים)

מכתבי האהבה של מונמארטר | ניקולא בארו

עליה להילחם ברגשות שלה

"להילחם או לברוח" מאת סמנתה יאנג הוא רומן מרתק, מלא רגש ואושר צרוף. נראה שמשהו בקארמה של אווה השתבש. לא רק שטיסה הביתה חזרה לפיניקס כדי לקבור חברת ילדות היא אירוע מהגיהינום בפני עצמו, התפרצות הר געש מעבר לים וענן של אפר וולקני מעכבים את חזרתה הביתה לבוסטון. ואז סקוטי יהיר בשם קיילב עוד גונב, מתחת לאפה ממש, את המושב האחרון במחלקה הראשונה. העוינות ביניהם מובילה אותם, להפתעתה של אווה, לחניית הביניים הלוהטת ביותר שחנתה בחייה. מהאירועים הסוחפים האלה של פעם בחיים. עד שקיילב צץ בחייה שוב. ושוב. כשדרכיהם ממשיכות להצטלב, הוא מציע לה שכל עוד הוא תקוע בבוסטון, הם ימשיכו ליהנות מהחיבור הפיזי ביניהם. אווה מסכימה. הרי אין פה סכנה למעורבות רגשית, כי היא ממש לא מחבבת את קיילב והוא זמני. אלא שדי מהר היא מגלה שעשתה טעות, שכן מתברר שבסופו של דבר קיילב לא כל כך בלתי חביב. כאשר שהותו בבוסטון הופכת לקבועה, אווה חייבת להחליט אם להילחם ברגשותיה כלפיו או להיסחף איתם אבל לא בטוח שהסקוטי העקשן שלה ירצה לסכן את ליבו בכל מה שקשור אליה. (מאנגלית: תום פררו, הוצאת כנרת זמורה, 352 עמודים)

להילחם או לברוח | סמנתה יאנג

אפשר לחיות ללא כאב

"צמיחה מן הכאב" מאת ניר דורון הוא מסע חיים מרגש, בלתי אפשרי של חיים תוך כדי כאב פיזי, רצופי אתגרים ומשברים, אך עם לא מעט הומור על הדרך. הסיפור הוא אוטוביוגרפיה והמחבר שהתנסה בקרוב ל-50 שיטות של רפואה אחרת במסע ארוך למציאת מזור לכאביו, מעביר לקוראים את התובנות שצבר, את הידע והניסיון ובעיקר את האמונה והציפיה להחלמה מהכאב. הספר פונה לכל אדם שחווה פציעה, חבלה, דלקות, כאבים כרוניים או מגבלה כלשהי. מלבד שורה ארוכה של מסרים לתודעה, המסר המרכזי שעובר בספר כחוט השני הוא שאפשר לחיות ללא כאב וללא משככי כאבים. הפתרונות והדרכים בהחלט קיימים – חלקם יותר ממוסדים ורובם פחות ממוסדים, והסופר מציג אותם תוך כדי הנרטיב מניסיונו והחוויה האישית שלו. אמנם זהו מקרה מיוחד של אדם יוצא דופן, אבל כפי שכתב ניר: "בעצם, גם את וגם אתה יוצאי דופן: כל אחד מאיתנו הוא מיוחד, יוצא דופן, בעל מהות משלו וסיפור חיים שייחודי רק לו. מדוע? כי בכל העולם יש בדיוק רק אחד כמוך" . הספר מכיל נספח בו רשימה ארוכה של למעלה ממאה שיטות שונות של רפואה אחרת כמידע נוסף לקורא. (הוצאת ספרי ניב, 177 עמודים)

צמיחה מן הכאב | מאת ניר דדורון

העבר תמיד מחכה

"אנטומיה של סקנדל" מאת שרה ווהן הוא סיפור מרתק על אהבה ונקמה, ועל סודות שממתינים, אפלים, במחשכים. הרומן עובד לאנתולוגיית מתח מצליחה בנטפליקס. סופי היא האישה המושלמת עם החיים המושלמים. יש לה בית יפה, שני ילדים מקסימים, ובעל מושלם: ג'יימס. פוליטיקאי צעיר וכריזמטי, אורח רצוי בדאונינג 10. ערב אחד ג'יימס חוזר הביתה, ומתוודה שעשה טעות, והחיים המושלמים של סופי נכנסים לסחרור. מה שנשמע תחילה כמו מעידה רומנטית, מידרדר במהירות לאישום חמור ולמשפט פומבי תחת אור הזרקורים. קייט, התובעת במשפט, היא פרקליטה מבריקה. היא לא תיתן לדבר לעמוד בדרכה לצדק, גם אם צריך לכופף את הכללים. (מאנגלית: סיון מדר, הוצאת כנרת זמורה, 304 עמודים)

אנטומיה של סקנדל | שרה ווהן

מיהו הרוצח?

"סיבוב המפתח" הוא מותחן מצמרר ומרתק מאת רות וייר. המודעה בעיתון נראית כמעט טובה מכדי להיות אמיתית: בני זוג מחפשים אומנת שתבוא לגור בביתם שבגבעות הפסטורליות של צפון-מערב סקוטלנד ולטפל בארבע בנותיהם תמורת שכר נדיב. כשרֹווַ אן קיין מגיעה לראיון העבודה, היא מתאהבת מייד בבית הוויקטוריאני העתיק, בנוף עוצר הנשימה שמקיף אותו ובמשפחה המושלמת שגרה בו. אבל ההתחלה המבטיחה לא מעידה על הסיוט העתיד לבוא, שבסופו רוואן תמצא את עצמה בכלא, מחכה למשפט באשמת רצח. במכתבים שהיא כותבת לעורך הדין שלה, רוואן מנסה להסביר את השתלשלות האירועים שהובילה למאסרה. היא כותבת על המצלמות שרישתו את הבית, האגדות על הרוחות הרודפות את הבית העתיק, הגן הנעול שהכניסה אליו נאסרה והבנות שעליהן הופקדה, שהתגלו כילדות שונות מאוד מהמלאכיות המתוקות שפגשה בראיון העבודה. רוואן יודעת שהיא לא חפה מטעויות, היא מודה שהסתירה פרטים על עברה, היא לא חפה מפשע. אבל היא מתעקשת: את הרצח הזה היא לא ביצעה. מה שאומר שמישהו אחר אשם. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 353 עמודים)

סיבוב המפתח | מאת רות וייר

על אהבה, התחלות ועל סופים

"רומן קיץ" מאת אמילי הנרי הוא סיפור רומנטי, מצחיק ונוגע ללב על אהבה, על ספרים, על התחלות ועל סופים. גאס אוורט הוא סופר עטור שבחים שמתמחה בספרות יפה וקודרת.  ג'נוארי אנדרוז כותבת רומנים רומנטיים רבי-מכר. המבקרים מהללים אותו בעוד הקוראות מעריצות אותה. הגיבורים שלה חיים באושר ועושר, ואילו הוא הורג את כל הדמויות שלו. בקיצור, הפכים מוחלטים. למעשה, יש להם רק שני דברים במשותף: ראשית, שניהם סובלים ממחסום כתיבה, ושנית, הם עתידים לבלות את הקיץ הקרוב בשכנות. ערב אחד, אחרי ויכוח סוער, גאס וג'נוארי מחליטים לפצוח באתגר שמטרתו לחלץ את שניהם ממחסום הכתיבה שלהם: הם פשוט יחליפו מקומות. גאס יקדיש את הקיץ לכתיבת סיפור שמח עם סוף טוב, ואילו ג'נוארי תחבר רומן אפל ורציני. היא תיקח אותו לטיולים פסטורליים שימלאו אותו השראה חיובית, והוא ייקח אותה לראיין אנשים שניצלו מכת קטלנית. מצוין.  כולם מרוויחים ואף אחד לא מתאהב. כן, בטח. (מאנגלית: נעה בן פורת, הוצאת מודן, 348 עמודים)

רומן קיץ | מאת הנרי אמילי

מאת זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות